"ZZ" M1 wedstrijd (filmpjes)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: "ZZ" M1 wedstrijd (filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 11:03

Dank je allemaal.
Sporen zijn helemaal niet meer verplicht, super blij mee :j
xluus, misschien kan dokter daar dan mee helpen, want wil toch wel 30 kilo kwijt :+
Vicky, ja oefeningen afwerken dat moet, anders krijg ik op donder van instructrice _O-

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:04

mirjamalvaro schreef:
Dank je allemaal.
Sporen zijn helemaal niet meer verplicht, super blij mee :j
xluus, misschien kan dokter daar dan mee helpen, want wil toch wel 30 kilo kwijt :+
Vicky, ja oefeningen afwerken dat moet, anders krijg ik op donder van instructrice _O-

hmm, moet ik dan misschien een keer een regeling met de mijne treffen :Y)

Voorheen waren sporen vanaf het M1 verplicht ja. Maar je mocht ook met dummies rijden! :j

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 11:05

Hier even een trainingsfilmpje

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:05

Cayenne schreef:
Misschien dan op een ander paard proberen dat wat rustiger is?
Of desnoods aan een longeerlijn?

Is het trouwens nog steeds verplicht om in de M2 met sporen te rijden?Want ik denk dat je dan wel een probleem gaat krijgen.

Nee, is niet meer verplicht :)
Maar als ik ts was zou ik nog maar niet in het M2 gaan starten ;)

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:06

mirjamalvaro schreef:
Euh degene die denken dat ZZ een super makkelijk braaf paard is.... kom hem maar eens uitproberen. Alleen wel eerst een contract tekenen dat wij niet verantwoordelijk zijn voor gebroken botten :D :D

En ja ben in het M1 terecht gekomen, goed he ;)
Zelfs al 16 punten :Y)

Voor degene die wel normaal kunnen reageren :P
Ik heb inderdaad grote moeite met mijn benen, altijd al gehad. Tenminste met doorzitten, met lichtrijden kan ik ze goed stil houden.
Paard is ook goed op het been, dus daarom zit ik niet zo achterlijk :n
Ik moet denk ik gewoon nog dieper zitten, nog langer maken. Maar het is zooo moeilijk. En denk wel dat ZZ een paard is die niet zo makkelijk uit te zitten is met zijn grote ruime gangen. Maar daar kan hij niets aan doen :(:)
Ik heb al hele veel gedaan voor mijn benen btw.
- zitlessen (van meerdere mensen)
- vastbinden aan singel (kreeg ik alleen maar au van in knieën, die zijn niet goed namelijk :+ )
- Elke dag iemand langs de kant die het steeds zei.
- puur alleen op benen letten
- steeds maar 2-3 passen doorzitten en dan weer lichtrijden
- etc.

Maar zo te lezen zijn het echt mijn benen die puntenaantal drastisch naar beneden brengen :j

Wanneer je naar de filmpjes kijkt kun je niet anders concluderen dan dat het een braaf paard is. Gebroken botten enz. zullen bij dit paard nog wel meevallen denk ik. Maar kan me voorstellen dat je er met zo'n zit snel naast ligt als hij eens een keer een beetje gek doet. Zal er verder geen commentaar meer opgeven.

Het is verder wel een leuk paard om te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:06

mirjamalvaro schreef:
bedoel je als ik erop ga zitten, dat ik dan eerst mijn bovenbeen naar achteren moet verplaatsen?
Dus niet gewoon gaan zitten?
Kan ik eens proberen dan :j

Yep. Been van het zadel tillen, naar achteren brengen, en dan met een schuivende beweging van achteren naar voren weer aanleggen. Het contactgevoel dat je dan aan de binnenkant van je benen hebt, daar moet je naartoe.
Ik leg bij wat stevigere lesklanten ook regelmatig even het been voor ze aan als ze niet goed zitten. Geeft meestal een Ojaaaa-reactie ;)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 11:07

Zijn we ook nog lang niet van plan :))
Sterker nog ik heb t/m augustus M1 gepland staan.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 11:07

Sonja schreef:
mirjamalvaro schreef:
bedoel je als ik erop ga zitten, dat ik dan eerst mijn bovenbeen naar achteren moet verplaatsen?
Dus niet gewoon gaan zitten?
Kan ik eens proberen dan :j

Yep. Been van het zadel tillen, naar achteren brengen, en dan met een schuivende beweging van achteren naar voren weer aanleggen. Het contactgevoel dat je dan aan de binnenkant van je benen hebt, daar moet je naartoe.
Ik leg bij wat stevigere lesklanten ook regelmatig even het been voor ze aan als ze niet goed zitten. Geeft meestal een Ojaaaa-reactie ;)

thanks hier heb ik echt wat aan!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 11:09

The_Stig schreef:
Wanneer je naar de filmpjes kijkt kun je niet anders concluderen dan dat het een braaf paard is. Gebroken botten enz. zullen bij dit paard nog wel meevallen denk ik. Maar kan me voorstellen dat je er met zo'n zit snel naast ligt als hij eens een keer een beetje gek doet. Zal er verder geen commentaar meer opgeven.

