Sporen zijn helemaal niet meer verplicht, super blij mee

xluus, misschien kan dokter daar dan mee helpen, want wil toch wel 30 kilo kwijt

Vicky, ja oefeningen afwerken dat moet, anders krijg ik op donder van instructrice
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

mirjamalvaro schreef:Dank je allemaal.
Sporen zijn helemaal niet meer verplicht, super blij mee
xluus, misschien kan dokter daar dan mee helpen, want wil toch wel 30 kilo kwijt
Vicky, ja oefeningen afwerken dat moet, anders krijg ik op donder van instructrice

Cayenne schreef:Misschien dan op een ander paard proberen dat wat rustiger is?
Of desnoods aan een longeerlijn?
Is het trouwens nog steeds verplicht om in de M2 met sporen te rijden?Want ik denk dat je dan wel een probleem gaat krijgen.
mirjamalvaro schreef:Euh degene die denken dat ZZ een super makkelijk braaf paard is.... kom hem maar eens uitproberen. Alleen wel eerst een contract tekenen dat wij niet verantwoordelijk zijn voor gebroken botten![]()
En ja ben in het M1 terecht gekomen, goed he
Zelfs al 16 punten![]()
Voor degene die wel normaal kunnen reageren
Ik heb inderdaad grote moeite met mijn benen, altijd al gehad. Tenminste met doorzitten, met lichtrijden kan ik ze goed stil houden.
Paard is ook goed op het been, dus daarom zit ik niet zo achterlijk
Ik moet denk ik gewoon nog dieper zitten, nog langer maken. Maar het is zooo moeilijk. En denk wel dat ZZ een paard is die niet zo makkelijk uit te zitten is met zijn grote ruime gangen. Maar daar kan hij niets aan doen
Ik heb al hele veel gedaan voor mijn benen btw.
- zitlessen (van meerdere mensen)
- vastbinden aan singel (kreeg ik alleen maar au van in knieën, die zijn niet goed namelijk)
- Elke dag iemand langs de kant die het steeds zei.
- puur alleen op benen letten
- steeds maar 2-3 passen doorzitten en dan weer lichtrijden
- etc.
Maar zo te lezen zijn het echt mijn benen die puntenaantal drastisch naar beneden brengen
mirjamalvaro schreef:bedoel je als ik erop ga zitten, dat ik dan eerst mijn bovenbeen naar achteren moet verplaatsen?
Dus niet gewoon gaan zitten?
Kan ik eens proberen dan
Sonja schreef:mirjamalvaro schreef:bedoel je als ik erop ga zitten, dat ik dan eerst mijn bovenbeen naar achteren moet verplaatsen?
Dus niet gewoon gaan zitten?
Kan ik eens proberen dan
Yep. Been van het zadel tillen, naar achteren brengen, en dan met een schuivende beweging van achteren naar voren weer aanleggen. Het contactgevoel dat je dan aan de binnenkant van je benen hebt, daar moet je naartoe.
Ik leg bij wat stevigere lesklanten ook regelmatig even het been voor ze aan als ze niet goed zitten. Geeft meestal een Ojaaaa-reactie
The_Stig schreef:Wanneer je naar de filmpjes kijkt kun je niet anders concluderen dan dat het een braaf paard is. Gebroken botten enz. zullen bij dit paard nog wel meevallen denk ik. Maar kan me voorstellen dat je er met zo'n zit snel naast ligt als hij eens een keer een beetje gek doet. Zal er verder geen commentaar meer opgeven.
Het is verder wel een leuk paard om te zien.

! Het komt vast allemaal goed! 

) en vervolgens weer terug, benen hélemaal lang maken (zonder beugels hè) voorzichtig wat heen en weer zwaaien, rustig van je paard af en zo ver mogelijk naar achteren. Dit bevordert de mobiliteit van je benen te paard.
, ik kan mij niet voorstellen dat er mensen zijn die voor hun lol te zwaar zijn. TS is op de goede weg lijkt mij, en ze vraagt tips over het rijden van haar proef, niet over haar gewicht.