amillia schreef:Elco schreef:NOT DONE..Er zijn zelfs stallen waar het niet eens is toegestaan om met slof te rijden..En je mag ook pas met slof rijden als jezelf al met stang en trens hebt gereden of onder toezicht van iemand die hier ervaring mee hebt..Als je niet weet hoe je er precies mee om moet gaan en zeker bij een jong paard is dit echt funest voor het paard..
Wat een onzin!
Stang en trens zegt niets over het niveau van een ruiter, en een goede grand-prix ruiter kan nog steeds heel beroerd zijn in de omgang met de slof! Zelfs een beginner kan met S&T rijden, ermee om kunnen gaan is de kunst en tussen wel en niet ermee om kunnen gaan is een heel groot grijs vlak, en dan heb ik het nog niet gehad over de verschillende meningen hierover.
En daarbij heb ik ook nog nooit gehoord dat er op welke stal dan ook niet met slof gereden mag worden, dat bepaal je toch zeker zelf wel?! Hooguit als je paarden van andere rijd, dan kan de EIGENAAR beslissen of het wel of niet mag.
Nou ik weet niet van wat voor planeet jij vandaan komt, maar die stallen bestaan ECHT..Maar als jij een beginner met S&T wilt laten rijden zegt ook wel over het niveau van degene die dat toe laat..En het minimale niveau van iemand die met S&T mag rijden is Z, en dat wil niet zeggen dat diegene er ook paard vriendelijk mee omgaat maar behoort wel de werking ervan te weten en zo ook met een slof..En niet te vergeten dat dit meisje pas 14 jaar is en onwetend hier in is..
die weet hoe je rijd en hoe je er mee omgaat.