Leuk hoor, een nieuw verzorgpaard.
Je sporen gebruiken om harder te laten lopen is niet de juiste wijze om sporen te gebruiken, dus dan is het helaas niet goed. Als je er voor de 2e keer op zit en het paard verder ook niet onder het zadel gereden wordt, kan je ook nog niet verwachten dat hij meteen aan het been is. Ik zou zonder de sporen met geduld proberen het paard te leren dat het op jouw been moet reageren. Zou dan nog eerder een zweepje gebruiken als het echt niet lukt, dan sporen. Een zweep kan je niet per ongeluk gebruiken en sporen wel. Op de meeste foto's zie je ook je hak naar binnen gedraaid. Of het steeds aanprikken is weet ik niet, maar het lijkt er wel op.
Dus been geven, geen reactie? iets steviger been geven (niet schoppen) geen reactie? tikje met een zweepje. Na een tijdje is dat zweepje al niet meer nodig en niet lang daarna zal je paardje 1x been ook wel genoeg zijn.
Heb je verder met de eigenaar overlegd dat je ermee ging springen? Ik heb vroeger ook een paard gereden wat voor marathon wedstrijden gebruikt werd en daar mocht ik niet mee springen. De eigenaar wilde dat niet, omdat marathon paarden niet over de hindernissen moeten gaan, maar erlangs. Heb dit ook vaker van eigenaren gehoord van paarden die voor koetsen gebruikt worden. (misschien denkt de eigenaar van jouw verzorgpaard er anders over hoor, kan natuurlijk altijd)
Poe... lange reactie geworden

Veel plezier met je verzorgpaardje!