Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Just_Sannee schreef:Kun je niet een keer iemand je paard laten rijden in die bak?
Natuurlijk wel iemand die helemaal niets er vanaf weet dat hij soms wat vreemd doet daar.. Misschien doet ie het dan niet, & ligt het toch aan jou.
& als ie het wel doet, dan weet je dat het niet aan jou ligt..
Lijkt mij fijn om te weten of het aan jezelf ligt of niet
roelie74 schreef:tja ik ken het gevoel. maar dat was in mijn eigen bak. mijn paard was superlief. maar 1 hoek was altijd een probleem. in die hoek was een bosje. als ik in stap naar die hoek toe ging was er niets aan de hand. maar zodra we aan het werk gingen schrok ze steeds weer. als ze buiten in de wei stond kon ze de bak in en dat deed ze ook, natuurlijk niets aan het handje.
wat soms hielp was om maar in de helft van de bak te beginnen en langzaam aan de bak groter maken.
maar dat hing wel van haar dag af. verder was het gewoon een kwestie van accepteren en gedrag negeren.
babygirlxx schreef:is het misschien een idee om je paard daar telkens te gaan longeren, dat hij in de gaten krijgt dat het niet eng is, want als je zelf weet dat hij daar elke keer schrikt of niet helemaal reageerd zoals jij het wil dat je dan met een bepaalde spanning er op gaat zitten in die bak. (wat is me dan wel kan voorstellen)
misschien vind hij het op een bepaalde manier wel eng om in een bak te rijden als er auto's langs heen komen,
maar op de weg niet.
LotteEnRypke schreef:Aardstralen en wateraders, las ik gisteren een topic over. Wel lachwekkend voor de nuchtere bokkers onder ons, maar misschien het opzoeken eens waard!

manonalberts schreef:Ik heb dit ook met mijn paard gehad. Bij 1 bak 1 hoek. Ik kon doen wat ik wou, ze vertikte het om die hoek in te gaan.
Ik heb haar expres in die hoek gelongeerd, eerst aan de hand er langs, met het erop af rijden haar geruststellen, en ga zo maar door. Blijft vreemd, blijkbaar heeft ze er toch ooit iets gezien wat bij haar veel indruk heeft gemaakt, zou alleen niet weten wat

maar ik heb echt zo geeeeeen idee waar dit aan zou kunnen liggen)jankawijnsma schreef:Even iets heel anders. Mijn paard had dat ook bij een bepaalde buitenbak, werd er gek van maar ik weet wel waar t van kwam. Ik heb nl. een keer schouderbinnenwaarts geoefend in die bak en dat ging voor geen meter, dit was nog in de tijd dat geduld niet mijn sterkste kant was en ik werd boos op haar. Vervolgens bleef ze een hele tijd gespannen in die bak ook al reed ik lekker relaxed. Ze had heel goed onthouden dat die 1e keer dat we er waren niet leuk was en dat moest echt even slijten.
Ik gooi t dus even over hele andere boeg maar zou er misschien zoiets gebeurd kunnen zijn, gewoon stukje spanning door bepaalde oefening die je gedaan hebt of iets in die richting?
bij mijn weten is er niet zoiets gebeurd. Maar het is dan ook al een tijdje geleden dat ik daar voor het eerst had gereden (ongeveer een jaar geleden). Maar misschien is dat het ook wel... Ik weet het echt niet...aerdenhout1 schreef:Als hij zo'n bui heeft in die bewuste baan, wat doe jij dan? Geef je op en ga je ergens anders trainen of rij je gewoon je ding net als in willekeurig welke andere baan ook?
aerdenhout1 schreef:Dan word het een raadseltje inderdaad. Die aardstralen vind ik zo gek nog niet hoor.
Wat ook kan is, als er lichtmasten naast de baan staan, dat er een draad stuk is en die wat volt door geeft.
Ik heb dat ooit ook een keer gehad in de baan. 1 paard had daar last van, die had trouwens ook ijzers onder, de rest helemaal niet. Na het verhelpen geen last meer gehad.
Geen idee of je dat kan meten met een of ander apparaat.

aerdenhout1 schreef:Dan word het een raadseltje inderdaad. Die aardstralen vind ik zo gek nog niet hoor.
Wat ook kan is, als er lichtmasten naast de baan staan, dat er een draad stuk is en die wat volt door geeft.
Ik heb dat ooit ook een keer gehad in de baan. 1 paard had daar last van, die had trouwens ook ijzers onder, de rest helemaal niet. Na het verhelpen geen last meer gehad.
Geen idee of je dat kan meten met een of ander apparaat.