Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Via exterieur kun je al een hoop beoordelen, ik en anderen proberen
Om het maar even zo te zeggen.
Geryon schreef:Je komt er toch vanzelf achter als je het paard gaat uitproberen.. Het gaat er echt niet om hoe een paard zit want voor iedereen is dit anders. En het lijkt me ook dat je daarom een paard afwijst, puur omdat hij niet lekker zit. Ten eerste wen je er wel aan, en ten tweede kan het ook nog veranderen ook.
Cowgirl schreef:Geryon schreef:Je komt er toch vanzelf achter als je het paard gaat uitproberen.. Het gaat er echt niet om hoe een paard zit want voor iedereen is dit anders. En het lijkt me ook dat je daarom een paard afwijst, puur omdat hij niet lekker zit. Ten eerste wen je er wel aan, en ten tweede kan het ook nog veranderen ook.
Ik denk dat het voor bepaalde mensen wel heel belangrijk is hoe een paard zit. En dan bedoel ik mensen met een lichamelijke beperking.
Ik ben zelf rugpatient en ik hoef toch echt geen hoog opgooiend paard. Mocht ik ooit na mijn paarden nog een paard willen kopen is de zit van een paard voor mij heel belangrijk. Kom ik al gauw uit op een tennessee walker/ijslander of ander gangen paard.
Bij een 3 ganegn paard heb ik dan wel intresse in een quarter of andalusier.
unamie schreef:Knoesje schreef:@Unamie, hoe kun je zien, dat ze lekker zit?
Aan de kootvering en de rug blijft helemaal stil in dag en galop
De Meeste Anda's zitten heel fijn ,zeker als de rugspieren lekker los zijn
Cowgirl schreef:Geryon schreef:Je komt er toch vanzelf achter als je het paard gaat uitproberen.. Het gaat er echt niet om hoe een paard zit want voor iedereen is dit anders. En het lijkt me ook dat je daarom een paard afwijst, puur omdat hij niet lekker zit. Ten eerste wen je er wel aan, en ten tweede kan het ook nog veranderen ook.
Ik denk dat het voor bepaalde mensen wel heel belangrijk is hoe een paard zit. En dan bedoel ik mensen met een lichamelijke beperking.
Ik ben zelf rugpatient en ik hoef toch echt geen hoog opgooiend paard. Mocht ik ooit na mijn paarden nog een paard willen kopen is de zit van een paard voor mij heel belangrijk. Kom ik al gauw uit op een tennessee walker/ijslander of ander gangen paard.
Bij een 3 ganegn paard heb ik dan wel intresse in een quarter of andalusier.
Katja schreef:Comfortabel zitten vind ik niet subjectief, sommige paarden kan iedereen fijn op zitten en op sommige zit niemand fijn maar daartussenin zit wel een grijs gebied.
In Nederland is het inderdaad niet gebruikelijk om daar teveel naar te kijken terwijl dat voor Amerikanen bijna de eerste vraag is die ze stellen.
Maar extremen zijn er natuurlijk altijd.
) zat vreselijk 'zegt men'
doorzitten drama, gooide zo hoog op als menig paarden van 1.80, maar die zijn vaak soepeler, dt was echt nog zon pony met korte passen verder. in het begin had ik wel moeite met doorzitten, en soms dat het me nog even lastig werd, amar over het algemeen, ging het heerlijk, heb nu een paard die soepeler loopt, minder hoog maar pff wel wennen hoor
maareuhm, verder zit ie wel heerlijk