laura_power schreef:spatter ik kan niet met dubbele lijnen....
waarom niet?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
laura_power schreef:ja proud wat jij zegt had ik ook voorgesteld, maar degene die me hielp die is gestopt met rijden en met paarden omdat ze bang is geworden door een naar paard.
en daarom durft ze dus ook niet achter me paardje te lopen :p dus ik ga nu les nemen. en dan ga ik gewoon opnieuw beginnen, en ook dat proberen
Vippie schreef:laura_power schreef:ja proud wat jij zegt had ik ook voorgesteld, maar degene die me hielp die is gestopt met rijden en met paarden omdat ze bang is geworden door een naar paard.
en daarom durft ze dus ook niet achter me paardje te lopen :p dus ik ga nu les nemen. en dan ga ik gewoon opnieuw beginnen, en ook dat proberen
Heel lief dat diegene wil helpen maar daar heb je dus eigenlijk niks aan want die kan geen leiding geven en vertrouwen als ze ernaast loopt. Wordt je paardje weer onzeker van en kom je dus niet veel verder.
verder stemcommando easy gebruiken bij langzamere gangen, dan adem je nl door je "buik" en ontspan je meer. Stemcommando Hooooooo komt vanuit een hoge ademhaling dus spanning.
En al eens zonder lijn geprobeerd te longeren op ene halve bak of in ene longeercirkel, dat is zoveel fijner en kun je de natuurlijke cirkels van je paard veel beter gebruiken, is voor het paard ook veel duidelijker.

Best grappig, ze keek echt om zich heen waar ik was
.. Toen ben ik er ook eerst naast gaan lopen en steeds verder naar achter "geschoven". Dan horen ze inderdaad een stem achter zich en dat kan zeker helpen als je er daarna op gaat zitten!

bedankt voor alle tips! en ik heb er wel wat aan gehad, zij dreef der ook van achter naar voren.