wish @ work een nieuw begin....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 00:23

mika11 schreef:
Ik zou de pony eens een paar maanden vakantie in het weiland geven om op krachten te komen
Misschien wat longeerwerk en stapwerk om wat spieren op te bouwen.
De pony ziet er niet 'gelukkig' uit.

Hier ben ik het mee eens :)
Voor derest vind ik het er ook niet ontspannen uitzien meschien wat lessen?

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 00:25

Pfoe, ik reageer niet snel maar hier moet ik toch even reageren. Sorry maar ook ik vind je paard echt veel en veel te mager. Rijden is in mijn ogen op dit moment dan ook niet verantwoord. Gooi haar lekker op de wei, veel hooi geven, liefst onbeperkt en lekker flink wat brok en slobber/zemelen/paardenmeel en dergelijke. Eerst zorgen dat ze minstens 100 kilo aankomt en dan zou ik weer eens gaan nadenken over rijden. Nu heeft ze niets bij te zetten en totaal geen bespiering, alle energie die ze heeft en binnenkrijgt gaat zo naar het werk in plaats van naar het aanzetten van spieren en puur gewicht aanmaken.

Tot die tijd lekker longeren met een bijzetje, dan ontwikkeld ze haar bovenlijn ook wat beter zodat met name die spieren daar wat sterker worden zodat ze jou als ruiter ook beter kan dragen en dan ook haar lijf kán gaan ontspannen en haar hoofd wat meer kán laten zakken. Op dit moment is het voor haar in deze conditie gewoon onmogelijk om zich onder het zadel te ontspannen.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 00:35

goede instructeur heb je die jouw les durft te geven met een paard die totaal futloos is te mager is en het echt niet naar haar zin heeft met rijden, haar mond word totaal opengetrokken en op sommige foto's steekt het bit aan 1 kant uit.
verder zie ik ook dat je teugels ongelijk zijn en dat je scheef op je paard zit en ze teveel op haar voorhand kukkelt.
ik zou haar net zoals vele reacties hier eerst lekker vol stoppen met eten en haar zeker 100 kilo aan laten komen.
vind het niet kunnen dat je op haar gaat rijden.

Lante

Re: wish @ work een nieuw begin....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 00:49

Het rijden geeft inderdaad geen fijn beeld. Ik raad je aan om inderdaad een neusriem te gebruiken, een afringsneusriem oftewel een hannoveraanse neusriem om het bit mooi stil in de mond te houden. Daarnaast is het inderdaad wel een idee om je paard eerst aan de longe te trainen om haar wat beter over de rug en in balans te krijgen en goed les nemen (dressuur). Ze loopt nu wel heel erg op de voorhand.

Je paard is inderdaad iel en uit eigen ervaring weet ik hoe moeilijk je sommige dravers op gewicht houdt of krijgt... Maar bij jouw paard mis ik ook een beetje de uitstraling, ze toont wat duffig op de één of andere manier, dus misschien moet je er eens aan denken om haar er wat extra's vitaminen e.d. bij te geven of een bloedonderzoek te laten doen om te kijken of ze bepaalde stoffen mist.

Verder heel veel plezier en succes gewenst met elkaar, fijn dat je haar terug kon kopen toen je haar zo miste. :)

touchofpink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 00:55

Jemig dit ziet er niet fijn uit. Als ik in je profiel kijk zie ik een heel ander paardje. Heb je enig idee hoe ze zo mager heeft kunnen worden? Ik zou hier eerst mee aan de slag gaan voordat je verder gaat met je paard. Ik vind het niet eerlijk om haar nu te rijden in zo'n slechte conditie. Het is duidelijk dat dit paard niet lekker in z'n vel zit. Dit is geen aanval of verwijt naar jou naar ik hoop wel dat je er iets mee doet!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:02

Dit geeft inderdaad geen fijn beeld :n
Ik ga mee met DL_, geef haar vakantie & laat haar maar eens flink bijkomen.
Misschien dat je in de tussen tijd op een ander paard kan gaan lessen om toch te werken aan je handhouding, want dit werkt niet (zeker niet bij een draver)...

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:07

ik vind het geen prettig beeld, geef je paard even een vakantie, voer hem/haar goed bij en kijk dan eens verder.

Je vraagt hem nu een toch vrij flinke ruiter te dragen voor zijn bouw en gewicht terwijl hij is mijn ogen niet in goede conditie is. Geef hem nog een beetje tijd..

Ponymeisje97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:33

DL_ schreef:
Pfoe, ik reageer niet snel maar hier moet ik toch even reageren. Sorry maar ook ik vind je paard echt veel en veel te mager. Rijden is in mijn ogen op dit moment dan ook niet verantwoord. Gooi haar lekker op de wei, veel hooi geven, liefst onbeperkt en lekker flink wat brok en slobber/zemelen/paardenmeel en dergelijke. Eerst zorgen dat ze minstens 100 kilo aankomt en dan zou ik weer eens gaan nadenken over rijden. Nu heeft ze niets bij te zetten en totaal geen bespiering, alle energie die ze heeft en binnenkrijgt gaat zo naar het werk in plaats van naar het aanzetten van spieren en puur gewicht aanmaken.

