Casper weer eens op bokt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Re: Casper weer eens op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:51

Je hoeft je handen niet meer te dragen, je moet stoppen met terugwerken & je hand voor te houden :+

xDefinetly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 00:33

Ik moet mijn handen wel meer dragen omdat ze nu veel meer steun bij de pony zoeken en dat komt vanzelf naar voren in mijn les :+ ;)
Door het rijden met renzadel en brug (die je op je grofgezegd op je paard's hals zet) heb ik die gewoonte aangenomen

walithe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 00:44

hoe rij je los ??? lang laag of pak je hem gelijk op? en het meeste commentaar is al gegeven goed voorwaarts rijden tempo wisselingen overgangen en echt aan het werk houden vindt het een leuke pony !!

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 00:54

Ik denk dat alles al gezegd is. Wil alleen nog zeggen dat je echt je haar in een staart moet dragen! Dat vond ik heel erg storend aan de foto's. :D

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 01:07

toch zie ik toch wel aardig wat druk in de mond van je paard waar dat ook vandaan komt misschien nog miniemer met de teugels werken, goed bedoeld uiteraard.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 07:37

xDefinetly schreef:
Ik moet mijn handen wel meer dragen omdat ze nu veel meer steun bij de pony zoeken en dat komt vanzelf naar voren in mijn les :+ ;)
Door het rijden met renzadel en brug (die je op je grofgezegd op je paard's hals zet) heb ik die gewoonte aangenomen

Teveel steun zoekt bij de pony???
Handen dragen betekent omhoog (waardoor de oprichting ook hoger wordt), ik weet niet of je daarvan op de hoogte bent? Je hebt je handen niet te laag, dus dat is echt niet aan de orde.

xDefinetly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 22:29

Doubtless schreef:
xDefinetly schreef:

Teveel steun zoekt bij de pony???
Handen dragen betekent omhoog (waardoor de oprichting ook hoger wordt), ik weet niet of je daarvan op de hoogte bent? Je hebt je handen niet te laag, dus dat is echt niet aan de orde.

Steunen op zijn hals bijv waardoor ik ook wat meer naar voren zit.
Ja ik ben daarvan op de hoogte, na het losrijden is dit ook de bedoeling.
Losrijden doe ik dus lang en laag

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 13:13

ziet er al beter uit ;)
hij is ook wel wat afgevallen of niet??

Waar is je sperriem?? ik zie bij 9/10 foto's een open mond..
dit betekend ook dat jij iets te hard in je handen bent

verder mag hij nog actiever van achter, probeer hem op de loodlijn te rijden en niet er achter..
en zoals je zelf al zei: let op je eigenhouding, het gaat nu al een stukje beter dan je vorige foto's ga netjes en trots zitten :D dan is het plaatje nog beter ;)

xDefinetly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 13:17

Jaa hij is wel wat afgevallen :)

Dan mag je kijken naar foto 1, waar zijn mond ook open staat terwijl de teugels waslijntjes zijn. Hij schuimt ook zodra je het bit indoet waardoor het ook lijkt alsof zijn mond de hele tijd open staat.

Bedankt :D

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 13:20

klopt op foto 1 hangen je teugels..

maar de rest niet en daar zijn zijn lippen ook niet ontspannen..

waarom rij je zonder sperriem bij een hoge neusriem??
waarom dan geen lage neusriem?

xDefinetly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 13:23

Ik vind een sperriem niet echt nodig, als ik nu te hard met mijn handen ben is dat inderdaad te zien en kan ik daaraan werken, met een sperriem snoer ik zijn mond dicht en dat is wel makkelijker/mooier maarja, zo vind ik het ook goed.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 13:28

xDefinetly schreef:
Nee daar ben ik het niet mee eens, ik ben absoluut niet bezig met terug trekken maar probeer hem juist voorwaarts te rijden en het daarmee op te lossen. Met terugtrekken ben je nog verder van huis.

