Trekpaard Tobias @ 1e wedstrijd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

White_Fella

Re: Trekpaard Tobias @ 1e wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:53

ziet er goed uit oh! Je benen liggen inderdaad wat ver naar achteren, maar ach, je bent al een heel eind op weg!!

Niemand die iets over de frontriem zegt?! :o :')

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 20:57

Ziet er goed uit heerlijk ontspannen! Goed achterbeen gebruik, mag van voor nog wel iets omhoog/actiever.

Verder ga ik met de opmerking van koudbloedkim mee, ik word onderhand ook echt schijtziek van die opmerkingen over een korte staart.

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 22:25

Zo wat een leuke reacties allemaal :D
Even proberen iedereen te antwoorden: Tobias is mijn verzorgpaard, de eigenaar heeft hem sinds hij 1 jaar was en toen was ie al gecoupeerd. Ik ken hem sinds hij 2/2,5 was. Hij stond inderdaad in het leidsch dagblad, en Tobias sleept dus ook bomen, staat voor de kar, trekt in de zomer boten over een jaagpad, ploegt én loopt dressuur! Veelzijdiger kan niet toch? ;)
Over het zadel; ik ben altijd opzoek naar een beter zadel, maar er is weinig keus in GOEDE zadels voor een trekpaard. Als ik een ander zadel zadel aanschaf wil ik een goed dressuurzadel, en liever niet boomloos (daar zit ik toch niet geweldig in). Deze is zeker niet ideaal, en ik kijk zeker rond voor een ander. Maar er is gewoon weinig op de markt wat zowel kwalitatief goed als betaalbaar is.

Verder iedereen bedankt voor het commentaar en de tips, 2 april starten we voor de 2e keer en ik neem de tips allemaal mee in de training! :)

Enneh, ankie, op stal raakten ze niet uitgepraat over de frontriem toen ik m vandeweek voor het eerst mee had! :D

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 00:04

Super stoer! Mooie contragalop ook in de 2de proef. :D
Flink dooroefenen en net wat netter/vlotter rijden en het komt wel goed!

NSV_fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 08:55

hoi elise.

super gedaan met tobias, of Attention Please :D!
en hele mooie frontriem heb jij hoor!!
En omdat het hAW is, idd proberen hem wat actiever te rijden (ik weet hoe moeilijk dat kan zijn, zeker als ze moe worden) en proberen wat meer je figuren 'af te maken".
Succes bij je volgende wedstrijd!

Hringey2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 09:21

Je hebt een goede houding, maar ik zou proberen om je benen langer te maken en niet te veel naar achter te leggen.
Hier heb ik zelf meestal ook wat probleempjes mee... :o

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 10:57

izzy1985 schreef:
Verder ga ik met de opmerking van koudbloedkim mee, ik word onderhand ook echt schijtziek van die opmerkingen over een korte staart.

Amen!

Ik zie dat het bit goed bevalt Elise? Past het goed?
Leuk dat je hem bent gaan starten!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 11:09

Wat ik stiekem het allerleukste vind om te zien, is een totaal niet dressuur aangelegd paard dat leuk met een ANKY pad op een dressuurproef rijdt! Geweldig!

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 11:24

Mag ik zeggen dat ik het geweldig goed vind dat je met een trekpaard de wedstrijden start.

Het geheel mag wat meer voorwaarts, en je mag je handen wat meer rechtop.

Maar het lijkt me dan ook hartstikke moeilijk om een trekpaard daar te laten lopen waar jij wilt aan de teugel bedoel ik dan.
Jij krijgt het voorelkaar, en ik vindt het dan ook toppie +:)+

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 11:26

Geweldig hoor!! Ik vind het super en wat een leukerd.
Je frontriem is ook mooi, waar heb je hem weg?
Ik kan maar geen leuke vinden voor de mijne haha.
(en ik ook wordt erg moe van de opmerkingen van de gecoupeerde staart, ik heb er ook eentje en mis de staart ook dankzij de vorige eigenaar, maar hoe zat het ook alweer met het lieve karakter, het superpaard en zo waar je op rijd, dat is toch het belangrijkste? Alleen zien sommige mensen alleen maar dat de staart mist)
Top meid ga zo door!!! Ik vind het zelf ook moeilijk om de mijne lekker voorwaarts te houden zonder als een ongeleid projectiel bij tijden langs de weg te rijden, en jij doet zo eventjes een proefje, geweldig!!
Laatst bijgewerkt door leentje1975 op 07-03-11 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 11:27

wat super leuk dat je echt start. Kijk of je je figuren nog wat netter door kan rijden. Soms mag hij een tikkie ronder maar dat komt vast helemaal goed als de spanning wat minder is. Wanneer mag je weer?

lysanne18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:15

wat mooi trekpaard je mag je handen wel wat rechter op doen maar verder een leuk plaatje jullie ;)

Hiilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:02

Mooi beessie! Even goed opletten dat je voor je uit blijft kijken. Voor de rest ziet het er echt heel netjes uit! Ik heb sowieso respect voor mensen die op trekpaarden rijden, volgens mij zou ik er wederom een potje van maken, haha.

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:10

Wat ontzettend stoer dat je dit paard op wedstrijd start :D En je hebt hem ook nog super aan het lopen, netjes hoor.
Heb wel het geluid uitgezet, jeetje wat leest zij overdreven voor :=

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:15

Leuk hoor, helemaal gaaf dat Tobias er zo lekker nuchter onder is. :D
Volgens mij is het nog een hele klus om zo'n kolos netjes aan het lopen te krijgen.

