Mooi paard! Inderdaad, wat meer ontspanning mag er wel bij.
Vwb foto 9, jouw eigen commentaar is dat het voorbeentje er wel is, maar dat er meer ontspanning moet komen. Kleine toevoeging: achterbeentje moet er ook nog bij komen ;D Als hij voor wat meer ruimte krijgt, zijn hals als balansbalk kan gebruiken en hij zijn rug gaat ontspannen dan krijgt hij de ruimte om zijn achterhand eronder te doen. Nu is het een showdraf

En let erop dat zijn nek het hoogste punt is. Nu zijn het de 3e/4e halsvervels, van wat ik kan zien vanaf deze foto's.. Hierdoor krijg je meer ruimte en ontspanning achter de kaak met het gevolg, een goede aangespannen bovenhalslijn en bolle rug. Daarbij zal hij lichter zijn in je hand, het lijkt me dat je best nog wat gewicht in je hand hebt? (het streven is om alleen het gewicht van de teugels in je handen te hebben, slechts een paar gram dus)
SBW kantel je te veel met je heup, hierdoor kun je hem niet te bewegingsvrijheid geven om zijn rug goed te gebruiken en dus zijn passen correct af te maken.
En let erbij op dat je de sbw in 3 of 4 sporen rijdt. Ik zie hier
5 of zelfs 6. Dat wordt bijna wijken over de hoefslag (is ook een oefening opzich, maar ik denk niet dat dat jouw doel was daar?)
Veel succes met je knappert!