Air schreef:Het ligt inderdaad absoluut niet aan het zadel. Het ligt aan het naar beneden kijken. Onmogelijk om de rest van je lichaam dan op de juiste plaats te houden aangezien je evenwichtsorgaan naar beneden wijst. Zadel is dus, no offence, echt een slap excuus waar je het niet moet zoeken.
Maar het zadel heeft er wel degelijk mee te maken. 
Het klopt inderdaad wat je zegt dat het komt omdat ik niet kijk waar ik heen ga, maar het feit dat ik niet gewend ben aan het zadel en daardoor af en toe mijn 'evenwicht' wat kwijt ben, helpt ook niet echt mee. Ik gebruik het zadel zeker niet als excuus want het ligt grotendeels aan mijzelf, maar met een dressuurzadel zit ik toch net wat beter en kan ik me dus meer op mijn houding concentreren.
Maar ik ga zeker aan het voor mij uit kijken werken, dit is altijd al een issue geweest en ik zie op foto 6 dat als ik kijk waar ik heen ga, ik meteen rechter zit en Lotus ook minder voorover duikelt.
SarahSammie schreef:'t ziet er leuk uit, maar ik vind idd wel dat je pony te diep loopt en een beetje hangt. Wel echt een superlief paardje!
Te diep klopt, maar hangen doet ze totaal niet! Ze is heel licht in haar mond... (behalve als ze gaat drammen dan, maar dat doet ze met haar hoofd in de lucht
)