Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
). Zit niet heel lekker, maar ik kan je garanderen dat je dan nergens meer last van hebt! AaronYve schreef:Naadloos idd, sudocreme voor het te verzachten erna. En in grootmoedersboekje stond een tip voor paardrijbillen namelijk met je kont in ijskoud water gaan zitten. (lijkt me meer voor als het jeukt) Zelf nooit geprobeerd, ik had genoeg aan de sudocreme en ben er nu eigenlijk vanaf door een zadelbontje te gebruiken
alcootje schreef:AaronYve schreef:Naadloos idd, sudocreme voor het te verzachten erna. En in grootmoedersboekje stond een tip voor paardrijbillen namelijk met je kont in ijskoud water gaan zitten. (lijkt me meer voor als het jeukt) Zelf nooit geprobeerd, ik had genoeg aan de sudocreme en ben er nu eigenlijk vanaf door een zadelbontje te gebruiken
Je hoeft niet in een bak met koud water te gaan zitten![]()
Je kunt ook, als het echt kapot is en om te verzachten/koelen, nat maandverband in de vriezer doen en dat gebruiken.
(dit was een tip van het ziekenhuis toen ik was bevallen en het werkt echt verzachtend)
Ik rij me ook best regelmatig door en gebruik bepanthen , werkt goed.
Succes.
AaronYve schreef:Naadloos idd, sudocreme voor het te verzachten erna. En in grootmoedersboekje stond een tip voor paardrijbillen namelijk met je kont in ijskoud water gaan zitten. (lijkt me meer voor als het jeukt) Zelf nooit geprobeerd, ik had genoeg aan de sudocreme en ben er nu eigenlijk vanaf door een zadelbontje te gebruiken
Shawtie schreef:Toen ik nog maar net begon te rijden, had ik hier ook last van.
Je kan misschien proberen onder je rijbroek een legging te dragen, dit doe ik de dag vandaag nog steeds als ik een witte rijbroek draag zodat je er niet kan door kijken. Veel succes!
levine schreef:Shawtie schreef:Toen ik nog maar net begon te rijden, had ik hier ook last van.
Je kan misschien proberen onder je rijbroek een legging te dragen, dit doe ik de dag vandaag nog steeds als ik een witte rijbroek draag zodat je er niet kan door kijken. Veel succes!
Dat schuurt, als je het mij graagt, aleen maar meer. Ik heb een keer met zo'n thermo-onderbroek onder m'n rijbroek gereden, nou voor mij nooit meer!
. Verder koel ik de boel als ik onder de douche ga na het rijden. Het gaat ook niet meer jeuken en gaat ook niet meer kapot
. Ik kan me soms echt tot bloedens toe openrijden in het kruis. Bij sommige paarden en/of zadels heb ik er meer last van dan bij andere en ook ik heb al van alles geprobeerd
.
) ) en extra aandacht besteden aan houding, zit en balans. Hierdoor schuif je minder in het zadel en schuurt je huid, op welke plek dan ook
, minder snel stuk. Verder rijd ik áltijd met fietsbroek inclusief oncharmante zeem onder mijn rijbroek. Afhankelijk van het paard/zadel waar ik op zit, rijd ik ook met gelpad óp het zadel. Preventief smeren met sudocreme/zinkzalf heb ik nog niet geprobeerd, dat ga ik zeker eens doen! Als ik het goed begrijp smeer je dat dan dus dagelijks op de huid, ook als je een dag niet rijdt? Tja en als het dan toch is geschiedt: voorzichtig schoonmaken en smeren met bijvoorbeeld vaseline ter verzachting en hopen dat het snel geneest...
.
.