Winner(v. Koss)(Manegepaard) Fnrs..F6

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:33

Van sporen in combinatie met beweeglijke benen word ik niet echt blij, maar je geeft zelf al aan dat je je benen stiller moet houden dus daar werk je al aan. Waarom rijdt je dit paard eigenlijk met sporen? (Niet bedoelt als een aanval trouwens, gewoon nieuwsgierig ;)) Let er wel op dat je de hoeken netjes door rijdt (met je binnenbeen, niet teveel met je buitenteugel) en je figuren niet afraffelt. Leuk dat je KNHS gaat starten met hem, jullie zijn een leuke combinatie :)

Steff__

Re: Winner(v. Koss)(Manegepaard) Fnrs..F6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 22:37

Het is ik heb ze met de figuren gewoon afentoe echt nodig.Want hij plakt ook vaak vreselijk aan mijn binnen been.En soms om hem net even wat aktiever te maken.Want hij is niet altijd zo aktief al zaterdag..;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 20:15

leuk paard is Winner :)

mijn tips voor jou; zorg dat je je oefeningen nog netter op de letter rijdt,dat gaat je behoorlijk in je punten schelen.
de sporen icm je wiebelende benen storen mij wel,je raakt je paard er bijna met iedere pas mee aan,daardoor raakt hij op een gegeven moment dood voor je been.
actief rijden hoort geen reden voor je sporen te zijn. dat het elastiek niet jouw keus is snap ik,dat is hier ook,de manege bepaald wat er nodig is voor welk paard.
alleen sporen worden hier op geen enkel manegepaard toegestaan,ook niet de tragere.
let ook op dat je je handen niet vastzet,probeer de verbinding met zijn mond licht en meegaand te houden

mag je losrijden voor je wedstrijd?zoja; rij dan veel overgangen,dat helpt hem actief te maken,veel voltes rijden helpt ook om hem wat losser te krijgen.

succes!

Issie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 18:09

Ik denk dat je moet gaan werken aan stelling en buiging. Vanuit je benen rijden en niet vanuit je handen. Je moet hem de hoeken door duwen, en niet met de buitenteugel er heen sturen. Zo heb je de foute stelling, ziet er niet netjes uit en hoort ook niet zo. Probeer hem soepel te krijgen in z'n lichaam. Succes...

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 18:22

Het voordeel van de FNRS is dat er vooral op de ruiter wordt gelet. Door er voor te zorgen dat je goed op de letter rijdt, zelf netjes zit en het paard de goede hulpen geeft kun je dus al goed scoren. Dit is natuurlijk vooral gedaan voor manegepaarden die vaak toch wat minder lopen dan de meeste eigenpaarden. Als je KNHS wil gaan starten met dit paard moet hij alleen wel wat beter gaan reageren op je hulpen en moeten jullie denk ik beter op elkaar ingespeeld raken. Dan telt alles namelijk, dan kun je nog zo een goede ruiter zijn maar als je paard niet goed loopt haal je geen winstpunten.. Ik ben niet zo goed in tips geven van een filmpje maar zorg ervoor dat je eerst op FNRS niveau (nu dus F7?) jezelf goed voor elkaar hebt, bij de KNHS gaat niet op de letter rijden je echt punten kosten! Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb :) Succes!

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 21:52

Steff__ schreef:
Het is ik heb ze met de figuren gewoon afentoe echt nodig.Want hij plakt ook vaak vreselijk aan mijn binnen been.En soms om hem net even wat aktiever te maken.Want hij is niet altijd zo aktief al zaterdag..;)

Ah oké, het actiever maken voor je been is misschien beter te doen door bij het losrijden veel (schijn)overgangen en tempowisselingen te rijden. Sporen zijn (voor zover ik weet) meer voor het verfijnen van je hulpen.
Hoe gebruik je je sporen bij de figuren en tegen het plakken aan je binnenbeen? Ik zie dat niet helemaal voor me, maar bedoel je dat het je dan meer reactie op je been krijgt als je bijvoorbeeld meer door de hoek wil rijden of stelling en buiging vraagt? Want dat zou eigenlijk ook zonder sporen moeten kunnen..
Ik zag net trouwens dat je met sporen en zweep rijdt, is die zweep er nog bij voor een speciale reden of met hetzelfde doel als de sporen? Allerlei vragen :P Niet om je lastig te vallen hoor, maar ik vind het interessant om te horen waarom een ruiter bepaalde dingen doet :)

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:34

Leuk paardje, en iedereen is er al over gevallen maar een vraag. Hoe ga je dat dan dadelijk doen als je in het M komt? dan mag je en niet met een elastiek en niet met een zweep rijden.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:36

De M is nog ver weg hoor! Eerst maar eens naar de B toewerken

MMMB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:24

paardebloemp schreef:
Het eerste wat ik me afvraag: waarom gebruik je sporen als je weet dat je je benen niet stil kunt houden?
Verder valt me op dat hij heel scheef loopt. In de hoek waar de cameraman/-vrouw staat zie je goed dat hij zijn hoofd naar buiten en lichaam naar binnen duwt. Dat is wel een puntje om aan te werken: rechtstellen en stelling naar binnen. (Zonder sporen om je binnenbeen/-kuit te buigen)

Wat ik zie is dat je hier met de buitenteugel trekt. Probeer hem iets meer stelling te geven en ga meer met je benen rijden. Sporen in F6 is helemaal niet nodig !
En dat elastiekje is helaas niet je eigen keus,waarom moet hij er eigenlijk op? Op een manege rijden toch meerdere mensen op die pony dus je kan niet verwachten dat iedereen hem aan de teugel gaat rijden toch? Of ben ik nu dom :\

Suc6es verder! :j