haff terra @ training voor B debuut

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 09:33

wat je kan proberen voor het probleem met je tenen :P Is je beugelriem de andere kant om laten draaien dat ie om je been heen gaat. dan moet je alleen je beugel ook ff omdraaien :P Oftewel je hebt je beugel gewoon recht hangen en steekt je voet van de buitenkant erin. Op deze manier is het net iets makkelijker je tenen wat meer naar binnen te draaien ;) verder denk ik dat je met veel trainen best een eind kan komen en dus best de B kan proberen. Je krijgt vanzelf te horen waar je nog aan moet werken..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 09:39

Ziet er al heel netjes uit. Maar zolang de galop thuis nog niet onder controle is (en dan heb ik het niet over netjes nageeflijk, maar over tempo-controle) zou ik niet gaan starten.

Verder denk ik niet dat je te groot bent voor je zadel, maar dat je te ver achterin je zadel zit. Beugels iets langer zou beter zijn voor je houding. En volgens mij kan het zadel ook wel iets naar achter op de rug, maar dat vind ik lastig om van de foto te zien.

Ik heb het idee dat ze nog erg op jou steunt, vooral van voren.
Ze kropt zich wat op en jij hebt je teugels vrij kort waardoor het lijkt of je met veel druk rijdt.
Ik zie haar liever iets langer, iets meer neus eruit en meer op eigen benen.

B-klaar: nu nog niet. Maar met de juiste begeleiding en training komt dat wel goed :j
Ik zou alleen geen deadline van april stellen.
En als je toch op wedstrijd gaat: ga dan voor de ervaring en nog niet voor de punten.
Dat scheelt al een hoop stress (ervaring :+ ) en als je een fijne jury hebt kun je er nog wel van leren waar je nog aan moet werken :j
Komt helemaal goed, maar geef het tijd :j

ShanaBeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 13:29

Als je op de punten die je zelf zegt let denk'k dat je goed opweg bent, ga zo door!

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:21

Iloonie schreef:
Je kunt met een gerust hart B starten, aan de foto's te zien.

Iets waar je nog aan kan werken: Zorg ervoor dat vanaf je ellebogen tot het bit één lijn wordt...Je armen zijn nog te recht naar beneden. Hou je armen zelf maar is zo naar beneden als op je foto's, of met een knik in je ellebogen van ongeveer 40/35 graden.. je zult merken dat je dan meer ontspannen bent in je armen.. Wat weer doorwerkt in heel de houding en beweging van je paard.
Lijkt mee stuk belangrijker dan je tenen naar binnen

Heel dom van mezelf hier boven, het moet natuurlijk een hoek van 60/65 graden zijn...

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:06

Jeetje , wat een voorruitgang al.
Nog even lekker door trainen en dan zijn jullie er wel klaar voor hoor.
Is wel b waardig, en van wedstrijden leer je.
Dus waarom zal je het niet proberen :D ?

Geryon

Re: haff terra @ training voor B debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:18

Ik zou wel B starten als ik jou was, maar ik zal me niet helemaal verbazen als je net geen winstpunt haalt. Je moet haar echt wat meer eruit rijden, ze is een goed voorbeeld van een paard dat echt letterlijk naar voren duikt.

Wat ook kan helpen naast overgangen en al dat soort dingen, is haar gewoon niet zo diep vragen. Gaat ze vanzelf naar beneden, rijd haar dan naar je hand toe met je been en vang dat op, maar niet te hard, anders duikt ze natuurlijk. Ik heb het gevoel dat ze niet echt je hand opzoekt. Doet ze dat wel heel goed, is het gewoon een questie van haar niet zo rond en laag vragen, dan gaat de achterhand vast ook wat beter. En daarnaast gewoon aan de achterhand werken, ook onder het zadel..

Dus ik zal hier nog erg aan gaan werken en dan komt het vast wel goed! :)

xBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 14:22

Ik ben het eens met je eigen kritiek :j Daarnaast ook tussen de oortjes van je pony kijken, of te wel, vooruit/rechtuit kijken waar jij heen wilt :)
Verder ziet het er netjes uit, succes en nog veel plezier samen :)

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:34

Ik denk dat je zadel wel te klein is en dat dit niet aan je 'rare' houding ligt zoals je zegt. Ik zou hier even iemand naar laten kijken met verstand van zadels. Beter het zekere voor het onzekere nemen. Moet wel fijn blijven zitten voor je hafje natuurlijk ;)

Daarbij zou ik gewoon lekker blijven oefenen met je mooie pony en niet te veel richten op 'dán' wil ik starten. Blijven kijken wanneer jij en je pony er samen klaar voor zijn, en dán kan je starten. Of dat nou april is, december of 2014, dat maakt dan niet uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 11:02

Je eigen puntjes even goed doortrainen, en dan zou ik een poging gaan wagen. En niet starten als je denkt dat je er niet klaar voor bent. Ook vind ik persoonlijk dat je hem iets meer ruimte voor mag geven.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 11:17

zadel is niet te klein is na gekeken! als ik er goed in ga zitten blijven er 1,5 a 2 handen over!

SarahSammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 16:29

Ik denk dat je wel op je tenen moet letten, dus dat moet oefenen, en als dat je is gelukt zeg ik op naar de B!

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 09:58

Wat een prachtige haf! Inderdaad wel je tenen iets naar binnen kantelen! Maar verder zit je wel goed!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 12:06

thanks links ben ik er idd hard mee bezig rechts zit men enkel vast geschroeft dus zit het er niet in!