Hoe reageert jouw paard op inhalers/voorbijrijders(paarden)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jo_Shakira

Re: Hoe reageert jouw paard op inhalers/voorbijrijders(paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 18:09

Mijn pony doet er helemaal niks tegen dat paard die gaat inhalen.
Meestal wil ze dan er achter aan racen

Exponent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 18:22

mijn paard wordt net iets gespannener, maar dat hangt helemaal af van wie er passeerd..
een witte = proberen aan te vallen ( niet dat dat lukt maar je voelt het goed genoeg in haar spierspanning)
een "ongecontroleerde" = spieren licht opspannen
en een " gecontroleerde" = niets...

wel heeft er deze week een paard ons vollop langs achter geramd, we waren aan het wijken en plots botste er iemand op ons.. had ons niet gezien ... nouja !!

Tsjebbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 18:45

mijn fries vind het altijd wel gezellig met andere paarden haha!

hij wil er graag achteraan maar word niet vervelend als ik hem de andere kant op stuur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:08

jeetje Exponent...was dat op een onoverzichtelijk stukje dan?

Grappig om te lezen hoe elk paard(en ruiter)weer anders reageert..
Ik ben wel van mening dat je zelf je eigen dier het beste kent en weet wat werkt,aanpakken en doorrijden of even afstappen..

Iloveheidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:16

mijn pony gaat gewoon dom staan kijken zoals altijd :j

Exponent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:32

darkchrystal , nee , zat ongeveer ter hoogte van de x , een 2 meter van de hoefslag, enkel zij en ik waren in de piste... kon er echt niet met lachen ... :n
ze hebben mijn paard op jumping ooit ook gebruikt als "noodstop" met als rede dat ik toc h een braaf paard heb... _-:(

mikado98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:39

ik had een pony in ponyparkcity en als er een pony langsliep deed ze haar oren in d'r nek en als er 1 achter de liep meteen bokken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:48

@Exponent...hoe kun je nou in de bak iemand over het hoofd zien...
dacht dat het buiten was gebeurd...

Exponent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:51

ik snap het ook nog steeds niet ... ben blij dat er niets met mijn paard is in elk geval...
en denk dat ze nu wel beter zal uitkijken...

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 01:50

Hij gaat met hele snelle passen lopen en heel onrustig doen want meneer moet persé voorop. }:0

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:58

mijn pony vind tegenliggers niet eng maar degene die van achteren komen wel.
Ik vind het trouwens onbegrijpelijk dat sommige ruiters in volle draf of galop voorbij roetsen. De meeste ruiters weten wel hoe een paard daarop kan reageren.Vind ik echt respectloos :(
Als ik iemand voor mij zie stappen ga ik ook stappen en vraag ik voordat ik inhaal of zijn/haar pony er tegen kan. :D

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:58

Ieder paard reageerd anders op die dingen, maar tis toch wel iets dat geoefend kan worden, en eens ze het kennen is het echt nooit een probleem meer.
Ook dit heeft eigenlijk ook te maken met ht leider zijn, en als leider aanvaard worden door het paard.
In één van de antwoorden was er iemand die zei dat er ruiters al galoperend inhalen, dit is eigenlijk verboden, het is tegen de regels van goed ruiterschap, zelfs de minister president die zich met ruiterzaken bezighoud heeft dit in zijn "code of conduct" opgenomen, het getuigd van weinig respect voor de andere ruiters, en bij een ongeval kan de schuld ook duidelijk naar die overtreder geschoven worden.
Je mag een ander inhalen maar op redelijke afstand moet je vertragen tot net iets vlugger dan de voorganger, eens je bij de ander aankomt vraag je of je kan/mag paseren , en ga je in een iets vluggere gang rustig drafje voorbij, eerst iets afstand maken , dan pas eventueel aan een galopje denken, dus nooit voorbijsteken en onmiddelijk aangaloperen, dit is vragen om moeilijkheden.
Bij het elkaar paseren steeds op stap gaan dus zeker niet in galop zelfs geen draf, dat moet ook als je voetgangers voorbij wil, ga dan ook steeds op stap, (stofwolken, opvliegend slijk, en idd niet iedere wandelaar is er gerust in, heb respect voor de andere bosgebruikers.
Als je voorbijgestoken wordt is het verstandig om zelf je eigen paard niet stil te zetten, dan gaan ze meestal huppelen, ronddraaien, en meer van die gekke dingen, hou je paard rustig en blijf in beweging, op stap.