Z.A Daquila, arabische merrie @ B-work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 00:10

Ilseee13 schreef:
Geweldige kleur!
Ik vind jullie een leuke combinatie, soms mag jemeer achterover zitten.
ook het neusje moet iets meer naar haar lichaam en af en toe mag het hoofdje wat meer opgericht.

Denk dat je mijn begin post niet hebt gelezen, ik ben juist bezig om haar wat meer lager te rijden en wat meer eruit.
De oprichting gaat haar veel te makkelijk af en ze moet gewoon leren dat laag ook lekker loopt, en neusje er uit heeft de reden dat ze zich snel opkrult en achter de teugel gaat. :)
Evengoed bedankt voor je reactie! Achterover zitten heb je helemaal gelijk in hoor!

IB: Dankjewel <3

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:21

wow! echt een gaaf beest! ben normaal gesproken niet vol van arabieren, omdat ze altijd zo iel en dun zijn. maar van deze ben ik echt gecharmeert! vind dat je dr erg netjes rijd, denk dat je hier wel ver mee kan komen!

Anoli

Re: Z.A Daquila, arabische merrie @ B-work

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:31

Onwijs leuke merrie! Dat moet gewoon even gezegd worden :D

Voor de rest zijn de punten al gezegd, maar het valt mij inderdaad op dat je naar voren "valt". Misschien door het zadel, maar het lijkt ook of je merrie wat op de voorhand loopt.
Er zijn 2 foto's waar dat niet lijkt maar dan is de horizon scheef dus dat vertekend.

Weet niet of je de mogelijkheid hebt om er een ander zadel op te leggen? 1 die zowel bij haar rug als bij jou bips past? Denk dat je dan al een heel ander plaatje krijgt.

En dat wil ik zeker even vermelden, het ziet er heel vriendelijk uit, zowel merrie als jij lijken erg veel plezier te hebben. :j

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 21:05

Ik heb al een ander zadel er op liggen. :) Waar ik een stuk beter in zit.
Ze loopt zeker weten op de voorhand, heb je gelijk in hoor, weet ik zelf ook. Ze heeft een heel stijl achterbeen en is net een half jaartje serieus onder het zadel, goed dat het je op valt hoor, ben er ook keihard mee aan het wel. :j

Dankjewel! :+:

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 21:09

Leuk arabiertje! Tenminste niet zo "breekbaar" zoals ze soms kunnen zijn.
Mooie hals erop +:)+
Die foto in het "roze-setje" is echt schattig, lekker meisjesachtig ;)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 21:14

Haha nee, ze is een ietwat breed uitgevallen model. :') Maar wij hebben gelukkig allemaal wat forsere arabieren, ze hebben nog wel het sjieke er in, zeker weten, maar het zijn niet van die iele dingetjes die je amper aan durft te raken zonder bang te zijn dat ze breken. :))

Ze moet nog wel een aantal kilootjes kwijt hoor, maar breekbaar zal Daquila nooit worden, haha.

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 21:20

De mijne moet ook afvallen, maar ach das al jaren want het lukt toch niet,
als ze naar gras kijkt groeit haar buik al... laat staan als ze soms kuil eet ipv hooi...

SarahSammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 16:24

Wat een ontzettend leuk paardje!
Je ziet de vooruitgang, alleen moet je soms wat minder naar je paard kijken als je rijdt.

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 17:22

Zie ik hier een toekomstige AVS wedstrijddeelnemer *D ?

Wat een ontzettend leuke merrie zeg! Komt ze bij Samantha vandaan (vanwege de Z.A ;) )

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 18:00

BV: Ja, ik denk het wel. Heeft Angela altijd gewild, dat ik dat zou doen met Daquila,
dus ik wil het waarmaken. Zodra ze goed genoeg loopt, doe ik een keer mee.

Samantha, hmm.. _O- Ik weet niet hoe ze heet, de moeder is OA Mistica en de vader CA Jerez (van Angela ook). :)

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 18:58

@TS; dan is ze inderdaad gefokt door Samantha, denk ik dan, aangezien OA Mistica al sinds 1999 in haar bezit is :P
De AVS evenementen kan ik je echt aanraden, zowel de dressuurwedstrijden als de Bestgaand Rubrieken op keuringen heb ik altijd met veel plezier gedaan! Altijd gezellig, super sfeer :D

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 19:02

Mooie plaatjes hoor, prachtige merrie! Het is de 12e, hoe ging je wedstrijd gister? :)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 20:39

Mistica is overleden toch?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 20:42

Bellarose schreef:
Mooie plaatjes hoor, prachtige merrie! Het is de 12e, hoe ging je wedstrijd gister? :)

Is niet door gegaan wegens overlijden eigenaresse. Mijn hoofd stond er even niet naar, misschien volgende week. :) Leuk dat je er naar vraagt.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 22:25

BabiiVeeraa schreef:
@TS; dan is ze inderdaad gefokt door Samantha, denk ik dan, aangezien OA Mistica al sinds 1999 in haar bezit is :P
De AVS evenementen kan ik je echt aanraden, zowel de dressuurwedstrijden als de Bestgaand Rubrieken op keuringen heb ik altijd met veel plezier gedaan! Altijd gezellig, super sfeer :D

Mistica is na een aantal jaar verkocht, aan een andere samantha :P en is vorig jaar als ik het goed zeg overleden.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 22:27

De laatste eigenaresse had ik vandaag gesproken inderdaad. :)

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 22:33

Wat voor zadel heb je er op liggen op die eerste foto's? Gewoon puur nieuwsgierig ;)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 22:34

Een Hulsebos. Niet aan te raden hoor. :+