zin om te rijden terug krijgen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 20:42

Ik heb vandaag met een stalgenootje weer gereden.
een best stuk, we zijn 3 uur in het bos geweest.
Eigenlijk alleen stappen maar toch!
Ben wel dood op en merk dat ik me anders dan anders voel maar dit hebben weweer gedaan en daar ben ik al weer heel blij om!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 20:49

Plutolover als ik goed lees (en zeg maar als ik fout zit) schrijf je eigenlijk dat de lol van het dressuren minder wordt daar paardje niet gemotiveerd is. Klopt dat?
Zo ja, dan is dit heel herkenbaar voor mij met mijn oudste paardje dat alles graag deed (voor de wagen, buiten rit, vrijheidsdressuur) maar geen dressuur onder de man. Wij hebben dat opgelost door hem buiten ook regelmatig dressuur matig te rijden. Dan was hij toch wat voorwaartser en gemotiveerder.
Nu rijdt mijn man vooral op hem en heb ik een paardje erbij gekocht dat wel zeer ijverig is. Want met de oudste zijn we mee gestopt in de officiële wedstrijdsport toen hij mocht starten in M2 vanwege dit probleem. Dat lost zich dus nooit helemaal op en we moesten er te hard aan werken om hem gemotiveerd te houden en te krijgen.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 12:26

Ik merk erg aan me haf, dat hij op mij in stemt om zo maar te zeggen. Als ik geen zin heb om te dresuren heeft hij dat ook niet. zo ook met springen normaal is me haf met springen super. Maar het lache springen (in de les) vind hij niet leuk. zodra we hoger gaan wordt die actiever en dan ga ik het ook leuker vinden :)

ik ben ook van plan om meer naar buiten te gaan. En te gaan oefenen met alleen rijden. Van de week een klein stukje wat meer door de wijk gereden met hem na het rijden, En dat ging super.

alleen dan heb ik wel als ik dan weer keer met een stal genoot gaat, dat die weer erg gaat plakken haha. Maarja we hebben een nieuwe doel voor ogen. Geen dressuur maar gewoon lol en veel naar buiten.
Me haf heeft nog geen ijzers krijgt die wel zodra die de weiland op is gegaan.

ik heb veel aan julie tips erg bedankt :)

helaas hebben wij geen bos in de buurt. Anders had ik ook meer lef gehad om me haflinger te leren alleen naar buiten te kunnen. Ik heb geen bezig van een trailer helaas

chantaaah

Re: zin om te rijden terug krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 20:55

hej wat vervelend. Zelf heb ik ook zo een periode gehad dat ik gewoon even geen zin had. Heb toen ook weinig gereden. Waar ik en mijn haf toen heel veel plezier aan beleefden was vrijheidsdressuur en gewoon lekker spelen in de paddock. Daarna ben ik toch de lessen weer ingegaan met hem zodat ik in ieder geval mezelf niet bezig hoefde te houden maar gewoon kon rijden. Toen dit lekker ging kon ik zelf ook de lol er weer van in zien.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 22:35

Kun je geen wedstrijden gaan rijden (eens in de maand, of eens in de 2 weken) zodat je ietd hebt om voor te trainen? :)
dat hielp voor mij wel :D