Dravers merrie weer eens aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:52

Er stonden gisteren of eergisteren ook al foto's op bokt van dit paard. Ik snap niet dat ze na dat topic nogsteeds foto's durven te plaatsen.. :\

little_birdy

ik blijf erbij dat ik dit niet erg diervriendelijk vind

Freedom1

Wat heel goed helpt is bietenpulp geven!!! En of eiwitrijk voedsel. En de tanden laten controleren!!!

Verder zie ik dat ze bij jou iets beter loopt, maar ik vind het ook niet kunnen dat je hier al op rijd...

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:53

Paard is vast wel voller te krijgen, want als je in het profiel kijkt van de eigenaar zie je oudere foto's van dit paard, waar deze er prachtig uit ziet. Snap nog steeds niet wat er in die tussentijd met dat beest gebeurd is...

Dus ik zou het paard een lange rust geven op het weiland, en er niet op stappen voor het beest op gewicht is. En naast het rust op het weiland bijvoorbeeld 3 a 4 keer per week longeren met een halsverlenger bijv.

Verder vind ik het hoofdstel er echt niet fijn uit zien, en zoiezo ziet het er ook niet fijn uit dat de mond 9 van de 10 keer openstaat.

Nou om toch nog wat rij- technisch te zeggen, wat je voorlopig niet bij dit paard kan gebruiken maar misschien op een ander paard... Zorg dat je je ellebogen gebogen houd en naast je lichaam, en let op dat je niet naar voren valt, dit kan je misschien al een stuk voorkomen door je beugels een stuk langer te doen want die zitten nu wel erg kort. En let op je voeten, tenen naar binnen en hakken uitdrukken.

Persoonlijk zou ik ook een cap op doen, waarom heb je geen cap op? :)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:54

Misschien moet je hem spek voeren, dat ie dan zelf ook wat meer spek krijgt :+
Nee oke, sorry, flauw grapje :o

Maar ik zou zeggen, ga lekker met grondwerk bezig, lekker veel en goed eten geven en non-stop beschikking over hooi.
Succes, denk dat het een leuk paardje wordt als er wat meer lichaam bij komt :)

zoExpres

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:55

veel mais voeren worden ze ook dik van :)
of idd bietenpulp ;)

echt een schande !

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:55

maar goed,.. alle boze opmerkingen al wel gehad.. (al zullen er vast meerdere volgen).
Ben wel benieuwd hoe dit zo is gekomen. Wat zegt de eigenaar ervan? Is dit al langer zo? En hoe wordt ze gehouden qua voer en sociaal contact? Ben oprecht nieuwsgierig.... vooral omdat mijn ervaringen met dravers heeft geleerd, dat ze zo intelligent zijn en het (NAAST ALLE ANDERE PAARDEN) gewoonweg niet verdienen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:56

cennamitch schreef:
veel mais voeren worden ze ook dik van :)
of idd bietenpulp ;)

echt een schande !

op passen met veel suikers.. Gewoon de tijd ervoor nemen. Anders krijg je eerder te maken met andere vervelende bijkomstigheden. Dus voldoende hoog kwaliteits ruwvoer (onbeperkt kilo's!!!) en wat bijvoer (niet in kilo's). Constant aan het eten houden!
Laatst bijgewerkt door Anomien op 13-03-11 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:56

Als jullie het vorige topic gelezen hebben, dat weten jullie dat er allang een DA bij geweest is en dat Wish moeilijk dik te krijgen is.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:57

Mager vind ik dit paard niet. Alleen vreselijk onbespierd. Als je er dan toch persé op wil gaan zitten laat haar dan zelf haar evenwicht vinden, zit niet zo aan die teugels te hannesen. Paard moet eerst weer leren gewicht dragen. Beter kun je haar eerst een tijdje aan de longe trainen voordat je weer gaat rijden. Ik zie er geen problemen in om dit paard weer te gaan trainen. Ook al heeft het veel meegemaakt. Regelmatig werk zorgt voor een goede structuur voor een paard. Maar begin dan veeeel rustiger aan dan je nu doet :(:)

Wat zou trouwens het probleem met dit harnachement moeten zijn?

Goof

Knert schreef:
maar goed,.. alle boze opmerkingen al wel gehad.. (al zullen er vast meerdere volgen).
Ben wel benieuwd hoe dit zo is gekomen. Wat zegt de eigenaar ervan? Is dit al langer zo? En hoe wordt ze gehouden qua voer en sociaal contact? Ben oprecht nieuwsgierig.... vooral omdat mijn ervaringen met dravers heeft geleerd, dat ze zo intelligent zijn en het (NAAST ALLE ANDERE PAARDEN) gewoonweg niet verdienen.

Wil ik daar ook nog wel wat oprechte vragen aan toevoegen;
zien jullie hierin een gezond en gelukkig dier? Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die niet zien dat dit niet kan. Wat zien jullie als je naar dit paard kijkt?

xjesssicaa

wat maakt het uit of ie nou moeilijk of makkelijk dik te krijgen is! ..
laat hem gewoon lekker op de wei staan zodat ie kan eten, wat maakt
het uit hoelang het duurt als ie maar iets aan komt ;)

zoExpres

CarinaR schreef:
Als jullie het vorige topic gelezen hebben, dat weten jullie dat er allang een DA bij geweest is en dat Wish moeilijk dik te krijgen is.

vorige topic niet gelezen dus ja ;)

alsnog dan vind ik dat ze er wel wat meer moeite voor moeten doen...

