1st keer starlight@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 19:49

Eefiepeefie schreef:
Allemachtig wat een kinderachtige reactie van je ts! Er zijn hier allemaal mensen die tijd in je steken omdat JIJ om reacties vraagt. Reageer dan zelf ook met respect, iedereen probeerd je te helpen!

weet ik wel maar ik leg toch ook gewoon uit waarom ik met die sporen rijd en hoe hij doet als ik zonder rijd enz ? ;s (:

daphnijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 19:51

Foto 7 is de enige foto dat je hem niet prikt met je spoor ;)
(zijn tog sporen of is het gewoon een riempje? :P)
Leuke pony en suc6

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 19:53

Als je net zo goed rijdt dan je Nederlandse taal schrijft zie k het zwaar somber in. Je kunt je fout niet in een dag afleren. . Dus verwacht niet dat je er bent.

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 19:56

tita schreef:
Als je net zo goed rijdt dan je Nederlandse taal schrijft zie k het zwaar somber in. Je kunt je fout niet in een dag afleren. . Dus verwacht niet dat je er bent.

achzo heb ik dat gezegt ? ;s mijn armen waren vandaag ok zeg ik gewoon dat ik wat doe met jullie comment en tips maar natuurlijk moet iedereen er weer anders op reageren :( ;(

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 19:57

daphnijntje schreef:
Foto 7 is de enige foto dat je hem niet prikt met je spoor ;)
(zijn tog sporen of is het gewoon een riempje? :P)
Leuke pony en suc6

Bij het springen heb ik geen sporen aan en op enkele andere foto's ook niet ...
bedankt ;)

ravado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 19:58

Nou, zal ik er ook nog ff voor gaan zitten :P
Ten eerste, Hele leuke pony :D
Maar verder ga ik mee met voorgaande reacties. Begin bij de basis (dus niet springen), je handen netjes houden, rechtop zitten en ontspannen (ook je pony) ;) Tussendoor kan je ook stukjes verlichte zit oefenen, zodat je balans (voor het springen) beter wordt :j Met verlichte zit alleen je billen iets optillen en iets naar achter brengen, om je evenwicht te bewaren doe je je schouders iets naar voren. Een fout die ik vaak zie (ook bij jou) is het naar voren hangen, hierdoor heb je geen balans en gaan je benen naar achter ;) Ik hoop dat je wat hebt aan deze tips. Veel succes ;)

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 20:01

ravado schreef:
Nou, zal ik er ook nog ff voor gaan zitten :P
Ten eerste, Hele leuke pony :D
Maar verder ga ik mee met voorgaande reacties. Begin bij de basis (dus niet springen), je handen netjes houden, rechtop zitten en ontspannen (ook je pony) ;) Tussendoor kan je ook stukjes verlichte zit oefenen, zodat je balans (voor het springen) beter wordt :j Met verlichte zit alleen je billen iets optillen en iets naar achter brengen, om je evenwicht te bewaren doe je je schouders iets naar voren. Een fout die ik vaak zie (ook bij jou) is het naar voren hangen, hierdoor heb je geen balans en gaan je benen naar achter ;) Ik hoop dat je wat hebt aan deze tips. Veel succes ;)

Bedankt (:

ravado

Re: 1st keer starlight@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 20:01

graag gedaan :D

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 20:05

Pony ziet er leuk uit hoor :).

Ik raad je wel aan als je hier echt verder mee wil om toch les te gaan nemen, niet aanvallend bedoeld maar dat is voor jou en de pony waarschijndelijk beter. Leren jullie beide heel veel van.

Verder zou ik eerst de basis op orde zetten, dus recreatief wat meer richting dressuur gaan rijden voor je gaat springen.

*Ik vind overigs wel dat als mensen je raad geven en jij het er niet mee eens bent je dit ook op een betere manier kunt verwoorden ;).

Maytee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 20:12

PriscaZ schreef:
Leuk hoor, een nieuw verzorgpaard.

Je sporen gebruiken om harder te laten lopen is niet de juiste wijze om sporen te gebruiken, dus dan is het helaas niet goed. Als je er voor de 2e keer op zit en het paard verder ook niet onder het zadel gereden wordt, kan je ook nog niet verwachten dat hij meteen aan het been is. Ik zou zonder de sporen met geduld proberen het paard te leren dat het op jouw been moet reageren. Zou dan nog eerder een zweepje gebruiken als het echt niet lukt, dan sporen. Een zweep kan je niet per ongeluk gebruiken en sporen wel. Op de meeste foto's zie je ook je hak naar binnen gedraaid. Of het steeds aanprikken is weet ik niet, maar het lijkt er wel op.

