Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. 
. Een keertje kan het wel hoor, maar daar is ie echt nog te onstuimig voor en in het bos/strand etc gaat dat echt niet, bovendien heb je dan helemaal geen drukverdeling, dus dat is ook niet goed. Die schoudervrijheid valt nog redelijk mee, omdat het boomloos is en dus geen vaste vorm heeft. Er is nu nog even geen betere optie, ze is druk op zoek
.
vroeger liep hij niet eens over een balkje hem
, maar ja dit is nu de beste oplossing hopen dat die gene van de Wow zadels gouw komt, heb nu werk dus kan het betalen

Weet je zeker welke maat het zadel is en welke maat de pommel heeft , of heb je hem van iemand overgenomen ? 

. Een boomloos zadel zonder VPS blijft echt stukken beter liggen (zowel bij hem als bij de shet, ook al is het zadel dan te groot), bovendien is die cherokee maat 1 van haar bijna net zo lang als mijn zadel maat 2. Maarja, we zijn druk op zoek
.
!!!! Echt helemaal super, in principe kon alleen marloes erop rijden, omdat hij dus de nodige bagage heeft en hij dus echt de tijd nodig had om daar klaar voor te zijn. Maar omdat het de laatste tijd steeds zoveel beter blijft gaan, bedachten we ons vandaag dat we wel even konden proberen of ik kon hangen bij hem. Dit aangezien ik nogal een flink stuk groter en zwaarder ben dan marloes, en dat voor hem natuurlijk best even wennen zal zijn. Hij bleef dus zo ontzettend braaf staan terwijl ik mijn gewicht op het zadel had, dat we eigenlijk allebei zoiets hadden van, misschien kan ik wel opstappen. En ja hoor! Dat ging gewoon, hij bleef zo braaf!!! Daarna hebben we heel eventjes rondgestapt, ook nog even los, nu vond ie het wel een beetje eng als marloes buiten beeld was, maar hij bleef zo braaf!!!! Dat hadden we echt niet verwacht, ik heb zijn bokpartijen gezien, dus ik was wel ietwat zenuwachtig, ben nog niet levensmoe
.
... (chajero is 1.55)

Maar deze verandering was toch wel nodig , vooral vanwege veel eigenwijze mensen die met een normaal dekje gingen rijden omdat ze een goede pad dan te duur of niet mooi vonden....nu met deze kussentjes zijn de paarden van dergelijke baasjes toch iets beter beschermd.
! 

. 
Alleen de inrijd-tijd is wat langer geworden omdat meer materiaal iets langer de tijd nodig heeft om echt helemaal soepel te worden. Voorheen verkocht ik ook liefst dekjes met dubbele inlages omdat dat gewoon fijner was voor de meeste paarden en ruiters , nu zit 1 inlage al in het zadel en is het eigenlijk redelijk hetzelfde gebleven vergeleken met rijden met dubbele inlages , maar de zadels zijn in hun geheel ook wat verbeterd qua kwaliteit en dikte van het leer enzo. Wat dus weer resulteert in een langere inrijd-tijd , maar dat een goed ingereden VPS zadel slechter op een paard ligt dan een oude Barefoot zonder kussentjes , dat vind ik toch wel bijzonder eigenlijk 
. Bij onze fjord lag dat ding ook niet stevig
. Knert schreef:begin met zo'n 'probleem' paard eerst maar eens met een gewone balk op de grond.

maar door gebruik gaat het echt nog wel soepeler worden en zal het allemaal wat inzakken waardoor het ook in rij-vorm blijft staan als hij gewoon over een zadelsteun hangt.

. 

)
! Maarreh, qua conditie zit ze nog op sportcarrièreniveau hoor, ze heeft alleen geen deken op
we rijden momenteel minstens 3/4 keer per week flinke ritten hoor, als het weer beter wordt gaan we maar weer eens aan de dagritten beginnen. Ze is trouwens vorig jaar meegeweest naar mijn werk voor het ponyrijden, ze loopt nog steeds heel makkelijk de trailer op
. Het gaat echt super met haar!
maar niet mijn probleem hyppolyte schreef:Zo, dat is lang geleden! Jij bent een tijd niet meer op bokt geweest! Maarreh, qua conditie zit ze nog op sportcarrièreniveau hoor, ze heeft alleen geen deken op
we rijden momenteel minstens 3/4 keer per week flinke ritten hoor, als het weer beter wordt gaan we maar weer eens aan de dagritten beginnen. Ze is trouwens vorig jaar meegeweest naar mijn werk voor het ponyrijden, ze loopt nog steeds heel makkelijk de trailer op
. Het gaat echt super met haar!
Hoe is het met jou, rij je nog steeds voor klaver? Je hebt ook een nieuwe knol toch, bevalt ie een beetje?