iana schreef:Bedoel je dan met je handen vooruit en omhoog rijden? Hoeveel contact neem je dan? Is het zoals de manier van rijden van Antoine Debodt?
Nee, niet omhoog, wel richting de mond

rockforty schreef:Ik ben ook bezig met van achter naar voren rijden, maar als ik een heel klein beetje met mijn handen toesta (dus de stokjes naar zijn mond toe beweeg) gaat hij gelijk met z'n hoofd omhoog. Alsof hij met dat kleine beetje gelijk alle ruimte wil krijgen. Weet iemand wat ik daar aan moet doen?
Dan heb je dus onvoldoende verbinding van achter naar voren. Veel naar voren schakelen, ze moeten zich lang willen maken onder je. Wat ik dan vaak doe is hand naar voren, laat ze maar lekker omhoog kijken, en dan been geven, naar voren schakelen. In vliegende galop als het moet, paard moet echt wég willen voor je been, dus niet een beetje en ook niet harder en dan met zijn hoofd in de lucht, het gaat erom dat ie zich lang wil maken. Soms gaan ze wel hard maar dus toch met het hoofd in de lucht, op zo'n moment wil ik nog graag een tandje harder
. Of weer terug in tempo en weer naar voren schakelen, net zolang tot ze zelf het hoofd in je hand laten zakken.
Dankjewel