Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
midgie schreef:IK zou geen van beide pakken, zeker als het paard nog niet weet wat er van hem verwacht word, wat wil je dan met de zweep of sporen bereken?
Een traag en sloom jong paard heeft moeiete met zijn balans als je erop zit en moet zo getraind worden dat hij meer voorwaartser in zijn beweging kan gaan worden waardoor ook het tempo hoger word, maar dat heeft echt tijd nodig, je zegt zelf het dier is nog jong, dus neem de tijd, wees blij met wat je al bereikt hebt en werk aan een goeie basis,ga werken aan de zijgangen in stap zodat de achterhand/motor sterker gaat worden zodat hij actiever kan worden.
Sassol schreef:Ik heb eerlijk gezegd nog nooit van een sloom jong paard gehoord. Wel eentje die over het algemeen lekkker energiek en vrolijk is, maar met rijden sloom.
Ik zou eerst eens uitzoeken waarom hij sloom is en de oorzaak weghalen. Niet leuk, inbalans, ergens last van?
maaike1991 schreef:Sassol schreef:Ik heb eerlijk gezegd nog nooit van een sloom jong paard gehoord. Wel eentje die over het algemeen lekkker energiek en vrolijk is, maar met rijden sloom.
Ik zou eerst eens uitzoeken waarom hij sloom is en de oorzaak weghalen. Niet leuk, inbalans, ergens last van?
Hij is in de omgang wel vrij allert, maar het is in het algemeen wel een ""sloompie"
Heb het iedee dat hij het rijden wel erg leuk vind, en dat hij ook snapt wat de bedoeling is.
Denk dat het een typisch geval is van "liever lui dan moe "
Tonidressuur schreef:Zeker geen sporen, niemand kan zijn benen honderd procent perfect stilhouden, dus met sporen zal je altijd 'per ongeluk' je paard 'aansporen', zeker als het paard onverwacht schrikt of zo. Met zweep kan je gewoon veel nauwkeuriger zijn en eerlijker! Maar vraag je eerst eens af waarom je paard niet voorwaarts is én zorg ervoor dat als je een zweep gaat gebruiken dat je dat dan wel op een hele correcte manier doet!!! Op de volgende website staat er een goede uitleg over:
http://www.rayou-a-nalu-dressage.com/nl ... oesnt-work
Veel succes!!! En zoals mijn instructrice het zou zeggen, vooral VEEL PLEZIER!!!