Trekpaard Tycho@work in de bak

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ntlie_

Re: Trekpaard Tycho@work in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 19:52

Wauw jullie zijn echt zo'n leuke combinatie samen!
Vind het er allemaal best fijn en vriendelijk uitzien, je mag best wat positiever zijn over jezelf!
Jullie gaan echt duidelijk nog steeds vooruit, leuk om te zien. :)

BlondeSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 22:22

Ik vind je absoluut niet te streng met je handen, hij trekt zijn neus er elke keer uit. van mij mag je wel wat sneller met de ophouding komen want je maakt een ophouding als hij al helemaal met de neus naar voor en dan worden ze sterk. als jij je ophouding maakt als je ziet dat hij wat met zijn hoofd omhoog komt dan heb je het neusje eerder weer bij je.

ik vind het er verder leuk uit zien!

succes ermee !

lollypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 22:42

Jaan, wat ben jij en Tycho vooruitgegaan zeg!
Bij Tycho moet de achterhand er meer onder worden gereden,
het wijken ziet er helemaal niet slecht uit!
Je moet zoals ze zelf al aangeeft je tenen naar je paard toe draaien, benen stiller en meer naar voren kijken.

Yaaraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:29

Leuk paardje!! Grappig dat een trekpaard zo rijd!!

En op het wijken vind ik er niet raar of lelijk uitzien.

Mrijkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 10:52

Ik vind Tycho toch zo'n ontzettend leuk paard om te zien!

Vind dat jullie al behoorlijk goed bezig zijn en er zitten echt mooie stukjes tussen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 01:47

Jaan! Wat leuk om zoveel vooruitgang te zien bij jou en Tycho! :))
Ook ik vind het er totaal niet verkeerd uit zien.

Tych is een super paard en jullie hebben het af en toe ook wel moeilijk gehad, maar het was het volgens mij allemaal waard. :j

Super om te zien!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 17:31

leuk stel zijn jullie zeg!

benen een beetje stil houden. Als ze niet actief genoeg is dan kun je dat beter met je zit doen.
wijken vind ik een beetje snel gaan zelf. Ik zou er aan die leeftijd ook niet zo snel aanbeginnen.
ze loopt ook niet heel recht dus oefen eerst eens met rechtuit recht aan. anders wijkt ze helemaal uit.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 17:58

Jaan genoten van je foto's en van je filmpje. Je kiest om een zwaar paard dressuurmatig te gaan rijden. Petje af want dat op zich is een stuk moeilijker als dat je een paard rijdt dat slank en dressuur gefokt is. De lichtvoetigheid valt zeker niet tegen. De combinatie is mooi. De eerder opgemerkte aanwijzing ga extra overgangen rijden kan ik me bij aansluiten. Daar wordt hij sterk en vlug van. Daar zou je bij kunnen pakken dat als je van stap naar draf gaat dat je hem vriendelijk dwingt om zijn hoofd naar beneden te houden. Omdat hij nog niet sterk genoeg is achter wilt hij graag even op de voorhand dus koppie omhoog. Moeilijk om dat later weer af te leren. Ik heb niet het idee dat je hard met je handen bent of te onrustig. Maar is altijd lastig om te zien van foto of filmpje. Je paard is zwaar dus je bent bezig met een grote verbouwing namelijk om hem vanuit achteren te laten bewegen. Daarvoor zal hij eerst sterker moeten worden en bespiering moeten krijgen en ook wat ouder worden. Galopperen links en rechtsom kan helpen om het binnen achter been sterker te maken. Wellicht dat hij daar nog iets te jong voor is of niet sterk genoeg (weet je instructrice wel). Ook zal het recht richten een aandachtspunt zijn (heeft hij komende jaren ook nog de leeftijd voor). Belangrijk is dat hij niet te veel doorbuigt en dat hij beiden teugels gelijk aanneemt. Mocht je merken dat hij een hand minder aanneemt pak dan even iets extra druk (ook al is het de binnenhand).
Ik heb ook een koudbloedje nl merens en weet dat je met een verbouwing bezig ben. Geduld en veel tijd vraag dat. Je kunt je paard sterk maken van achteren door ook veel met hem in het bos te rijden. Probeer ook daar af en toe het overgangen maken en lange stukken galopperen op te pakken. Dan heeft hij wat meer ruimte en kan hij het gemakkelijker. Met een koudbloedje kan het ook helpen om hem af en toe gewoon flink boven het tempo voorruit te rijden. Laat zijn neus maar gerust naar buiten steken. Vanaf de grond kun je ook nog oefeningen doen dat hij zijn neus goed moet brengen links en rechts achteren zodat hij moet buigen (erg moeilijk voor een zwaar paard). Jaan ik vind dat je goed bezig bent. Je geeft hem op tijd rust en bouwt conditie en nog belangrijker long capaciteit op. Dat werkt nu eenmaal wat anders met deze paarden. Loopt hij ook voor de wagen?
Succes ermee komt helemaal goed.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 12:34

Ja, Tycho loopt ook voor de wagen!

