Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

xDefinetly schreef:Ik moet mijn handen wel meer dragen omdat ze nu veel meer steun bij de pony zoeken en dat komt vanzelf naar voren in mijn les![]()
Door het rijden met renzadel en brug (die je op je grofgezegd op je paard's hals zet) heb ik die gewoonte aangenomen
Doubtless schreef:xDefinetly schreef:Ik moet mijn handen wel meer dragen omdat ze nu veel meer steun bij de pony zoeken en dat komt vanzelf naar voren in mijn les![]()
Door het rijden met renzadel en brug (die je op je grofgezegd op je paard's hals zet) heb ik die gewoonte aangenomen
Teveel steun zoekt bij de pony???
Handen dragen betekent omhoog (waardoor de oprichting ook hoger wordt), ik weet niet of je daarvan op de hoogte bent? Je hebt je handen niet te laag, dus dat is echt niet aan de orde.

dan is het plaatje nog beter

xDefinetly schreef:Nee daar ben ik het niet mee eens, ik ben absoluut niet bezig met terug trekken maar probeer hem juist voorwaarts te rijden en het daarmee op te lossen. Met terugtrekken ben je nog verder van huis.
xDefinetly schreef:Eerlijk gezegd vind ik mezelf ook niet te streng in mijn handen, ja ik moet mijn handen meer dragen ja maar ik probeer juist altijd te letten op de hoeveelheid spanning ..

Macs schreef:Sorry maar ik zie niks in je argument.
mocht je een x niks te doen hebben.

Doubtless schreef:Dit meisje heeft op 11 foto's een terugwerkende hand. Wanneer er een sperriem zit heeft het bit minder bewegingsmogelijkheid, waardoor hij minder last heeft. Nu kan ze het bit alle kanten op trekken & daar heeft hij last van.
) 
Macs schreef:Doubtless schreef:Dit meisje heeft op 11 foto's een terugwerkende hand. Wanneer er een sperriem zit heeft het bit minder bewegingsmogelijkheid, waardoor hij minder last heeft. Nu kan ze het bit alle kanten op trekken & daar heeft hij last van.
Op deze manier van uitleggen snap ik het. (in ieder geval niet op een aangevallen manier)
ieder zn eigen mening..