Dressuurfoto's van Montana !!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-03 23:25

ja, das mijn nieuwe chabrak dus he, lag er toen voor de eerste keer op he, haha

xxxxx

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 23:27

Oei wat een lekker ding! Knipoog
Ik geloof dat de verhouding tussen jouw pony en jou ongeveer gelijk is als die van mij met mijn dame. (ik 1.67, zij 1.47) Gek genoeg ziet de combi er veel netter uit als je met lange beugels rijdt.. ik heb ze dus echt op z'n allerlangst, kom dan net een mm onder de buik vandaan, maar het oogt kleiner dan als je er ineengedoken op zit.

Maar goed, genoeg gezeik.. vind het er netjes uit zien, jullie zijn leuk samen Lachen

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-03 17:28

Wel, ik heb dus vandaag met langere beugels gereden en het resultaat ziet er mss wel netter uit, maar gek genoeg zit ik echt wel beter als ik ze iets korter zet.
xxxxx

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 17:36

ziet er leuk uit! en zeker je teugels korter en je handen naar voren! verder erg leuke combi!

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 19:53

free schreef:
Wel, ik heb dus vandaag met langere beugels gereden en het resultaat ziet er mss wel netter uit, maar gek genoeg zit ik echt wel beter als ik ze iets korter zet.
xxxxx

Misschien een kwestie van wennen. Als het helemaal niet went, moet je ze maar weer gewoon wat korter maken. Het gaat er uiteindelijk om het rijden. Hoeveel gaatjes heb je ze nu langer gemaakt? Als je je voeten uit de beugels doet, moet je beugel tot ongeveer je knobbel van je enkel komen, vertelde men mij, maar ik vind ze dan zelf te lang.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-03 20:08

khad ze nu 2gaatjes langer gezet maar dat was helemaal niet te doen, dus dan 1gaatje langer, dus dan kwam de stijgbeugel tot aan die knobbel maar dat vondt ik dus persoonlijk niet goed zitten hoor. Kan het mss ook te maken hebben dat Montana echt verschrikkelijk slecht zit? want met langere stijgbeugels heb ik dan minder houvast tijdens het doorzitten dan met kortere stijgbeugels, dusja.

xxxxx

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-03 20:17

zijn mijn stijgbeugels dan zo beter?

Afbeelding

xxxxx

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 19:13

free schreef:
Kan het mss ook te maken hebben dat Montana echt verschrikkelijk slecht zit? want met langere stijgbeugels heb ik dan minder houvast tijdens het doorzitten dan met kortere stijgbeugels, dusja.

xxxxx

Het zou kunnen. Een 3,5 jarig paard loopt meestal nog niet echt door de rug, dus hij laat jou minder zitten.

Ik vind de beugels op die foto op het gezicht wel beter zitten. Maar het moet niet zo zijn dat jij er met doorzitten vanaf hobbelt, want dan ben je nog verder van huis.
Gewoon doen wat je zelf het fijnst vind. Als je over een half jaartje-jaar al wel makkelijker kunt blijven zitten, kun je je beugels alsnog langer maken. En je kunt ze ook een half gaatje langer maken, om te beginnen (een gaatje ertussen schieten). Want een heel gaatje merk je meestal erg goed in het begin.