Nuadhu Nuage's 5e keer ohz

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:33

Het blijft een prachtig dier. Maar ik zou er toch voor kiezen om hem vooral de eerste paar keer door een ervaren ruiter te laten rijden. De ruiter voegt nu niets positiefs toe, ze houdt hem tegen van voor terwijl ze met haar benen achter het zadel (????) aandrijft. Het paard zal zo al snel leren dat wat hij ook doet, de hulpen blijven vervelend aanwezig. Hij zal al snel stoppen met lopen. Vooral paarden die erg whow gericht zijn, en dat zijn gypsy cobs toch voornamelijk, zal de go er snel uit gaan op deze manier. Leer hem eerst eens balans en het bewegen an sich en ga je daarna pas bezighouden met teugeldruk en het opvangen van het hoofd.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:35

_Daniquee schreef:
Ik vind het ook niet zn fijn beeld, dat het een ander bitje is hangt, wil niet zeggen dat je zelf zo strak aan de teugels moet gaan hangen en zo 'bot' trekt. Het lijkt er ook op, of jij een beetje gespannen bent, en inderdaad je beenhulpen probeer je benen lang te houden op 1 plaats. Het is natuurlijk wel logisch dat een paard dat 5x onder het zadel is geweest, niet lekker ontspannen kan lopen dat gaat bij de een makkelijker dan bij de ander, succes ermee :)

Klopt, dat gaat bij de één wat gemakkelijker dan bij de ander, maar dat heeft wel te maken met de ruiter. Hoe moet een paard in ontspannen evenwicht gaan als de ruiter niet in balans zit?

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:46

JPS schreef:
_Daniquee schreef:
Ik vind het ook niet zn fijn beeld, dat het een ander bitje is hangt, wil niet zeggen dat je zelf zo strak aan de teugels moet gaan hangen en zo 'bot' trekt. Het lijkt er ook op, of jij een beetje gespannen bent, en inderdaad je beenhulpen probeer je benen lang te houden op 1 plaats. Het is natuurlijk wel logisch dat een paard dat 5x onder het zadel is geweest, niet lekker ontspannen kan lopen dat gaat bij de een makkelijker dan bij de ander, succes ermee :)

Klopt, dat gaat bij de één wat gemakkelijker dan bij de ander, maar dat heeft wel te maken met de ruiter. Hoe moet een paard in ontspannen evenwicht gaan als de ruiter niet in balans zit?

Dat lukt inderdaad ook niet, maar ook met een ervaren ruiter kan het paard moeite hebben met het ontspannen :) Het is inderdaad slimmer om er iemand bij te halen, die verstand heeft met het zadelmak maken/en door rijden van een jong paard (of er een ervaren iemand op laten rijden af en toe), zodat jij (TS) Er straks een heerlijk paardje aan hebt, als je hem blijft rijden.

cp112

Re: Nuadhu Nuage's 5e keer ohz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 15:05

Zal even fototje doen van zijn 2e keer onder het zadel met een andere ruiter
Afbeelding

Afbeelding

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 15:19

Op de 1ste foto ziet het er erg fijn uit :j.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 15:56

die 1e foto ziet er inderdaad heel netjes uit, kan je niet vragen of diegene die hem daar rijd je wat wilt helpen?

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 16:11

Noedel is gaaf !

Maar het filmpje ziet er alles behalve fijn uit. Door heel je houding zit je hem in de weg en kun je hem ook geen duidelijkheid geven. Als het niet lukt en je niet fijn zit oid, blijf dan stappen totdat het wel gaat, en ga dan pas een stapje verder ! :j

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 18:24

De ruiter die er op de foto opzit gaat hem zeker vvaker rijden :j uiteindelijk gaat zij ook wedstrijden starten met hem, maar dat is nog ver weg (ik mag zelf geen hengst starten)

Alleen woont zij in Drenthe en Nuadhu staat nu op de pensionstal waar ik stage loop in Rijssen, dat is voor de ruiter nogal ver om 'even' te gaan rijden :')

In april gaat Nuadhu naar de hengstenkeuring en komt dan weer bij mij thuis in Dalfsen te staan, dan krijgt hij even vakantie en daarna gaat de ruiter op bovenstaande foto's hem doorrijden :j

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:14

Het is niet rot bedoeld, maar mag ik vragen waarom de tinker door jou wordt ingereden en niet iemand die het waarschijnlijk 'beter' kan doen? Dit bedoel ik echt niet als een belediging ofzo, maar het inrijden kan zóveel verpesten, dat zou gewoon zonde zijn van zo'n leuk paardje.