NoaSky schreef:tip:
Probeer vanuit stap aan te galloperen. Ga eerst rustig op je kont zitten, zorg dat je goed blijft ademen en je eigen ontspanning vasthoud.
Blijf rechtop zitten, desnoods ietsjes als een 'zout zak' en blijf ontspannen. Laat hem goed in de aanleuning lopen en zorg dat ook hij ontspannen is en mooi nageeft (dus niet in de teugels hangt!)
Hierna leg je rustig je buitenbeen wat naar achteren en druk je zachtjes je binnenbeen ertegen aan. Op het moment dat je dit doet, geef je meteen een kleine ophouding (het even sluiten) met je handen, om het hoofd naar beneden te laten gaan, desnoods pak je je zadel vast, zodat hij de teugels (en dus hoofd) niet omlaag krijgt) niet uit je handen kan trekken.Spring rustig aan, doet hij het goed, belonen. Doet hij het niet goed, probeer hem rustig terug te nemen. Zorg dat je weer ontspannen raakt en doe het opnieuw.
En vooral consequent blijven en volhouden. Je moet dit probleem aanpakken meid, anders durf je er straks niet meer op te galloperen.
Dit is iig zoals ik het zou oplossen. Zeker als ik weet dat er lichamelijk niets mis met hem is..
Succes!
even hierop antwoorden haha soory
vind dit nou niet echt een goede oefening om vanuit stap naar galop aan te springen en ook niet om eventueel je handen vast te zetten sorry hoor
zo bouw je juist nog meer spanning op bij je paard - verzamelen is hier nog lang niet aan de orde vind ik
paard van TS vind het waarschijnlijk moeilijk om aan te springen en gaat in verzet - stap galop is een mega zware oefening en leg je meer druk op het paard , werken aan de ontspanning is juist zo belangerijk
TS : net even met mijn instructrice contact gehad hoe zij het heeft laten wennen meppen naar buitenbeen met aanspringen : draven - en tussendoor haar buitenbeen naar achteren leggen/zwaaien maar niet tegen het paard aan ! die van mij is ook heel sensibel op het been zeg maar met galop hij voelt aan je zit dat je iets doet maar voelt niets op zijn buik zeg maar --- dit heeft echt vruchten afgeworpen
edit : wat hieronder ook gezegt word laat galop even voor wat het is(hebben wij ook gedaan) ik bouwde al spanning op als mijn instructrice zei : dan gaan we nu galop proberen wil je dat ????
- denk er niet aan - gewoon lekker draven af en toe eventueel met je buitenbeen naar achteren zwaaien/leggen zachtjes
- valt ie zelf in de galop paar passen door galloperen en belonen - en weer verder met draven
Laatst bijgewerkt door LucianoS op 15-03-11 22:38, in het totaal 2 keer bewerkt