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:58

CarinaR schreef:

wat heeft deze DA gedaan om tot deze conclusie te komen? En wat is er al aan gedaan?
(vraag ik oprecht zonder vorig topic te moeten openene)
Laatst bijgewerkt door Anomien op 13-03-11 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:58

Goof schreef:
Knert schreef:

Wil ik daar ook nog wel wat oprechte vragen aan toevoegen;
zien jullie hierin een gezond en gelukkig dier? Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die niet zien dat dit niet kan. Wat zien jullie als je naar dit paard kijkt?

Dan wil ik toevoegen :
Hoe voel je je zelf bij de foto's?
Vind je dit paardwaardig?
Met welk gevoel stap je van dit magere paard af?

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:59

Ook ik schrik van deze foto's.
Ik kan hier niet eens rijtechnisch commentaar op geven, niet omdat de ruiter er zo bar slecht op rijdt want dat valt opzich nog wel weer mee, maar omdat dit paard gewoon absoluut niet onder het zadel zou mogen wat mij betreft.

Ik was met die van mij een beetje voorzichtig de laatste tijd omdat ik dr in vond vallen, maar die weegt 150 kg meer dan die van jou gok ik, en heeft ook een hele ranke bouw.

Ik ga met de vorige posters mee dat dit paard echt niet gereden zou moeten worden. En dan niet een weekje, maar een paar maanden ofzo. Maakt me niet uit wat je erin stopt, gooi dat paard een deken op (warm houden kost ook energie), en voer wat je voeren kan. Maismeel, bietenpulp, olie door het voer, wat ze maar lekker vind.

Dit paard heeft zo weinig reserves dat als je haar nu gaat rijden, ze haar eigen weefsel kapot maakt om op de been te blijven. Ik geloof graag dat je het beste met haar voor hebt en super dat er een DA bij is geweest, maar het blijft mij een raadsel waarom er op dit paard gereden moet en blijft worden. Ik zou hier van zn lang zal zn leven niet op stappen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:00

Citaat:
Dan wil ik toevoegen :
Hoe voel je je zelf bij de foto's?
Vind je dit paardwaardig?
Met welk gevoel stap je van dit magere paard af?

als je al niet met zadel en al naar beneden bent gevallen.. :o :7

xjesssicaa

Re: Dravers merrie weer eens aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:01

maar even een sirieuse vraag, er was al een eerder topic dus.
dat zal ongetwijfeld een zelfde topic zijn geweest waarom
plaats je dan in godsnaam nog zn topic! om weer zulke reacite's te krijgen ?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:02

Ik ga haar niet verdedigen.
Ik heb zelf een draver welke snel terug valt, maar gelukkig makkelijk dik te voeren is.
Daar gelukkig dus geen problemen mee.
Natuurlijk vind ik Wish ook te schraal... snap ook niet waarom er een 2e topic is geopend, terwijl iedereen
er over valt.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:02

wat zegt dit eigenlijk over karakter van de merrie? wat zijn ze vergevingsgezind zeg.

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:03

Geef dit arme dier alsjeblieft een zomer rust, lekker op het land, en daarnaast veel hoogkwaliteits voer (evt. een half theekopje maismeel per voerbeurt, verdunt met water) om haar op gewicht te krijgen.
Tegen de tijd dat ze dan op gewicht is kun je haar rustig op gaan pakken aan de longe, om de bespiering weer op orde te krijgen.

Maar in de toestand waar ze op dit moment in verkeerd, vind ik het absoluut niet verantwoord om er op te gaan zitten!
Ik hoop dat je iets met bovenstaande (en andere tips uit het topic) doet, dit paard verdiend beter.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:10

Arm dier, veel te ongespierd, voor dit beestje een veel te zware amazone, en ook nog in een veel te zware bak......................... Wacht op het nieuwe gras, laat het dier 100 kg. aankomen en begin dan eens met longeren maar niet in deze bak......................... arm dier. :(:)

XxLaura98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:11

arm dier.
een hele zware bak en een te zware amazone.
als dit paard van mij was was ik er nieteens opgestapt. :n
die nek en het lichaam, veel te dun.
waarom laat je der niet even een lente/zomer lekker op het land en niet rijden?
ik vind het onverantwoord om er in deze situatie op te gaan zitten.

en waarom word er een 2e topic geopend? (sorry als deze vraag al beantwoord is)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:11

:oo
Sorry maar ik vind dit echt niet kunnen. Op zo'n schraal onbespierd paard stappen. Tevens vind ik de ruiter ook te zwaar voor het paard. Paard heeft er duidelijk geen enkel plezier in. Komt op mij over als enkel plezier voor de ruiter door er mee te gaan rijden. Arm paard.
Wat vind je zelf van deze fotos?
Overigens heb ik het vorige topic van de eigenaar ook gezien, en dat vond ik ook al niet kunnen, maar vervolgens wordt er doodleuk weer op het paard geklommen met dezelfde tekst en uitleg erbij...
Ik kan daar met mn pet niet bij hoor...
Gooi het beestje lekker op een volle wei en laat dr eerst es lekker de zomer bijkomen en ga lekker aan de hand wat wandelen of een beetje spelen in de bak, maar stap er a.u.b. de komende maanden niet meer op.

Ulrika

Re: Dravers merrie weer eens aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:16

OMG wat een mager paard! Hoe durf je er zo op te zitten! een keertje per ongeluk te hard met je benen in dur buik...nouja ribben en ze is door midden! Ik vind stress geen factor dat het paard zo mager is...heb ook een draver stress kip eerste klas maar ze is absoluut niet mager! dan moet je toch echt anders gaan voeren en voorlopig niet rijden dit is gewoon te zielig!