Dus been geven, geen reactie? iets steviger been geven (niet schoppen) geen reactie? tikje met een zweepje. Na een tijdje is dat zweepje al niet meer nodig en niet lang daarna zal je paardje 1x been ook wel genoeg zijn.

Heb je verder met de eigenaar overlegd dat je ermee ging springen? Ik heb vroeger ook een paard gereden wat voor marathon wedstrijden gebruikt werd en daar mocht ik niet mee springen. De eigenaar wilde dat niet, omdat marathon paarden niet over de hindernissen moeten gaan, maar erlangs. Heb dit ook vaker van eigenaren gehoord van paarden die voor koetsen gebruikt worden. (misschien denkt de eigenaar van jouw verzorgpaard er anders over hoor, kan natuurlijk altijd)

Poe... lange reactie geworden :) Veel plezier met je verzorgpaardje!

ik heb al ongeveer 5 keer op dat paardje gereden en geloof me : zonder sporen wilt hij gewoon niet vooruit en op zweep reageert hij niet dus het enige is sporen en we gebruiken ze amper want met sporen gaat ie met 1 tikje vooruit.
en de eigenaar vind het goed dat er ook onder het zadel mee wordt gereden (:

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 20:53

Donkim schreef:
Pony ziet er leuk uit hoor :).

Ik raad je wel aan als je hier echt verder mee wil om toch les te gaan nemen, niet aanvallend bedoeld maar dat is voor jou en de pony waarschijndelijk beter. Leren jullie beide heel veel van.

Verder zou ik eerst de basis op orde zetten, dus recreatief wat meer richting dressuur gaan rijden voor je gaat springen.

*Ik vind overigs wel dat als mensen je raad geven en jij het er niet mee eens bent je dit ook op een betere manier kunt verwoorden ;).

Ok dan bedankt (:

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 21:44

Je voelt je elke x als iemand je probeert te helpen zo aangevallen. We zeggen dit niet om je te pesten hoor, maar om je beter te laten rijden. Als een paard bokt bij een tik, betekent het dat hij dat niet accepteerd, je geeft het inprinciepe op, door met sporen te gaan rijden, waaaaaaaaant 'dat gaat makkelijker'. Dit is niet de manier. Dan bokt die maar, weer een tik en gewoon doorgaan. hier leren ze van. Maar blijkbaar weet je alles zelf beter.

Tip: open dan geen topic ;)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 22:11

Hoe gaat hij voor de kar vooruit dan eigenlijk?

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 22:13

Sporen is gezegd geweest. Ik zou eerst beginnen met de beenhulpen gewoon helemaal opnieuw aan te leren.

Je moet wel je ellebogen tegen je lichaam houden, zowel bij dressuur als springen. Ik vind dat je hem dressuurmatig al vrij goed aan het lopen hebt, vooral omdat je hem nog maar 2 keer gereden hebt.

Je kan ook les met de pony nemen, dat zal ook wel helpen :)

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 23:15

Joscaa schreef:
Hoe gaat hij voor de kar vooruit dan eigenlijk?

Ook met sporen :)*
hihihihihi

geintjes :D dat hij niet vooruit wil op been is al moeilijk, maar als hij de koets gewend is en hij reageert niet op stem en zweep, dan is hij ermee aan het rammelen.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 23:27

Laten we er allemaal even rekening mee houden dat de TS 13 is en weinig rijervaring heeft?
Ik denk dat ze er verstandig aan doet om begeleiding te zoeken, maar die tip zal ze nu wel gebruiken denk ik. En ja de basis is belangrijk, maar hebben we allemaal niet een keer een sprongetje gemaakt voor de lol??

Veel succes met je paardje en ga lekker lessen!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 08:49

Maytee schreef:
PriscaZ schreef:
Leuk hoor, een nieuw verzorgpaard.

