Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_Daniquee schreef:Ik vind het ook niet zn fijn beeld, dat het een ander bitje is hangt, wil niet zeggen dat je zelf zo strak aan de teugels moet gaan hangen en zo 'bot' trekt. Het lijkt er ook op, of jij een beetje gespannen bent, en inderdaad je beenhulpen probeer je benen lang te houden op 1 plaats. Het is natuurlijk wel logisch dat een paard dat 5x onder het zadel is geweest, niet lekker ontspannen kan lopen dat gaat bij de een makkelijker dan bij de ander, succes ermee
JPS schreef:_Daniquee schreef:Ik vind het ook niet zn fijn beeld, dat het een ander bitje is hangt, wil niet zeggen dat je zelf zo strak aan de teugels moet gaan hangen en zo 'bot' trekt. Het lijkt er ook op, of jij een beetje gespannen bent, en inderdaad je beenhulpen probeer je benen lang te houden op 1 plaats. Het is natuurlijk wel logisch dat een paard dat 5x onder het zadel is geweest, niet lekker ontspannen kan lopen dat gaat bij de een makkelijker dan bij de ander, succes ermee
Klopt, dat gaat bij de één wat gemakkelijker dan bij de ander, maar dat heeft wel te maken met de ruiter. Hoe moet een paard in ontspannen evenwicht gaan als de ruiter niet in balans zit?
Het is inderdaad slimmer om er iemand bij te halen, die verstand heeft met het zadelmak maken/en door rijden van een jong paard (of er een ervaren iemand op laten rijden af en toe), zodat jij (TS) Er straks een heerlijk paardje aan hebt, als je hem blijft rijden. 
.
uiteindelijk gaat zij ook wedstrijden starten met hem, maar dat is nog ver weg (ik mag zelf geen hengst starten)