Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Brendaaaa schreef:daNiielle_ schreef:Persoonlijk zou ik er echt niet afstappen. Alleen als je zeker weet dat hij niet verder wil uit angst.
Is het eigenwijsheid, dan zou ik hem toch echt een keer aanpakken.
Mijn paard wilde bij mij ook niet van de oprit, en heb haar toen een keer op pad gestuurd met iemand die meer ervaring had. Sporen mee, zweep mee, in draf de oprit af en geen kans geven om stil te staan.
Was twee keer nodig, daarna heeft ze nooit meer stil gestaan op de oprit of tijdens buitenrit.
Moest de eerste keren nog in draf weg, maar nu kunnen we lekker rustig op pad zonder zweep of iets.
Mijn jonge paard was bang om weg e gaan, dit hebben we verholpen door een ervaren paard mee te nemen. Dan wel proberen om steeds voorop te lopen, maar als het niet lukt dan het andere paard voor laten gaan.
Dus, dan slá je hem het terrein af begrijp ik? Terwijl je niet weet wat er in die kop omgaat? Nou knap hoor, zo;n machtstrijd aangaan. Vind ik meer teken van zwakte en denk niet dat je daar vertrouwen bij je dier mee kweekt. Het probleem is veel simpeler en vriendelijker op te lossen zoals ik al schreef.