Hier foto's en filmpjes van de Pas-De-Deux..... :o

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:44

Jaan, je bent geweldig. :+:
Toch wel van heel ver gekomen en dat je dit hebt kunnen bereiken is gewoon fantastisch!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 21:01

Thanks Tien! :*

Ingrid_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:49

aahh wat gaaf!! :D ik zou zelf ook wel eens op zo'n trekpaard willen rijden, geloof eens mij rijdt dat best lekker! :) Dat geschoren vachtje staat hem echt goed.

marceltje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:25

Wat een super stoer paard.
Vind het echt super stoer dat je daar
ook mee gaat dressuuren.
Ik ben onder de indruk hij doet het echt
wel goed.
Sucses nog volgens mij komt het goed,
denk dat hij het wel fijn oppakt zo.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 14:32

Lachen zeg, een trekpaard in de baan! Echt leuk.
En het ziet er ook netjes uit.

1 dingetje en dat is een eenvoudige tip: ga doorzitten tijdens een pas de deux. dat stoort nog meer dan dat jouw paard wat anders loopt dan je pas de deux-maatje.

dat paard loopt goed trouwens.
Ik vind het ook leuk om een trekpaard eens wat hoger in de dressuur te zien lopen!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:08

Ik zit hier met open mond te kijken wat jij doet met dat prachtige trekpaard van jou! Respect hoor.
Enige puntje wat ik zo echt kan opmerken is het rommelig zijn in zijn hoofd met name in de draf.
en het wijken ziet er absoluut niet verkeerd uit voor de 1e keren ;)

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:26

Ik vind het er ook héél fijn uitzien! Had iets heel anders verwacht toen ik 'trekpaard' in de titel zag staan. Chapeau daar al zeker voor!

Een werkpuntje vind ik zeker de hand-hoofdverbinding. Enerzijds stoort het me een klein beetje dat je regelmatig zijn hoofd lichtjes van links naar rechts ziet gaan, zeker als hij wat tegen de hand komt. Probeer niet links-rechts te werken, maar werk met een stille (weerstandbiedende) hand. Rij hem van achter naar voren en rij tegen je hand aan, en onstpan je beide handen dan als hij ook ontspant. Hiervoor ga je een stuk 'actiever' moeten rijden (actiever hier tussen haakjes, want je moet niet sneller rijden, maar wel meer gaan werken. Op je filmpje zie ik je bv 6-7 keer diezelfde cirkel rijden, zonder meer. Werk daarin meer: cirkel vergroten en verkleinen, overgangen stap-draf-halt-draf-halt-stap-draf-... ,..).
Tweede aan dat hand-hoofd puntje, is het onstabiele contact dat je hebt.. Het viel me vooral op in het pas-de-deux filmpje, kijk eens naar bv die eerste halve minuut, en let eens op hoe vaak je verbinding met de mond verliest (los-vast-los-vast). Oppassen hiermee!

Maar algemeen, ziet er zeker goed uit hoor! Ben je van plan om meer wedstrijden te gaan rijden?

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 20:40

tantjeuh, bedankt voor je bericht! Daar kan ik echt wat mee! Ga morgenw eer naar de bak, dus ga er op letten! :j

Ik wil, als ik mn E heb, wel officieel gaan starten ja. Ben gewoon benieuwd wat we samen kunnen bereiken.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 00:38

Jeetje, wat heb jij een knap kasteel onder je kont zeg! Wat een geweldig dier :D

Je rijdt hem vriendelijk, geeft hem de ruimte om te proberen te doen wat je vraagt zonder er direct teveel druk op te leggen. Super!
tips die ik je zou willen geven is het werken aan de rechtgerichtheid, op links buigt hij duidelijk makkelijker dan op rechts. Let ook op je beenligging. In sommige delen op je filmpje lijken ze continue contact te maken en aan te drijven.

Lekker zo doorgaan met lessen, jullie zijn erg leuk samen en ik kijk uit naar een volgend topic!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 01:00

Het is zeker een indrukwekkend paard. Knap om zo'n kolos zo aan het werk te zetten :)

Iets stoort me aan je handen. Heb de filmpjes een paar keer bekeken en vooral op de eerste zag ik het ineens: je scharniert niet in je ellebogen. Bij iedere pas gaan je handen omhoog en omlaag. Is je paard daardoor ook onrustiger in de aanleuning?

Voor het wijken zou ik het tempo wat lager houden, vind 'm wat overhaast. Hij moet met z'n binnenachterbeen verder onder de massa, dan is het makkelijker voor 'm om iets minder tempo te hebben (wel actief natuurlijk) Waarom wijk je in draf, heb je in stap het wijken al goed bevestigd?

miepje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 20:10

wat een prachtige belg! hij loopt lekker, let inderdaad op je tenen verder ziet het er netjes uit :)

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 21:48

hoi

stoer paard!
Ik vind het er echt netjes uit zien!
ik heb alleen een vraagje :o
Hoe heb jij je paard geleerd om op je been te reageren?? zoals voor wijken en stelling.
zou je me een pb willen sturen :)
als je het nietwilt hoeft het niet hoor maar je zou me er wel mee helpen B-)
gr

_Denisee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 19:29

ziet er goed uit leuke combi ;) ik kan me aansluiten bij het commentaar, maar je mag wel positief zijn hoor. ik vind dat je wel rust uitstraald, alleen je benen nog ietje stiller en dat is dat plaatje compleet :P