Druk fries paard.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 23:17

Ja het is ook een super paard doet niets verkeert je zou hem buiten in een groot groen grasveld laten staan en verzet geen stap. Trapt, bijt, bokt en steigert nooit. Ze loopt ook mee in optochten (bijv van sinterklaas) voor de kar en is nog rustiger dan de politiepaarden. Buitenrijden doet ze ook super.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 23:19

beauisvancie schreef:
Ja het is ook een super paard doet niets verkeert je zou hem buiten in een groot groen grasveld laten staan en verzet geen stap. Trapt, bijt, bokt en steigert nooit. Ze loopt ook mee in optochten (bijv van sinterklaas) voor de kar en is nog rustiger dan de politiepaarden. Buitenrijden doet ze ook super.

Ik weet het!!! Ze is net zoals mijn Bries!!!
Buiten braaf, voor de kar braaf, met poetsen braaf, maar owee als je de bak in gaat. Daar heeft hij zo'n hekel aan :D

Suus88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 23:19

sorry maar het zal echt wel zoiets zijn, dat de ruiter verkeerde aanwijzingen geeft. maar kan daar van achter de laptop zonder foto/filmpje of in het echt te hebben gezien weinig over zeggen en denk dat dat voor de andere ook geldt..

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 23:20

Ze is trouwens ook door dezelfde persoon ingereden. Zoals ik al zei is dat bij de verzorgsters altijd zo geweest om haar er niet vandoor laten schieten. ik spring meestal als ik op haar rij of ik rij buiten zodat ze haar energie een beetje kwijt kan.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 23:20

Dan is het toch duidelijk, dit verhaal.
Deze fries is een super betrouwbaar koetspaard, waar hij goed in is opgeleid.
Onder het zadel ongeschoold omdat dit niet het doel is, wat de eigenaar er mee heeft.

Maar omdat het zo'n braaf paard is, kunnen er wel af en toe wat mensen rondjes op rijden.
Meer kun je denk ik niet verwachten.

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 23:20

eyoor schreef:
sorry maar het zal echt wel zoiets zijn, dat de ruiter verkeerde aanwijzingen geeft. maar kan daar van achter de laptop zonder foto/filmpje of in het echt te hebben gezien weinig over zeggen en denk dat dat voor de andere ook geldt..

Het zou kunnen.

Suus88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 23:23

mika11 schreef:
Dan is het toch duidelijk, dit verhaal.
Deze fries is een super betrouwbaar koetspaard, waar hij goed in is opgeleid.
Onder het zadel ongeschoold omdat dit niet het doel is, wat de eigenaar er mee heeft.

Maar omdat het zo'n braaf paard is, kunnen er wel af en toe wat mensen rondjes op rijden.
Meer kun je denk ik niet verwachten.

idd wat mika11 al zegt, ze is er niet voor opgeleid, ze is op stemgeluid opgeleidt dus zal veel tijd koste om der nu ook op been goed te krijgen.

charlotte_L

Re: Druk fries paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 23:29

Zo heb ik er eigenlijk nog nooit over gedacht..

Suus88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 23:34

misschien een idee om de combinatie stem en been te gaan gebruiken en dat steeds verder te verminderen naar alleen beengebruik.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 23:35

Het kan zeker ook samenhangen met haar karakter. Braafheid en felheid kan goed samengaan, zeker bij Friezen (maar natuurlijk ook bij andere rassen). Daarnaast is het waarschijnlijk dat het paard moeilijk haar balans vindt onder de ruiter.
Loperige paarden hebben juist wél beenhulpen nodig, zo weinig mogelijk terugwerken in de mond. Dat is wel de 'natuurlijke neiging' van een ruiter, als het paard zo loperig is, maar niet de oplossing.
Vanuit een rustige, gebalanceerde zit van de ruiter het paard actief rijden met been en zithulpen.
Als ze te hard gaat, probeer haar dan met wendingen, voltes, etc. te ondersteunen zodat ze haar balans vindt. Niet remmen, maar rijden.

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 23:38

Zo leer je nog eens iets op bokt. Ik dacht altijd dat je op loperige paarden juist niet te veel been moest gebruiken maar wel veel je zit. aan haar mond wist ik al daar gaat ze alleen maar harder van.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 23:45

beauisvancie schreef:
Zo leer je nog eens iets op bokt. Ik dacht altijd dat je op loperige paarden juist niet te veel been moest gebruiken maar wel veel je zit. aan haar mond wist ik al daar gaat ze alleen maar harder van.

Té veel been is niet goed, maar wel ondersteunende hulpen, zodat het paard op de ruiter kan gaan leunen/vertrouwen en meer z'n achterhand gaat gebruiken.

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 23:49

Ja dat snap ik.