Tot die tijd lekker longeren met een bijzetje, dan ontwikkeld ze haar bovenlijn ook wat beter zodat met name die spieren daar wat sterker worden zodat ze jou als ruiter ook beter kan dragen en dan ook haar lijf kán gaan ontspannen en haar hoofd wat meer kán laten zakken. Op dit moment is het voor haar in deze conditie gewoon onmogelijk om zich onder het zadel te ontspannen.

ben ik het helemaal mee eens!

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 18:34

Als ik jouw was zou ik je draver wat meer gaan bijvoeren. Er zitten weinig tot geen spieren op. En ziet er heel iel uit, ook een hele dunnen hals :j Wat ze eerder al zeiden 3x per week longeren met bijzetteugel, om spieren te kweken. Qua bijvoeren kan je misschien wat meer brok of muesli geven en wat meer gras/hooi.

cyn23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 18:39

ik vindt het er verschrikkelijk uit zien sorry

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 18:42

cyn23 schreef:
ik vindt het er verschrikkelijk uit zien sorry

Hier ga ik in mee...

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 19:23

ik ken wish niet anders als mager als ze in de zomer op de wei staat is ze iets voller maar ook niet veel.

dat kan de bouw van het paardje zijn ken wish nu toch al 4 of 5 jaar!

en daarnaast staat ook dat mell haar verkocht heeft gehad maar heeft terug gekocht! het paardje is blind en heeft dus langere tijd geen werk gedaan.

als jullie weide paardje bergen met spieren hebben wil ik weten hoe want mijn paard heeft ook geen spieren als het alleen gras eet

Shana_bobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 19:36

Het hoofdstel is echt verkeerd zonder de neuszien zit er een pak meer druk op de mond. Zoals ik kan zien heb je al strenge handen en loopt je paardje met zijn mond open . Nog veel oefenen zou ik zeggen .

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 19:40

Helaas vind ik je niet erg vriendelijk in de hand, je paardje loopt ook erg met een weg gedrukte rug op bepaalde foto's.
Als ik jou was zou ik even stoppen, je paard wat hoger in het voer zetten, ik vind hem heel erg schraal,, lekker longeren met pasoa.

Shana_bobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 19:41

Je kan hem ook gras mix voeren is speciaal gemaakt om paardjes op een gezonde manier snel dik te krijgen en is niet zo duur .

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 19:52

Sorry maar dit kan echt niet, je hangt veel te veel aan de teugels, zit absoluut niet lekker in dat zadel en ik vind het onverantwoord dat je op je paardje durft te stappen terwijl deze in zo'n conditie is.
Ga eens goed bijvoeren en zet haar 2 x per week aan de passoa, en zorg dat ze eens flink op gewicht komt en wat spieren kweekt. Daarnaast moet je echt gaan werken aan je houding, kan je niet goed les krijgen op een ander paard?
Verder vind ik je persoonlijk ook wat aan de zware kant voor zo'n ielige merrie.

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 19:55

o0eefje0o schreef:
ik ken wish niet anders als mager als ze in de zomer op de wei staat is ze iets voller maar ook niet veel.

dat kan de bouw van het paardje zijn ken wish nu toch al 4 of 5 jaar!

en daarnaast staat ook dat mell haar verkocht heeft gehad maar heeft terug gekocht! het paardje is blind en heeft dus langere tijd geen werk gedaan.

als jullie weide paardje bergen met spieren hebben wil ik weten hoe want mijn paard heeft ook geen spieren als het alleen gras eet

Das je reinste flauwekul, mijn pony staat vanwege ataxie al bijkant een jaar niets anders te doen dan grazen en mijn fries heeft van zijn lang zal ze leven nog niets gedaan om spieren op te bouwen omdat ze simpelweg te jong is maar mager zijn ze niet. Dit is niet spierloos, dit is mager.

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 20:08

zal een poging doen om verder uitleg te geven,

wish ben ik miss 2 maanden licht aan het rijden en longeren daarvoor is het winter geweest en niets gedaan dan lekker verwennen,
daarvoor is ze 2 maanden verkocht geweest en heeft ze op de wei gestaan.
en voor dat ik haar verkocht heb heb ik een jaar ook amper iets gedaan, dan grond werk longeren en afentoe een lesje om vertrouwen op te bouwen omdat ze blind is.

nu ben ik samen met mij da bezig met voeren, meer kan ik er echt niet ingooien! ze krijgt ook genoeg hooi/kuil.

we hebben bloed na laten kijken is gewoon gezond, da spreek ik vaak over hoe en wat we nog kunnen doen!

ze is ook nog eens een heel nerveus stres paardje, en haar bouw werkt daar dus ook niet aan mee.
dus ik ben al trots op deze vooruitgang!

ow en over mijzelf ja ik moet afvallen ben ik ook zeker mee bezig maar ik had ook 3 lagen jassen aan omdat ik een koukleum ben.

vind dit echt weer typies bokt zo aan te vallen op dingen waar ze niet heel het verhaal over weten!!

