Onze Belgische Streskip onder het zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mohica

Re: Onze Belgische Streskip onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 20:15

nja paardje loopt achter achter de LL... je kan niet van elk paard altijd het beste verwachte zeker als het nog naar een 20tal keer onder het zadel is geweest ;-) het ene paard loopt altijd met ze hoofd naar dewolken en het andere dan weer naar de grond.
het is gewoon kwestie van tijd en werk, en werken met je paard doe je waar je kunt

maar voor de rest echt mooi paardje

jettiiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 23:59

Ik snap niet zo goed waarom je het constant over een gestresst paard hebt.. Zo ziet het er niet uit namelijk..
Verder zou ik als ik jou was en mijn paard was zo gestresst, lekker in een bak met een goede regelmatige bodem gaan rijden want zo'n ondergrond is ook niet echt bevordelijk om bewust op te gaan trainen, als je paard er al zo'n moeite mee heeft.
Ook vind ik hem ook erg diep lopen, ik zou me daar helemaal niet mee bezig houden maar meer met de rest van het lijf bezig houden dat ze zelf goed in balans komt dat hoofd volgt dan pas..

Succes
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 13-03-11 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Onnodige quote verwijderd

jettiiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 00:01

Oja, het zijn natuurlijk foto's dus lastig in te schatten maar probeer je ellebogen wat te ontspannen :)

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 09:33

wat een pracht pony! _/-\o_
Ze loopt misschien zo diep omdat ze een beetje gespannen is. Dat kun je duidelijk zien.
Gaat het in de bak ook zo?

appel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 11:19

bedankt voor jullie reactie,
ook voor het compliment dat ze niet gestrest lijkt op de foto's,
Dan zie je maar weer het effect van een paard over de rug proberen te rijden. Ik me er van bewust dat ze haar rug nog niet goed gebruikt maar dat heeft tijd nodig, en ik ben van mening dat dit voor haar de beste manier is om dit te bereiken.

Het te diep lopen is iets wat ze van nature al doet of je haar nu hoog of laag rijd, daarbij moet ze nog echt leren contact te nemen en het bit te accepteren. Dus vandaar dat ze eerst mag leren de hand te volgen.
In de bak doet ze dit dus ook en zelf in de weide als ze aan het crossen is heeft ze de neiging op haar kop op de borst te trekken.

Over de bodem in het bos, het lijkt misschien oneffen door de schaduw en het gras maar dat is het zeker niet.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 17:19

voor zo'n stresskip vindt ik het er niet heel verkeerd uitzien hoor.
zeker niet als je in aanmerking neemt dat ze nog niet zolang onder het zadel is.
probeer wel je handen rechtop te houden.
als ze wat langer onder het zadel loopt, kun je vanzelf meer aan de aandachtspunten gaan werken
met een sensibel paard moet je het nou eenmaal met kleine stapjes tegelijk doen.
komt best goed, iig mijn complimenten aan jou

LaMais

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:02

Vind het goed van je dat je je paardje wat dieper laat lopen, zeker gezien het aantal keren dat ze onder het zadel geweest is en ze nogal gestresst is.
Ze loopt nu lekker over haar rug en ziet er ontspannen uit. Ik begrijp zelf ook heus wel, dat je haar niet altijd zo wilt laten lopen, maar dat dit op het moment gewoon het beste werkt, eerst ontspanning en daarna pas oprichten, op de loodlijn lopen etc. Fijn om te zien dat er ook nog mensen met hun paard bezig zijn en niet met hoe het eruit ziet voor anderen! Ga zo door zou ik zeggen :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 16:12

Amanda_T schreef:
appel_tje schreef:
bedankt voor jullie reacties,
Verder is het een merrie die de dingen zeer snel oppakt.

@ armanda, dit bosje ligt 5 min. van mijn weide en is wel degelijk omheind met slechts 2 uitgangen.

Amanda, zonder r :). Maar daarom zou ik juist met dit dier heel voorzichtig zijn, omdat ze dingen zo makkelijk oppakt. Zulke dieren moet je voor zichzelf beschermen.
En dat een ander paard zo makkelijk richting het het Z liep, wil niet zeggen dat je het met deze ook alles snel voor elkaar moet hebben. Vind het nog een stressvolle onderneming voor een dier wat al snel in de stress heeft...

Net met zo'n paard moet je niet te moeilijk doen, gewoon normaal doen en haar meenemen zodat ze leert dat zulke dingen niet eng zijn. ;)

Mooi dier en ziet er erg vriendelijk uit +:)+

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 17:23

Volledig eens met Ayasha, liefst zo veel mogelijk van dit soort dingen doen, anders krijg je later zo'n idioot die op wedstrijd van ieder vlaggetje een hartaanval krijgt en dat wil je niet. :n
Paard zal er nu even doorheen moeten, maar levert later alleen maar voordeel op voor 'm.
Veel succes verder samen!

SLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 16:27

Ziet er echt erg mooi uit! probeer alleen als je paardje naar beneden zakt met zijn hoofd om niet zelf ook naar voren te vallen!

Rozamarijn1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 20:29

:) Ja waar zal ik beginnen. Ik vind dat je hem TE vaak TE diep laat lopen en dat is TE veel. Je ziet ook wel vanaf de foto's dat hij dat soms gewoon uit zichzelf doet (kan komen doordat hij/zij zacht is in de hand) Maar verder vind ik het een Leuk paard :)
Laatst bijgewerkt door Sica op 26-03-11 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: lettertype gewijzigd

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 20:45

loopt achter de loodlijn idd, maar ik weet uit ervaring dat het bij stresspaarden echt lastig kan zijn. vijfhonderd keer voorzichtig terug nemen en geduld blijven hebben loont (vind ik) meestal het beste. als ze daarbij dan soms te ver inbuigt, dan zij het maar even zo. zolang je er maar over waakt dat het gewicht op de achterhand blijft en ze niet gaat duiken om er dan nog steeds vandoor te gaan

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 01:46

achter de loodlijn is niet erg gezond zover ik weet, maar zo loopt mijne ook meestal, kin hoog tegen de borst/hals en haar rug duwen dr oren zegmaar erg over de loodlijn, terwijl ik niet teveel stelling/contact op de mond heb.
Vind m trouwens echt veel te diep lopen, kan aan mij liggen :')
6 vind ik een fijn beeld :)

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 13:44

nou, je weet toch wat ze zeggen he: gottwald= zotwald, haha, ik heb er een tijdje eentje gereden en die had ook meeeeeer dan bloed genoeg

komt vast helemaal goed met de tijd..
veel plezier er nog mee!!

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 13:59

Misschien toch nog wat meer aandacht aan de basis geven voordat je erop stapt. Wanneer je vanaf de grond de snelheid met stem al kan bepalen kun je dit op het paard omzetten in gewichtshulpen en voor eindelijk vrij laten. Misschien ook aan de hand of via longe het paard helpen de weg neerwaarts te vinden.