Je sporen gebruiken om harder te laten lopen is niet de juiste wijze om sporen te gebruiken, dus dan is het helaas niet goed. Als je er voor de 2e keer op zit en het paard verder ook niet onder het zadel gereden wordt, kan je ook nog niet verwachten dat hij meteen aan het been is. Ik zou zonder de sporen met geduld proberen het paard te leren dat het op jouw been moet reageren. Zou dan nog eerder een zweepje gebruiken als het echt niet lukt, dan sporen. Een zweep kan je niet per ongeluk gebruiken en sporen wel. Op de meeste foto's zie je ook je hak naar binnen gedraaid. Of het steeds aanprikken is weet ik niet, maar het lijkt er wel op.

Dus been geven, geen reactie? iets steviger been geven (niet schoppen) geen reactie? tikje met een zweepje. Na een tijdje is dat zweepje al niet meer nodig en niet lang daarna zal je paardje 1x been ook wel genoeg zijn.

Heb je verder met de eigenaar overlegd dat je ermee ging springen? Ik heb vroeger ook een paard gereden wat voor marathon wedstrijden gebruikt werd en daar mocht ik niet mee springen. De eigenaar wilde dat niet, omdat marathon paarden niet over de hindernissen moeten gaan, maar erlangs. Heb dit ook vaker van eigenaren gehoord van paarden die voor koetsen gebruikt worden. (misschien denkt de eigenaar van jouw verzorgpaard er anders over hoor, kan natuurlijk altijd)

Poe... lange reactie geworden :) Veel plezier met je verzorgpaardje!

ik heb al ongeveer 5 keer op dat paardje gereden en geloof me : zonder sporen wilt hij gewoon niet vooruit en op zweep reageert hij niet dus het enige is sporen en we gebruiken ze amper want met sporen gaat ie met 1 tikje vooruit.
en de eigenaar vind het goed dat er ook onder het zadel mee wordt gereden (:

Je spreekt jezelf wel een beetje tegen meid! Het paard gaat stil staan als je been geeft zonder sporen, reageert ook niet op een zweep, maar vervolgens laat je foto 's zien van een paard dat springt?
Erg knap dat je dat paard dan sowieso over een hindernis krijgt als hij totaal niet aan het been is.
Maar nogmaals, zorg dat je hem eerst eens dressuur matig fijn kan laten lopen zodat je hem in zijn lichaam gezond houd!

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 10:49

op de springfoto's zie ik wel sporen??!!!
als je met sporen rijdt , probeer dan je tenen wat naar binnen te draaien , dan heb je kans dat je hem niet raakt...maar is moeilijk zonder chaps, dus ook weinig aansluiting!

probeer idd eerst eens de basis er goed in te krijgen, voorwaarts/neerwaarts rijden , lekker de ontspanning erin! neem evt les als het niet goed lukt... het ziet er nu niet echt ontspannen uit....

Mirr89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:43

Zo wat een sprongen he !
Maar ik ben het wel eens wat iemand voor mij zegt: probeer hem eerst lekker dressuurmatig te rijden. Gun hem de tijd om spieren op te bouwen enz. voordat je hem laat springen. Mijn voorkeur gaat ook uit naar eerst te los springen & onder het zadel balkjes te lopen en dit heel langzaam op te bouwen. Ik snap dat het heel leuk is om er achter te komen hoe hoog je paard kan springen, maar ik zou hier nog even mee wachten.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:05

Ik vind het er allemaal nog niet zo heel fijn uitzien. Maar je bent op de goede weg. Werk met alle bovenstaande tips.
En neem deze tips ook aan, kijk zelf ook eens kritisch naar de foto's en het bijbehorende commentaar van alle anderen.
Zoals meerdere zeggen. Zie ik ook op alle foto's, geloof ik, sporen die toch echt richting de buik gedraaid zijn. Ik kan begrijpen dat het moeilijk is maar laat ze aub nog even af en pak er een zweepje bij.
en nog een vraagje waar geef je een tik met de zweep?

Mijn commentaar:
armen langs het lichaam, tenen naar binnen draaien. Niet te ver voorover gaan staan en eerst beginnen met de basis voor je gaat springen. Tevens vind ik die glijbaan/waterbak van jullie dood eng!