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:11

Crazymel schreef:
zal een poging doen om verder uitleg te geven,

wish ben ik miss 2 maanden licht aan het rijden en longeren daarvoor is het winter geweest en niets gedaan dan lekker verwennen,
daarvoor is ze 2 maanden verkocht geweest en heeft ze op de wei gestaan.
en voor dat ik haar verkocht heb heb ik een jaar ook amper iets gedaan, dan grond werk longeren en afentoe een lesje om vertrouwen op te bouwen omdat ze blind is.

nu ben ik samen met mij da bezig met voeren, meer kan ik er echt niet ingooien! ze krijgt ook genoeg hooi/kuil.

we hebben bloed na laten kijken is gewoon gezond, da spreek ik vaak over hoe en wat we nog kunnen doen!

ze is ook nog eens een heel nerveus stres paardje, en haar bouw werkt daar dus ook niet aan mee.
dus ik ben al trots op deze vooruitgang!

vind dit echt weer typies bokt zo aan te vallen op dingen waar ze niet heel het verhaal over weten!!

Helemaal niets praat het goed om op een paardje te gaan rijden die in zo'n conditie is. Waarom moet je persee rijden?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:11

Sommige dravers, met name de nerveuzere types zijn echt niet dik te krijgen, net als sommige mensen. Zo zijn ze ook gefokt, in de drafsport willen ze geen paarden die van elke korrel biks 50 kg groeien bij wijze van spreken. Zomers dan glanzen ze nog prachtig en dan lijkt het nog wat, maar als ze in de wintervacht zitten dan ziet het er niet altijd zo mooi uit. Het is wel zo dat ik dit paard wel erg arm bespierd vindt en jou als ruiter vrij fors. Daarom vind ik het geen gek idee om je paard eerst wat meer spieren te laten krijgen door bijgezet longeren.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:12

Wat vervelend dat je paard zo dun is geworden zeg! Ik kan je wel een tip geven ; mijn paard was een aantal maanden ook veelste mager en wij hebben haar toen maismeel gegeven.
We zijn dit nu al een aantal maanden aan het voeren in combinatie met slobber en je ziet haar echt groeien!
Dit hoeft natuurlijk niet voor ieder paard te betekenen maar het is iig een tip.

Veel succes met je paard en met sommige tips uit je topic kun je echt wat!

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 20:14

Lante schreef:
Sommige dravers, met name de nerveuzere types zijn echt niet dik te krijgen, net als sommige mensen. Zo zijn ze ook gefokt, in de drafsport willen ze geen paarden die van elke korrel biks 50 kg groeien bij wijze van spreken. Zomers dan glanzen ze nog prachtig en dan lijkt het nog wat, maar als ze in de wintervacht zitten dan ziet het er niet altijd zo mooi uit. Het is wel zo dat ik dit paard wel erg arm bespierd vindt en jou als ruiter vrij fors. Daarom vind ik het geen gek idee om je paard eerst wat meer spieren te laten krijgen door bijgezet longeren.

dit is idd zon draver....

en afvallen ben ik zeker mee bezig, zo op de fotos oog ik wel dikker, omdat ik een dikke trui, bodywarmer en jas aan heb.

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 20:16

JoycexLynn12 schreef:
Wat vervelend dat je paard zo dun is geworden zeg! Ik kan je wel een tip geven ; mijn paard was een aantal maanden ook veelste mager en wij hebben haar toen maismeel gegeven.
We zijn dit nu al een aantal maanden aan het voeren in combinatie met slobber en je ziet haar echt groeien!
Dit hoeft natuurlijk niet voor ieder paard te betekenen maar het is iig een tip.

Veel succes met je paard en met sommige tips uit je topic kun je echt wat!

dit krijgt ze nu idd ook! thx voor de tip!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:19

BE_GENTLE schreef:
Ik zeg, Niet eerder gaan rijden voordat het paard spieren heeft gekweekt en beter in zijn vel zit.. Het paard ziet er niet gelukkig uit..

Helemaal mee eens, ik vind het dier er echt niet best uitzien.
Ze is niet alleen maar rank, dit dier is echt te dun en onbespierd. lekker met rust laten en even bij laten komen zou ik zeggen.

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:28

Ik heb even in je profiel gekeken en daar ziet het paard er echt goed gezond uit. Je hebt haar 1 maandje niet gehad? Ze zal vast niet in die ene maand zo vermagerd zijn, paard ziet er nu slecht uit. Maar als ze er weer zo bovenop gaat komen als in je pofiel, dan komt het ook wel weer goed. Ik zelf zou zeggen: je kan best wat rijden maar hou het heeel rustig, in stap kan je ook veel doen. En lekker wat aan de hand wandelen om de band op te bouwen.

Heel veel plezier saampjes!