Het is verder wel een leuk paard om te zien.

Dan zul jij nog wel eens verbijsterd langs de kant kunnen staan. :D

Maar goed heb inderdaad een super paard hoor. _/-\o_

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:10

Toch nog eens achter een centered riding instructeur aan gaan dan. Dat biedt de meeste kans op een goede houding waarbij je echt zít.
Je zult het paard dan ook minder belemmeren. Afgezien van het beengeklapper waar menig ander paard allang van in de staak was gegaan, in de galop zie je ook ergens een paar momenten dat je gewoon scheef zit.
Moet je na gaan hoe goed jullie kunnen worden als je dat soort dingen niet meer doet ;)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:11

Wauw wat een prachtig paard...

moet helaas wel meegaan met de rest van de handen en benen.

Zag net een opmerking van 15 kilo eraf.. ik weet zelf hoe moeilijk het is om dat eraf te krijgen.
En helaas gaat dat niet in een dag...

Misschien een optie om ook ongeveer een uur of langer te wandelen, doe ik namelijk 4 keer in de week op hoog tempo met pony en ben tot nu toe (vanaf 1 jan.) 7 kilo kwijtgeraakt...

Ik ben ook een ramp met doorzitten, heb nu dat als ik het paard wat inhoudt dat die niet zo hoog opgooid en ik hem uit kan zitten. Vooral lang maken en niet in stoelzit wat ik zo af en toe zag ook in de galop..

Hoop dat je er iets mee kan ;)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 11:13

Dank je :)

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:15

Idd jammer van je benen... Ik heb dat zelf ook best wel (grootbewegend, hoog opgooiend en niet zo'n voorwaarts paard) en het is echt lastig om er vanaf te komen.
Vind ook dat je heel erg 'op' het zadel/paard zit ipv erin. Verbaast mij iig niet dat je er vaak naast ligt :o
Verder mag ie véél actiever (niet harder). Voor het aangalopperen in het eerste filmpje staat ie steeds bijna stil en 0.0 activiteit, geen wonder dat ie dan een bok geeft.
Wel een heel leuk paard!

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:16

ik wilde toch even reageren op de vraag hoe je van de 6-en 7-ens kan maken...

ik denk dat over je houding namelijk al genoeg gezegt is! Ik vind je paard vrij vlak in de beweging ik mis echt de power die vanuit achter moet komen. Het is allemaal erg braaf en inderdaad allemaal 6-jes waard. Ik denk dat zodra je de power vind en hij meer gaat showen/shouwen, dat het al heel snel een 7 gaat worden. Ik train dit door heeeeeel veel overgangen te rijden zowel terug als vooruit, en alles vanuit het achterbeen.

Verder heel veel succes ;)! Het komt vast allemaal goed!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 11:23

Dank je :)
Stiller zitten en dan nog actiever rijden dus. :)

Nog niemand over de figuren gehoord, dus die zullen wel goed zijn.

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:27

Mir, we weten allemaal dat jou benen een probleem zijn, ( de mijne ook dus ik weet wat je bedoeld)
Ik weet ook dat ZZ echt niet zo'n makkelijk paard is zoals sommige mensen denken.
Daarom is het al heel knap dat je 'm zo rondgestuurd krijgt in een M1 proef.

