Lotus na 4 mnd weer @ work (met barefoot)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

iklieftponys

Re: Lotus na 4 mnd weer @ work (met barefoot)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 19:18

het ziet er zeker niet slecht uit!

Erg leuke pony!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 00:15

Air schreef:
Het ligt inderdaad absoluut niet aan het zadel. Het ligt aan het naar beneden kijken. Onmogelijk om de rest van je lichaam dan op de juiste plaats te houden aangezien je evenwichtsorgaan naar beneden wijst. Zadel is dus, no offence, echt een slap excuus waar je het niet moet zoeken.

Maar het zadel heeft er wel degelijk mee te maken. ;)
Het klopt inderdaad wat je zegt dat het komt omdat ik niet kijk waar ik heen ga, maar het feit dat ik niet gewend ben aan het zadel en daardoor af en toe mijn 'evenwicht' wat kwijt ben, helpt ook niet echt mee. Ik gebruik het zadel zeker niet als excuus want het ligt grotendeels aan mijzelf, maar met een dressuurzadel zit ik toch net wat beter en kan ik me dus meer op mijn houding concentreren.
Maar ik ga zeker aan het voor mij uit kijken werken, dit is altijd al een issue geweest en ik zie op foto 6 dat als ik kijk waar ik heen ga, ik meteen rechter zit en Lotus ook minder voorover duikelt.

SarahSammie schreef:
't ziet er leuk uit, maar ik vind idd wel dat je pony te diep loopt en een beetje hangt. Wel echt een superlief paardje!

Te diep klopt, maar hangen doet ze totaal niet! Ze is heel licht in haar mond... (behalve als ze gaat drammen dan, maar dat doet ze met haar hoofd in de lucht :)) )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 12:13

Leuke combinatie zijn jullie , en de Barefoot ligt er ook netjes op , en het is duidelijk te zien dat je er best heel netjes op kunt zitten , alleen nog even en beetje moet wennen :)

Je hebt in ieder geval je beugels op een goede lengte zitten , en als je gewoon zelf wat meer rechtop gaat zitten en niet zo in elkaar duikt en naar beneden kijkt , dan zit je volgens mij hartstikke netjes hoor :j

Ik vind het wel leuk die reactie van iemand die zegt dat Barefoot je benen te ver naar achteren leggen , en een ander die weer zegt dat de benen juist te ver naar voren gelegd worden.... zo gaat het altijd , maar het is toch ècht de ruiter zelf die de benen tever naar voren of naar achteren legt , je hebt simpelweg je eigen verantwoordelijkheid voor je eigen zit in een Barefoot.

Veel mensen gaan met erg korte beugels zitten en krijgen dan automatisch dat ze hun benen wat verder naar voren leggen.

Maar jij pakt het goed aan : je hebt je beugels op een prima lengte en af en toe zit je ook bijna gewoon keurig netjes recht in het zadel met een mooi lang been , recht onder je +:)+

Het is inderdaad alleen even wennen als je een dressuurzadel met veel meer steun gewend bent.

Maar dan is het juist goed als je nu nog een paar keer met de BF aan de slag gaat , dan leer je tenminste ZELF om een goede onafhankelijke zit aan te nemen , dat is veel waardevoller dan je in de juiste vorm te laten buigen door een zadel :P

Ik ben benieuwd hoe snel je je zit wat beter gaat vinden , hopelijk mag je het zadel wat vaker lenen totdat je nieuwe zadel er is :)

marceltje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:27

Leuke pony. Vind jullie een super leuke
combinatie ziet er heel ontspannen en vriendelijk uit.
Hoe bevalt dat zadel?
Kun je daar wel stevig in zitten?

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 09:39

Vind het er erg goed uitzien. Idd respect voor hoe je op dit zadel zit!! Dat je pony af en toe te diep loopt vind ik niet zo storend t ziet er namelijk niet gedwongen uit en als ie nog niet zo sterk is met de voorhand is dit gewoon wat makkelijker voor m. Als ie wat sterker is kan je daaraan gaan werken ;)

ShanaBeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:22

Wat een knuffelbeer. Soms loopt hij wel iets te diep heb ik de indruk...

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 13:57

ShanaBeest schreef:
Wat een knuffelbeer. Soms loopt hij wel iets te diep heb ik de indruk...

Het is een zij en in de openingspost staat dat dat ons probleem is. ;)

Bedankt voor alle leuke reacties verder. :)