Hoe vind ik de juiste balans en hoe kan ze ruimer gaan lopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cybalia

Re: Hoe vind ik de juiste balans en hoe kan ze ruimer gaan lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 20:38

Ooh dat weet ik ook wel ;) advies is zoiezo altijd goed bedoelt. :) maar ik heb altijd een hekel eraan als mensen zeggen dat het aan het paard ligt en dat ze zelf alles goed doen. Terwijl ze amper kunnen rijden bwv. Maar in dit geval moet ik toch helaas zeggen dat ik denk dat het toch echt aan mijn paard ligt. En ik wil niet een van hun zijn. En kritiek kan ik best hebben. Maar vandaar de hele verlkaring en uitleg erbij ;)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:40

Nou het ligt niet zozeer aan je paard, maar ze mist gewoon kracht en lossigheid. En dat is dan weer aan jou om haar dat te gaan geven door de juiste training.

Cybalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 21:44

Jaa daar heb je ook gelijk in! Zo bedoel ik het ook! mijn fout, Mindfields mag ik je vragen waar uit welke omgeving R

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 21:46

Ik werk in heel Zuid-Holland, Brabant, richting Utrecht en eigenlijk heel nederland :)

Cybalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 21:47

@Mindfields: uit welke omg Rdam kom je? Wij gaan weer terug naar die richting mocht ik tegen die tijd nog dit probleem hebben zie ik dat je ook training geeft...?? (sorry ging net wat fout met de laptop)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 00:32

Bij alle andere goede tips... misschien is 'balkjes lopen' goede een aanvulling. Dan train je op een wat speelse, voor het paard uitdagende manier, z'n 'rek en strek vermogen'. Daar worden ze ook sterker van. Het helpt een paard ook om zich bewust te worden van z'n eigen coördinatie.
Kan aan de longe en later ook onder het zadel.

Cybalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 10:48

Met hulpies bedoel ik gouden mensen die mij willen helpen: wat ik zonder die hulp nooit kan redden en die dus 100 x beter zijn als ik wat ik erg waardeer