Nieuwe aanwinst Boularouche (odermus r x elcaro) boktdebuut!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 20:31

Ze is scheef in de hand, mijn instructrise heeft er ook op gezeten en vind dit ook, ik heb goed les dus dit gaat vast wel goed komen. ;)
bellenadie schreef:
in hoeverre is ze scheef en hoe denk je dit op te lossen? Want ik zie die schevigheid niet terug.... Ik zie vooral een jong dier

_merel_

Re: Nieuwe aanwinst Boularouche (odermus r x elcaro) boktdebuut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 20:53

in de hand? (ik leer nog graag en weet nu echt niet wat je bedoel) En wat maakt schevigheid goed mbt tot spieropbouw? Om een paard recht te richten moet ze toch ook "fitnessen"?

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 20:53

Scheef in de hand als in `zit een eenkant vast`? Anders weet ik niet wat ik me erbij moet voorstellen.
Onder scheef versta ik dat ze achter het zadel naar een kant toe trekt.....loopt met achterhand op tweede spoor zeg maar.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 21:15

dat zei mn instructrise, ik dacht erbij dat ze bedoelde dat ze gewoon een beetje scheefheid was. we zijn vooral eerst bezig met dat ze haar hoofd stil wilt houden, de ontspanning en halsstrekken, gymnastiseren en rechtrichten, doormiddel van bijv. haar op de 2de hoefslag laten lopen, ze wil uitzichzelf al graag aan één kant stelling aannemen, en ze wil graag aan de hoefslag en de uitgang plakken, als ik haar dan corrigeer met met mn buiten been wil ze nog weleens naar mn been toe trappen of een bokje, dit heb ik consenquent aangepakt en tgaat nu al beter! ben best wel blij met haar, we gaan al zeg ik zelf nu al goed vooruit (het word iedere dag weer beter)

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:22

Denk dat ze gewoon een moeilijke en makkelijke hand heeft, waar elk jong paard mee worstelt.....Doe je dan ook bij het losrijden wat naar links en rechts inbuigen, kan ook met lang/laag halshouding? Werkt in dat geval ook best goed om ze op twee teugels gelijk te krijgen.....

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 21:30

da dat ook ja,
ja maar met een lange halshouding krult ze snel op, hier zijn we wel mee bezig :)

Sjtal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 11:40

Jong, leuk dier :) Jammer dat de foto's wat wazig zijn, want je ziet telkens haar ogen oplichten. Gewoon lekker aan de slag met je paard en met de lessen. Ze is nog jong, komt wel goed. Als je al zo snel een klik hebt, wordt dat alleen maar sterker. Veel plezier met je paardje!

elineW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 17:45

ik zou idd eerst maar met zweep gaan rijden. zodat ze sneller op je been gaat reageren. je zult zien dat het dan veel beter gaat.;)

suc6

miepje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 18:10

Wat een leuk paardje zeg.
Ik zelf persoonlijk zal niet op een paard wat ik niet goed ken met sporen stappen.
Ik heb dan ook altijd geleerd als een paard niet goed aan je been is, hebben sporen geen zin, want dan stomp je je paard af. Je paard moet eerst goed op je been reageren zonder spoor. Sporen zijn alleen maar om je hulp te verfijnen! Dus niet om ze voorwaarts of aan je been te krijgen. (dit is niet aanvallend, maar mijn visie erop)
Voor de rest is het super dat je er les op neemt! het komt vast allemaal wel goed! veel plezier van je paardje en succes :)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 12:59

Leuk paardje (ik heb zelf ook een odermus), erg fijne beestjes naar mijn ervaring :)

Persoonlijk zou ik écht die spoor eraf halen, je benen zijn mijn inziens nog veels te onrustig om weloverwogen sporen op een jong paard te kunnen gebruiken. Jullie vormen uiteraard nog niet zo heel erg lang een combinatie, maar dessalniettemin zie ik op het filmpje zowel een paard als een ruiter zoekend naar balans. Persoonlijk prefereer ik het dan erg om eerst met de balans van de ruiter aan de slag te gaan, en het gymnastiseren en rechtrichten even op een zijspoor te zetten. Beiden gelijktijdig aanpakken is namelijk niet gemakkelijk en voor een jong paard soms zelfs zeer verwarrend.
Kijk goed naar voren, maak je lijf wat langer en ga lekker aan de slag met je houding, zodat je Boularouche zometeen gemakkelijk wegwijs kunt maken in het rechtrichten en het vinden van balans.

Heel veel succes, word vast een mooi plaatje :)

amber_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:11

loopt al goed maar je moet niet gelijk met spoor rijden doe rustig met je been en dan komt het goed