zie hier... Mini Salinero [SHET] @work in setje

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Brittiexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:40

ziet er echt heeeel leuk uit :D
ik vind je niet echt te groot :o
de pony kan je nog makkelijk houden, en zo lang hij er geen last van heeft kun je er best op blijven rijden *\o/* hihi

Liene

Re: zie hier... Mini Salinero [SHET] @work in setje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:49

Leuke foto's!
Hij oogt wel (voor zo ver ik zo iets kan zien bij een shet :) ) redelijk strak en de hals en de lendenen. Probeer hier aan te werken door hem iets lager in te stellen, dat hij op een soepele manier zijn hals laat vallen. Let op, niet verwarren met halsstrekken ;) Je krijgt hem dan soepeler door hem op een cirkel stelling te laten nemen in deze lage losse houding. Als dit aan beide kanten goed gaat in een normaal tempo kan je hem leren terug te komen op je zit en dus zo meer van achteren te werken. Ga zelf trager op en neer om hem rustiger te doen draven, maar let er op dat jij netjes blijft zitten, niet naar voren vallen, rustig neer komen niet laten vallen en let er ook op dat je shet zijn halsje in die lange ronde houding blijft houden en hem vooral zélf draagt en niet gaat hangen.

Door hem in dit trager tempo met wel correcte beenzetting en houding te laten lopen kunnen zijn bekken beter mee werken. En dan werk je deze vertraging rustig af tot hij naar stap gaat. Niet valt, maar gaat ;)

Op de duur moeten deze goede stukjes draf worden mee genomen naar het arbeidstempo, en kan je deze oefening ook in galop doen. Deze oefening doe ik wel met grote paarden, maar een vriendinnetje met een pony haalt er toch ook goede resultaten mee :) Succes

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:00

Leuk ik zag je paar weken terug rijden. Gaat goed hoor!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:13

Hey!

Eindelijk iemand die op de pony past en er nog goed tuig voor heeft ook!
Mooi degelijk spul voor elkaar. Top!

Let op de ontspanning. :)
Probeer hem van voor wat meer los te laten ipv steeds tegen te houden als hij drukker is.
Rij een keer een extra volte als hij te snel is, pak m een keer terug naar de stap.

Ziet er leuk uit!

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 22:01

Bedankt allemaal voor de reacties!! <3

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 00:51

Wat ben ik jaloers dat jij nog op een Shet past.
Het ziet er superleuk uit!
Sluit me wel aan bij eerdere tips.

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 00:57

Het lijkt of je best streng bent met je handen. Probeer als die zo achter de teugel kruipt of veel te snel gaat hem terug te nemen naar de stap en dan weer opnieuw aandraven. Ook kan je veel (slangen)voltes, rijden zodat hij losser wordt. :)

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 11:53

Bedankt allemaal!! <3

Ik zal de tips morgen uitproberen! :D

Skip_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 14:34

aerdenhout1 schreef:
Nu zal ik wel heel erg gaan zeuren, maar PIAFFE ???????
Wat rij je met je nog maar 4 jarige Shetlander? Ik neem aan nog lang geen Z?
Ik vind het er allemaal best leuk uitzien, al mis ik de ontspanning bij je kleine vriend.
Ga daar aan werken, dus vw nw proberen te rijden, meer lengte buiging, al is dat best heel moeilijk bij zo'n kleine robuuste pony natuurlijk.
Jullie zijn echt wel een leuke combinatie, maar ga geen dingen met hem doen waar jullie nog niet aan toe zijn!
Dus de piaffe... zoals jij het noemt, laat die voor wat het is en begin bij het begin...de basis!!!

Zulke foto's komen er natuurlijk weleens uit als je op het 'goede' moment de foto maakt.
Heb ik ook een keer gehad, Afbeelding hier nam ik me pony gewoon iets terug en dit lijkt ook net piaffe.
Ontopic: Vind het een leuke shet, maar ook ik mis de ontspanning, probeer hier aan te werken.
Succes!

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 20:00

Bedankt allemaal! <3

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 07:49

bedankt! Ben ook erg trots op mijn kleine toppertje! <3

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 08:53

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even de charter van RT-HAW aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat je doelen zijn, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder de volgende link kan je lezen wat temmen is.