Ik ga me hier weer niet geliefd maken dat voel ik al weer goed aankomen. Je hebt al heel wat goede tips gekregen, en je veegt ze blijkbaar meteen weer weg, ik begrijp best dat het niet een leuke situatie voor jou is, je wil natuurlijk goed kunnen rijden op je paardje. Ik vond de antwoorden van "kleinvosje" eigenlijk heel goed, ze probeerde heel voorzichtig heel goede adviezen te geven, en jij reageerd meteen ook heel boos wanneer er maar geopperd wordt dat de fout mssn bij jezelf gezocht moet worden, en dus niet bij het paard. Wel ik vermoed ook dat het bij jou zit, ik ben er ook wel zeker van dat je al best goed kan rijden hoor, maar elk paard is anders, en je hebt nu een probleem, pak het dus eens geheel anders aan , mssn vindt je dan ineens de oplossing, paarden liegen niet, en een gevecht met je paard kan je nooit winnen, "het paard moet zelf willen kiezen voor hetgeen jij eigenlijk wil, maar het paard mag dit niet weten, het is immers zijn eigen gedacht geweest" Ik denk dat ik je zou kunnen helpen met je probleem, maar je moet er wel voor open staan eens een stapje terug te nemen.
He Thea ik zag dit topic en wou het je al geven, maar zie net dat het van jou zelf is
Het blijft moeilijk e die reactie op die andere paarden?
Ik vroeg me af: er zit vast wel een verschil in inrijden op jumping en dressuur, allee bij jumping stappen er mss meer rond of gaan meer mensen dezelfde kant op omdat ze ondertussen sprongetje nemen of zoiets? Iets dat het minder eng maakt?
Ik denk nu ook aan het oornetje, al de rest van materiaal kan het niet zijn, ze is dit allemaal erg goed gewoon. Het is geen vierjaartje meer ook
Haha Femke Inderdaad, dat is het 2e verschil tussen dressuur en springen, in springen rijdt iedereen op dezelfde kant, in dressuur niet.
Ik reageer helemaal niet boos op mensen, ik verbeter ze gewoon. Opmerkingen a la 'het ligt aan jou' vind ik erg logisch klinken, ware het niet dat het bij mijn vriend is dat ze het doet Vandaar dus.
Volgende dressuurwedstrijd doe ik haar ook een oormutsje aan, eens kijken hoe ze dan reageert.
Ik ben benieuwd! Dat 1 kant op rijden doet ook veel, meestal is het paarden die op ze af komen die erg zijn neen?
Jasmijn159
Geplaatst: 28-02-11 23:43
Oefenen, oefenen, oefenen, oefenen. Elke dag tussen de andere paarden rijden. Dit krijg je er alleen uit door gewenning.
faxa
Geplaatst: 01-03-11 09:53
Doet ze dit ook als je gewoon op vreemd terrein rijdt?
Theake
Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-11 18:06
faxa schreef:
Doet ze dit ook als je gewoon op vreemd terrein rijdt?
Neen hoor, enkel op dressuurwedstrijd
DangerBoyE
Geplaatst: 01-03-11 18:27
hmm lastig hoor! Ik snap wel dat je daar bang van wordt!
Ik zou tog proberen om thuis als je aan het rijden bent te vragen of er iemand anders met zijn/haar paard bij je wil komen rijden. Zo kun je dit opbouwen. (Als hier een mogelijkheid toe is natuurlijk!) Zo kun je met steeds meer paarden in de bak rijden.
Hier hebben we ook een paard wat zo deed als er veel paarden waren. Dit hebben we stukje bij beetje opgebouwd en het gaat steeds beter! Er gaat wel heel veel tijd inzitten.. En tja.. uiteindelijk moet je zelf proberen je angst te overwinnen.. hoe moeilijk dat ook is en hoe makkelijk het voor ons ook is omdat te zeggen..
verder heb je al heel veel tips gehad waar ik niets meer aan toe te voegen heb!
Mee naar de club, mee naar een manege, desnoods zelfs daar in de lessen meerijden een tijd, roep al je vrienden op om met hun paarden naar jou te komen op een bepaalde dag, .. dus: oefenen zonder de wedstrijdspanning! Dus niet met zomaar een paard erbij, maar zoek situaties met VEEL paarden op, in het begin liefst met mensen waarmee je af kunt spreken wat ze doen. Doet ze dan niks, dan ligt het bij jullie. Doet ze wel wat, dan kun je gaan bekijken waar het vandaan komt, vindt ze tegemoet komen eng, is ze claustrofobisch, vindt ze paarden die van achterop komen galopperen eng,..?
Als ze idd alleen bij wedstrijden doet dan ligt het erg voor de hand dat er toch iets met spanning bij jou en dus ook onbewust bij je vriend zit. Zoals Urielle al zegt ; veel op vreemd terrein met veel andere paarden!
Misschien vind je paard de wedstrijden toch minder leuk dan je denkt?