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 18:54

@Alice13; ik heb geprobeert op zyn poep, hals & achter mijn been zo op de buik ...
@tylando; het kan niet dat je sporen ziet bij de springfoto's of mss bij eentje, want ik heb de hele tijd gesprongen zonder sporen behalve de eerste sprong.
@aerdenhout1 ; ik spreek mezelf niet tegen want ik zeg dat ik even met sporen rijd, en dat ik ze na eventjes rijden uit doe, en dat hij by elke keer rijden, beter en beter aan been loopt, ...
@lord_ik en joscaa ; in de koets vliegt hij vooruit ! de eigenaar doet dan gewoon de zweep maar wat omhoog en begrijpt al dat hij wat sneller moet gaan, in de koets is hij zo hevig en snel als iets (:
@briitje ; als hij het nu op deze manier aan het leren is , dan is het toch ook maar zo ? ;s

daphnijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 19:21

Je zegt dat je neit emt sporen rijd??
En dan later zeg ej tog maar van wel omdat hij anders neit naar voren gaat?
Niet echt een goede manier hea..?
Ik hoop dat ik iets verkeerd gelezen hebt (wat niet zo is ) maar zeg het dan gelijk tegen mij...
Je verdedigd je zelf wel goed hoor |(
Ik houd neti van liegen.
Iedereen ziet dat je wel emt sporen rijd.
Maar goed jij weet het het beste ..
suc6

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 19:49

daphnijntje schreef:
Je zegt dat je neit emt sporen rijd??
En dan later zeg ej tog maar van wel omdat hij anders neit naar voren gaat?
Niet echt een goede manier hea..?
Ik hoop dat ik iets verkeerd gelezen hebt (wat niet zo is ) maar zeg het dan gelijk tegen mij...
Je verdedigd je zelf wel goed hoor |(
Ik houd neti van liegen.
Iedereen ziet dat je wel emt sporen rijd.
Maar goed jij weet het het beste ..
suc6

In het begin by het inrijden rijd ik hem met sporen , een keer dat hij goed luistert op been (met spoor)
dan doe ik ze uit, zoals ik zelf gezien heb is er nog 1 springfoto waar ik met de sporen rijd maar de rest zijn ze uit. snap je het ?

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 19:53

N.a.v de foto's en de reacties die in het topic gegeven worden zou ik als ik jou was eerst maar eens de basis onder de knie krijgen. Lekker les nemen, geen hoge verwachtingen hebben en gewoon lekker gaan rijden :)

En die sporen afdoen. Sporen zijn er niet voor bedoeld om een pony voorwaarts te rijden. En ik vind dit een beetje makkelijk gedacht: 'Mijn pony gaat niet vooruit dus ik doe maar sporen om, omdat hij voor MIJ makkelijker is zo'. Dit is pure luiheid. Paardrijden is hard werken ;)

En ik zou toch een zweep erbij pakken ipv sporen. Zo heb ik het ook gedaan bij mijn paard. Als ze niet reageerde op been een tikje achter mijn been. Het duurde trouwens erg lang voor ik dit uberhaupt kon doen, ze was vroeger namelijk veel geslagen met de zweep. Maar naar een paar maandjes had ik wel een superfijn paardje wat goed aan het been was :)

Neem goed les, met begeleiding moet dit allemaal goed komen :)
Succes.

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 20:09

Laura_x_ schreef:
N.a.v de foto's en de reacties die in het topic gegeven worden zou ik als ik jou was eerst maar eens de basis onder de knie krijgen. Lekker les nemen, geen hoge verwachtingen hebben en gewoon lekker gaan rijden :)

En die sporen afdoen. Sporen zijn er niet voor bedoeld om een pony voorwaarts te rijden. En ik vind dit een beetje makkelijk gedacht: 'Mijn pony gaat niet vooruit dus ik doe maar sporen om, omdat hij voor MIJ makkelijker is zo'. Dit is pure luiheid. Paardrijden is hard werken ;)

En ik zou toch een zweep erbij pakken ipv sporen. Zo heb ik het ook gedaan bij mijn paard. Als ze niet reageerde op been een tikje achter mijn been. Het duurde trouwens erg lang voor ik dit uberhaupt kon doen, ze was vroeger namelijk veel geslagen met de zweep. Maar naar een paar maandjes had ik wel een superfijn paardje wat goed aan het been was :)

Neem goed les, met begeleiding moet dit allemaal goed komen :)
Succes.

ik rijd nog maar pas echt in een manege, deze zomer hobbelde ik nog maar wat rond op een kleine pony en het was absoluut nog niet rijden waar ik aan dacht , het was echt nog 'spelen ' ik ben nu pas begonnen met wat meer te 'rijden' en iedereen noemt mij lui, dat'k niet kan rijden , leuk hoor (:
bedankt voor de tips etc iedereen