Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Vudress schreef:Nee, op dit moment is er geen goede nageeflijkheid. Daar moet ze dus aan gaan werken door het paard te gymnastiseren. Dit doe je door het paard wat ronder en dieper te maken en daarbij de nadruk te leggen op de nageeflijkheid. Elke pas ervoor zorgen dat het paard echt goed nageeft en daardoor zijn lijf beter gebruikt.
Nageeflijkheid een gevolg van rechtrichten? Een paard kan prima nageeflijk lopen zonder recht te zijn. Nageven is niets meer dan het loslaten van het nek- en kaakgewricht. Ken je definities.
Waves schreef:Ik ken de definities heel goed, dank je.
TS heeft hier ook niks aan.
Vudress schreef:Beschamend, die reacties met gekleurde lijntjes. Alsof de loodlijn heilig is. Het gaat om het lichaamsgebruik, niet om de plaats van het hoofd.
Ik vind het een erg knappe vos. Ik zou niet al teveel aantrekken van reacties waarbij de neus er meer uit moet. Ik zou hem nog veel ronder maken en telkens weer het gevoel opzoeken waar je paard echt goed loslaat in zijn kaak- en nekgewricht. Als je dat gevoel hebt moet je je hand heel duidelijk ontspannen, misschien zelfs een keer belonen en blijven schakelen. Vergeet dit niet af te wisselen met wat halsstrekken, ook hierin moet je het gevoel blijven houden dat je paard goed blijft nageven. Vergeet niet in elke wending stelling te vragen en daarbij op te letten dat hij goed loslaat op je binnenteugel.
....