Je zou hem naar mijn gevoel nog iets meer moeten ondersteunen met je been. Ik weet dat dit moeilijk is maar probeer het toch te oefenen, je paard heeft het nodig.
Ik snap je probleem met het té goed willen rijden. Ik had dit vroeger ook en hierdoor liep mijn paard eigenlijk net als de jouwe, onder het tempo er niet door vooraan.. Je moet gewoon de knop kunnen omdraaien en eens gedurfd gaan rijden. Dan maken enkele foutjes niet zo veel uit, als je paard maar al goed voor elkaar is.
Wat ik nu zie is dat je paard soms wat onregelmatig lijkt. Dit komt volgens mij omdat hij niet voldoende over de rug is en dus geen goede verbinding kan maken tussen voor- en achterhand. Vooruit is de boodschap denk ik

Oja, let er ook op dat je hem recht houdt in zijn lichaam, hij loopt soms met zijn achterhand iets naar binnen, hierdoor kan hij zijn binnenachterbeen niet onder de massa plaatsen

Ben benieuwd naar een volgend filmpje!
In alle opzichten, ontspan je handen en relaxt, lijkt of je er wat stijf op zit, en m erg tegenhoudt van voren. Zonde want lijkt me een leuk paard! Rijdt lekker naar voren en niet zo pieterpeuterig sloompjes. Dat is geen verzameling, eerst zal je paard actief moeten zijn. Je zegt dat je in werkelijkheid juist heel weinig in je handen hebt maar dat komt juist doordat je zo terug rijdt. Rijdt lekker voorwaarts zonder m zo tegen te houden, je paard kan zo ook helemaal geen aanleuning nemen of door de rug lopen. Pas als ie weer lekker voorwaarts swingt zal je weer wat in je handen gaan voelen.