Je moet zeker nog aan je benen werken, maar dit weet je zelf ook wel!
ZZ is een ontzettend gaaf dier, als jij nog goed aan je benen gaat werken dan komt het vast en zeker goed :)

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:32

Het paard zal vast niet één van de makkelijksten zijn, maar het is ook maar net hoe je er zelf mee omgaat. Als je zelf telkens blijft hangen in het "mijn paard is vervelend, mijn paard is staat en mijn paard is lastig" verhaal, ja dan zal er ook telkens iets zijn. Het paard verdraagt echt veel op dit moment, dat geklapper met de benen is niet mis en dat hebben meerdere mensen al aangegeven. Gewoon consequent bezig zijn en niet teveel stilstaan bij wat er kan gebeuren.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 11:35

Dan zou ik er niet meer opstappen als ik er continue bij stil zou staan :P

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:37

hey mir, leuk om weer eens filmpjes te zien ;)

tja die onderbenen zijn storend maar dat weet je zelf ook en het is makkelijk gezegd maar oh zo moeilijk om af te leren en ik weet dat je er alles aan doet , enne ZZ ziet er braaf uit maar is dat absoluut niet, heb mir afgelopen winter ook nog een aantal keren op der hart gedrukt of het niet verstandig was om hem te verkopen " zo gek " op het beeld ziet hij er wat sullig uit maar hij kan echt exploderen dus zonder zadel rijden enz. is voor haar geen optie op dit paard

heb respect voor je doorzettingsvermogen

waarom geen zevens,, ik ziet weinig verschil " middendraf " moet veel meer, de overgangen kunnen soepeler , het is al gezegd , er zijn een aantal punten om aan te werken , maar ja voor wie geldt dat niet , we zijn nooit uitgleerd ;)

voor de rest vind ik julli een ontzettend leuke combinatie

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 11:39

heee ZZ word niet verkocht ^) :P
Zal gaan werken aan het nog actiever lopen (en natuurlijk doorwerken aan mijn houding) :j

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:40

Beetje jammer dat de tips die hier gegeven worden blijkbaar afkomstig zijn van mensen die achterlijk zijn, gezien je berichten in HK topics.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:41

Mooi paard!
Ik vind je houding en zit in het trainingsfilmpje al stukken beter dan in de filmpjes van de proeven.
Is het niet zo dat door wedstrijdspanning het probleem verergert? En het lijkt mij eigenlijk meer dat je bang bent dat je paard 'stilvalt' en dat je daarom steeds een soort automatisch been geeft om hem 'aan de gang te houden'. Ga eens proberen te draven, zowel lichtrijden als doorzitten, en echt helemaal NIETS met je been te doen. Het is namelijk helemaal niet nodig steeds been te geven als je paard al doet wat je vraagt, je probeert enkel een hulp te geven indien je iets anders wil of bijvoorbeeld als je paard wat terugkomt in tempo om het aan te moedigen verder te gaan.
De tip van Sonja over het aanleggen van je been is een heel goede, dit werkt echt! Je kunt voor je je been op deze manier aanlegt nog proberen beide benen een paar tellen vóór het zadel te leggen (op een stilstaand paard dus :+ ) en vervolgens weer terug, benen hélemaal lang maken (zonder beugels hè) voorzichtig wat heen en weer zwaaien, rustig van je paard af en zo ver mogelijk naar achteren. Dit bevordert de mobiliteit van je benen te paard.
De gymnastiekoefeningen wat je vroeger op manegeles moest doen (als je manegeles hebt gehad haha) kunnen je ook een beetje helpen wat spanning uit je lijf kwijt te geraken en de mobiliteit in je been en onderrug te vergroten, daar zit imo het 'probleem'.

Centered riding zou misschien ook kunnen helpen, zal ik niets over zeggen, heb ik geen ervaring mee.

De proeven vind ik verder netjes gereden, mooie figuren! Maar het mag soms wat 'flitsender' dus de overgangen wat duidelijker (middendraf en middenstap). In de tweede proef viel je in de contragalop terug in draf, jammer, volgens mij had je daar zelf wat veel spanning?

De opmerking over het afvallen vind ik een beetje gemeen :( , ik kan mij niet voorstellen dat er mensen zijn die voor hun lol te zwaar zijn. TS is op de goede weg lijkt mij, en ze vraagt tips over het rijden van haar proef, niet over haar gewicht.

Succes TS met je mooie paardje!

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:44

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 11:45

Sorry? Mag ik niet meer kletsen in HK topics. :+
en de TIPS neem ik serieus. :j

Vivat dank je :)
Ik kan dat met mijn benen wel doen, dan houd mijn moeder ZZ gewoon even vast. Proberen waard :j
Moet zeggen dat ik in de proef inderdaad sneller bang ben dat die stil valt, zit met les ook rustiger, dus dat zou ook wel eens een deel van het probleem kunnen zijn.

Nobel.
Afvallen wil denk ik ook heel veel helpen. Ga gewoon door met mijn "dieet" en sporten :j

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:47

Dat zeg ik toch niet? Moet je kijken hoe jij een serieuze tip bestempeld: "weer een grappige reactie".