Ik ben benieuwd hoe ver je gaat komen!
Zadel lijkt me inderdaad ook lastig, welke boommaat heeft Tobias wel niet?!
Er zijn wel merken die gaan passen denk ik, Massimo maakt ze meen ik maar dat kost een hoop geld.
Dan ben je zeker 1200 euro verder. :=

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 15:58

Benthe schreef:
Wat ontzettend stoer dat je dit paard op wedstrijd start :D En je hebt hem ook nog super aan het lopen, netjes hoor.

Dankje!
Ik vind absoluut niet dat ze overdreven voorleest, het is super duidelijk en in zo'n grote ruimte alleen maar fijn. Boven zitten ook mensen te kijken en die horen dan ook wat je doet.:)

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:12

Bellarose schreef:
Benthe schreef:

Dankje!
Ik vind absoluut niet dat ze overdreven voorleest, het is super duidelijk en in zo'n grote ruimte alleen maar fijn. Boven zitten ook mensen te kijken en die horen dan ook wat je doet.:)

Ik vind het persoonlijk heel irritant, maar praktisch zal het zeker zijn :j

aes_enna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:39

Wauw Elise!
Dat is echt niet meer te vergelijken met de laatste keer dat ik jullie heb zien rijden! (toegegeven, dat is ook al weer veel te lang geleden)
Ik moet zeggen dat ik het er erg netjes uit vind zien :D Haha, als je bij je allereerste officiële wedstrijd op 3 punten na al een winstpunt rijdt, dat ook veel belooft voor de toekomst!
Verder heb je al vaak genoeg in dit topic gehoord dat voor je uit kijken wel een puntje van aandacht is, dus dat zal ik niet meer herhalen :D

AnjaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:44

Hey lieve liesje!

Ten eerste even een mededeling voor iedereen die "positieve" kritiek leverd wil ik even duidelijk zijn over mijn wedstrijdmaatje.
* Tobias word pas een maand of 4 serieus en regelmatig dressuurmatig getraind,
* Tobias sleept bomen,
* Tobias trekt trekschuiten,
* Tobias loopt aangespannen,
* tot voor kort werd Tobias alleen met een stang aan het werk gezet omdat er geen enkel ander bit te vinden was wat paste!
* Tobias is verschrikkelijk sterk (en dat weet ie!) En superzoet ( want doet echt geen vlieg kwaad!) .

Ten tweede: Ik heb alleen maar RESPECT voor je en zie geen reden voor negatieve kritiek. Je doet het echt supergoed. Trekken en hangen bij je maatj heeft zoieso geen nut want als hij boos zou worden loopt ie echt dwars door je heen. Liesje rijd hem met respect en heeft alles wat ze van hem gekrijgt eerlijk gereden.

IK HOOP DAT WIJ SAMEN NOG HEEL VEEL KUNNEN STARTEN. Ik heb volop van je genoten en heb zelfs een traantje gelaten omdat hij je echt gaf waar je zo hard voor traint met hem.

Doel 1: wedstrijd starten is bereikt.
Doel 2: B + 1 winstpunt staat nu te wachten op jullie. En t kan echt!

Ga zo door! Jullie komen wel bij doel 2 al heeft t nog wel wat training nodig.

IK ben zo TROTS op jullie.

En aan iedereen die negatieve kritiek heeft, moet t eerst zelf maar eens proberen om met zo'n zwaar en log paard tussen de hekjes te blijven en ook nog zijn gangen fatsoenlijk te kunnen volgen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:59

Wat een ontzettend leuk dat je start met een trekpaard!
En he, die voorlezer van jou, wil ik ook wel lenen, die kan ik tenminste horen!
(ben oostindisch doof tijdens proeven)

Helaas had youtube de hik en bleef om de paar seconden hangen.

Ziet er goed uit hoor voor je eerste start.
Iets actiever, minder benen bewegen, rechtop zitten en Tobias moet iets constanter zijn in zijn aanleuning
en constanter blijven in zijn tempe (iets up) maar zo te lezen ben je nog maar net met hem bezig, dus dat komt wel als jullie verder trainen.

Ziet er al hartsikke goed uit.

Zadel, tja... die dingen kosten helaas een smak geld, hoop dat je er snel 1 vind.

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 21:16

Goed... Dat was dan de laatste keer dat ik ooit nog iemand voorlees dus! -O-

Super gereden met Tobias!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 21:19

Hoezo?
Ik ben blij met zo'n voorlezer, aangezien ik echt oostindisch doof ben..
En doodleuk de verkeerde kant op rij..
(zijn mijn lezers gewend.. en gillen dan ANDERE RECHTS!!!)

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 21:44

Wauw !! _/-\o_

Woubrugge zeg je ?? Welke stal is dit ?? Ziet er heel goed uit

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 21:44

Dankje Annesea, dankje Anja, dankje Sjolvir!
ML, volgens mij bedoeld Sjolvir het positief hoor, en ik ook! Je bent top! :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 21:46

Bellarose schreef:
Dankje Annesea, dankje Anja, dankje Sjolvir!
ML, volgens mij bedoeld Sjolvir het positief hoor, en ik ook! Je bent top! :)

:j :j :j