Knappe gelderse ruin Attent, dressuurtraining

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tos2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 09:33

Leuke combi! Ziet er erg goed uit! De b gaat helemaal goedkomen, ga zo door!

ilse86

Re: Knappe gelderse ruin Attent, dressuurtraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 09:34

leuk dier! misschien zie ik het verkeerd, maar de bak lijkt hier en daar wat zwaar.

tvup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:30

Het is inderdaad een mooi paard. De B dressuur kom je zo door heen, toch? En ga je dan ook springen? Zou die wel leuk vinden volgens mij.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 22:31

ilse86 schreef:
leuk dier! misschien zie ik het verkeerd, maar de bak lijkt hier en daar wat zwaar.

De bak is inderdaad wat zwaar, maar dan kan ik helaas weinig aan doen, ik heb hem in pension staan. Hij is er wel over aan het nadenken hoe hij minder zwaar gemaakt kan worden, maar als je daarvoor ideeen hebt?

tvup schreef:
Het is inderdaad een mooi paard. De B dressuur kom je zo door heen, toch? En ga je dan ook springen? Zou die wel leuk vinden volgens mij.

Ik ga ook springen :j , maar daar ben ik zelf niet zo ervaren in dus we beginnen van het zomer rustig met wat springlesjes.

PriscaZ schreef:
Zou wel proberen om in de galop ook rechtop te blijven zitten. Dan is het voor je paardje ook wat makkelijker om de achterhand wat beter te gebruiken.

:o ik ben me ervan bewust, ik ga er ernstig op letten!

Verder bedankt voor de leuke en positieve reacties :D Ik zal over een paar week nieuwe foto's plaatsen, ga druk bezig met de tips over mijn houding en hem wat actiever rijden!

Dressage_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 10:43

Zorg ervoor dat je netjes rechtop blijft zitten. Ik zie je op een aantal foto's inknikken naar links, daarmee bedoel ik dat je je ribben links naar elkaar toe beweegt. Strek je arm eens recht omhoog tijdens het rijden, dit zorgt ervoor dat je weer recht gaat zitten. Daarbij dus ook je linkerbeen langer maken. Probeer er meer aan te rijden, de foto's zien er hangerig uit. Verder leuk paard!

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 14:44

urosa schreef:
ilse86 schreef:

Citaat:
De bak is inderdaad wat zwaar, maar dan kan ik helaas weinig aan doen, ik heb hem in pension staan. Hij is er wel over aan het nadenken hoe hij minder zwaar gemaakt kan worden, maar als je daarvoor ideeen hebt?

Slepen met een baksleep (doen wij achter de grasmaaier en slepen maar, krijg je een mooie gladde bak :j

Ziet er netjes uit! :j Ga zo door ;)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 20:12

Slepen gebeurd wel veel! Maarja dan rijden er weer 3 paarden in en dan is hij weer zo. Ik had een topic op bokt erover gevonden en daar zeiden ze, houtschaafsels erdoorheen, of zand eruit en met een wals eroverheen. Denk dat ik de wals maar eens ga voorstellen!

Danielle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 20:52

Volgensmij kan zijn achterhand er iets meer onder.
Verder netjes!
En bij de foto van het uitdraven.. Hij loopt erg op z'n voorhand, met halsje strekken moet hij wel z'n achterhand der bij houden en niet alleen op de voorhand hangen. ;)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 23:16

Danielle98 schreef:
Volgensmij kan zijn achterhand er iets meer onder.
Verder netjes!
En bij de foto van het uitdraven.. Hij loopt erg op z'n voorhand, met halsje strekken moet hij wel z'n achterhand der bij houden en niet alleen op de voorhand hangen. ;)

Hij moet inderdaad actiever van achter. Ben het bijna helemaal met je eens, maar hij valt naar binnen (buigt niet goed door zijn lichaam) omdat hij rechtsom nog wat moeilijker vind en 'valt' daarom misschien tijdelijk iets op zijn voorhand, maar op de voorgaande foto's kun je goed zien dat hij niet op de voorhand loopt. Een goede lengtebuiging bouw je echter meestal niet op in 5 maand (ik niet in ieder geval, ben geen anky :+ )

En eerder zag ik het ook al ergens voorbij komen, maar hij hangt niet en is niet zwaar in de hand. Hij strekt soms wel zijn hals zonder zijn achterhand voldoende onder te brengen. Maarja spieren kweken en gymnastiseren kost nu eenmaal wat tijd... We zijn pas 5 maand bezig met echt dressuur rijden, hij vind het best moeilijk en doet zijn best dus ben al erg tevreden en we gaan rustig bezig met het actiever rijden :j

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:28

Je rijdt hem netjes hoor!
Je handen heb je mooi naar voren. Hij lijkt niet gelders nee, maar dat is niet bedoeld als belediging voor Gelderse paarden ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 15:14

Ik vind Attent er zeer Gelders eruit zien...hij heeft een zeer mooi modern Gelders Type.

Leuke foto's.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 15:15

BTW....als ik zegt dat een Rijpaard of Tuigpaard er Gelders uitziet....bedoel ik dat altijd als een compliment :)