xDefinetly schreef:
Eerlijk gezegd vind ik mezelf ook niet te streng in mijn handen, ja ik moet mijn handen meer dragen ja maar ik probeer juist altijd te letten op de hoeveelheid spanning ..

nu nog inzien dat je ook te hard met je handen bent :+

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 13:31

je bent te hard in je hand anders loopt je paard niet met zn mondje open op 9/10 foto's

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 13:36

Als ze te hard in de hand is moet ze zeker geen sperriem doen. Ze is zich er van bewust dus lijkt me dat ze er mee aan het werk is! Wat is er dan mis met een hoge neusriem zonder sperriem??

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 13:49

omdat een gecombineerde neusriem (die van de TS) neit voor niks een GECOMBINEERDE neusriem is..

dmv de sperriem blijft het bit beter op zijn plek liggen, zonder sperriem kan deze meer bewegen..

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 13:50

Sorry maar ik zie niks in je argument. ;)

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 13:54

Macs schreef:
Sorry maar ik zie niks in je argument. ;)

Dat kan, moet je zelf weten..
het topic gaat ook niet over het gebruik van wel of geen sperriem..
maar verdiep je maar een in de werking van neusriemen en de ligging van het bit ;) mocht je een x niks te doen hebben.
dan weet je wat ik bedoel..

verder ga ik hier niks meer over zeggen want wil geen discussei starten over wel of geen sperriem gebruiken.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 13:54

Dit meisje heeft op 11 foto's een terugwerkende hand. Wanneer er een sperriem zit heeft het bit minder bewegingsmogelijkheid, waardoor hij minder last heeft. Nu kan ze het bit alle kanten op trekken & daar heeft hij last van.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 13:55

Doubtless schreef:
Dit meisje heeft op 11 foto's een terugwerkende hand. Wanneer er een sperriem zit heeft het bit minder bewegingsmogelijkheid, waardoor hij minder last heeft. Nu kan ze het bit alle kanten op trekken & daar heeft hij last van.

Dank u O:)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 13:56

Doubtless schreef:

Op deze manier van uitleggen snap ik het. (in ieder geval niet op een aangevallen manier ;) )

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 13:59

Ik vin hem erg op de voorhand, dit is op te lossen door lekker actief te gaan rijden.. op sommige foto's zie ik ook dat hij erg tegen de hand is opgesteld.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:03

Macs schreef:
Doubtless schreef:

Op deze manier van uitleggen snap ik het. (in ieder geval niet op een aangevallen manier ;) )

was niet aanvallend beodelt ;) ieder zn eigen mening..

maar mijn uitleg was ook neit moeilijk:D

"het bit blijft met sperriem meer op de plek zitten, zonder sperriem kan het meer bewegen"
Precies hetzelfde alleen anders verwoord :D

xDefinetly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 20:19

Ik ben me ervan bewust dat er kritiek wordt gegeven bij een HAW topic. Ik koos er ook bewust voor omdat ik graag rijtips wil maar het is fijn als de mensen die reageren zeggen wat ze zien wat nog NIET gezegd is. Ik hoef niet te horen dat alles mooi en leuk is maar ik wil graag rijtechnische tips, en het is dus niet nodig erg lang over iets door te gaan. Sperriem of geen sperriem is eigen keus en als ik ervoor kies dat niet te doen is dat mijn keuze, als ik dat uiteindelijk wel wil doen is dat ook goed. Wat ook zo is, ik ben een bijrijdster en geen eigenaar.

marceltje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:23

Ik vind dat hij netjes loopt.
De overgangen en de galop mag soms nog net
iets ronder maar dat komt vanzelf.
Goed opletten dat je hem eerst rond zet
voor je de overgang inzet.

sucses komt wel goed

ShanaBeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:24

Zoals je zelf zegt vooral rechtop zitten, je schouders achteruit en borsten vooruit!