Waar doorzitten bij van hand veranderen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbel

Re: Waar doorzitten bij van hand veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:28

Bij een uitgestrekte/midden gang over de diagonaal net voor het eind van de diagonaal.
Bij een S van hand veranderen/slangenvolte/2 halve voltes op X.
EB van hand veranderen (geen uitgestrekte/ midden gang) op X.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:45

Bij door een S van hand veranderen op X
Bij A-X halve grote volte X-C halve grote volte ook op X
Bij A afwenden tussen D en X volte 10 meter rechts tussen X en G links eerste keer been verwisselen op D, 2e keer op X
Op slangenvoltes op X.

En op van hand veranderen ALTIJD aan het einde van de diagonaal, 2 of 3 passen voor de letter of op de letter. Dit doe
je pas richting hoek omdat je dan ook van hoofd-hals richting veranderd. In de hoeken vraag je namelijk lichte stelling
(als je door de hoeken rijd) en dan hoor je het paard aan je binnenbeen te rijden i.v.m. stelling. (en dat been gebruik je
automatisch als je dan op het juiste been lichtrijd) Op de X staat niet netjes.. je bent nog bezig met je oefening en je
hoeft nog geen stelling te vragen. onzin dus om het op het midden te doen.. (maar er staat nergens dat het niet mag)

Benzxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:24

Ik heb ook altijd geleerd om onder de X een pasje door te zitten :+

yaske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:45

Altijd geleerd op de x, maar vind het zelf netter als het op de eind van de diagonaal is

ella_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:42

Ik heb het altijd op de X geleerd

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:54

ambre schreef:
Aan het eind vd diagonaal,liefst bij de letter.

Dit heb ik geleerd. Omdat je je paard uit balans brengt. Ik doe dat tenminste.

Charat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 10:33

Storm schreef:
Als je door een S van hand gaat veranderen, dan ga je op x van been verwisselen.
Als je via de diagonaal van hand gaat veranderen, dan verwissel je aan het einde van de diagonaal, dus net voordat je op de hoefslag bent, van been. Dit om je paard bij een eventuele midden- of uitgestrekte draf niet uit balans te brengen.

Zo heb ik het ook altijd geleerd :j .

Katia_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 21:03

Charat schreef:
Storm schreef:
Als je door een S van hand gaat veranderen, dan ga je op x van been verwisselen.
Als je via de diagonaal van hand gaat veranderen, dan verwissel je aan het einde van de diagonaal, dus net voordat je op de hoefslag bent, van been. Dit om je paard bij een eventuele midden- of uitgestrekte draf niet uit balans te brengen.

Zo heb ik het ook altijd geleerd :j .

Ik ook, hoewel elke lesgever het weer ander eiste. Pff, we weten het nu! :D

Axioma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:55

Wij doen het bij de X, maar in middendraf of zo is dat inderdaad niet zo handig, dus dan doe ik het meestal aan het einde van de diagonaal. Maar als je weet dat je na de diagonaal gaat aanspringen (ik zit dan gewoon al door, maar weet dat dat bij sommige paardjes best moeilijk kan zijn), dan wel op de X - kwestie van juist om te stellen.