Figaro van de Zypte @ Work !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

miekgeit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 09:38

Mooi paard!!
Ik vind je erg kort zitten.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:16

_Esther schreef:
Negerzoen : ik heb een bontje(zie mn andere topic) maar dat is redelijk dik en het zadel gaat daar ongelofelijk van schuiven dus dat heb ik eraf gehaald. Ben nu van plan dat te verkopen en een gelpad in de plaats te kopen. Zou dat helpen denk je ? :)

Ik kan niet beoordelen van een foto of het zadel goed ligt, maar de oplossingen die jij voorstelt zijn allemaal geen echte oplossingen als een zadel niet goed ligt. Dan dient het zadel gewoon aangepast te worden.

Ik vind het een leuk paard, maar er is nog genoeg werk aan de winkel. Op het moment dat jij beter kan zitten, zal hij ook meer ontspannen gaan lopen. Ik vind hem nu nog erg strak lopen.

tos2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:37

Denk aan je eigen houding, lekker trots zitten.
En verder zou ik me met de ontspanning bezig houden.
Sommige plaatjes zien er al heel goed uit!!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 15:08

Leuk paardje heb je hoor ;)
Hij mag van mij wat meer ruimte van voren krijgen.
Hem wat meer van achter naar voren rijden op zijn eigen beentjes en zelf wat losser zijn in je handen (na de foto's krijg ik het gevoel dat je deze een beetje vast houd?)

Idd is een springzadel niet bevordelijk om in een nette dressuurhouding te zitten, ik denk idd dat je daarom ook wat sneller voorover valt, gewoon aan werken en veel tegen jezelf zeggen dat je achterover moet gaan zitten.

Op foto 4 en 5 valt hij mij enorm op dat hij teveel stelling in zijn hals heeft en helemaal niet in zijn lichaam.
Niet goed dus, paard moet over zijn hele lijf stelling mee hebben, dus hem wat meer om je been proberen te rijden bij het wenden, op voltes, als je de hoek door gaat etc.
evt afentoe op de rechte lijn (hoefslag) stelling naar binnen en buiten oefenen door het hele lijf dan :)

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 16:51

Bedankt voor de tips allemaal, heb ik wat aan ! :) Nu staat hij even stil, hij moet ergens gehaperd hebben & zn spronggewricht stond dubbeldikte... De DA is gekomen en heeft er vocht uit getrokken en foto's genomen. Gelukkig waren die goed en is er niks met zn been :)