Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Johanna59 schreef:Lottexxx schreef:Maar als je alleen in de bak rijd dan kan hij toch achter niemand aan lopen?Of ben ik nou zo dom
Een net zadelmak paard, doe je nooit in je eentje.
Je zal er maar afgebokt worden of er gebeurt iets anders. Jonge paarden train je eigenlijk altijd met iemand erbij.
Johanna59 schreef:Unicyn schreef:
De motor van het paard zit aan de achterkant. Op de schouder tikken met de zweep heeft dus geen enkel nut. Sla dan achter je been, zodat hij begrjipt dat been voorwaarts betekent.
O, dat wist ik niet.
Weer wat geleerd. Detail: waar is die persoon dan voor, die er bij hoort te zijn met lange longeer zweep?
Of, misschien schiet onze jarenlange ervaring nu dan toch te kort. Bedankt voor de leerzame tip
Unicyn schreef:De motor van het paard zit aan de achterkant. Op de schouder tikken met de zweep heeft dus geen enkel nut. Sla dan achter je been, zodat hij begrjipt dat been voorwaarts betekent.
Unicyn schreef:De persoon met de lange zweep, zou ook 'achter' het paard moeten staan, in ieder geval gericht op de achterhand, en op deze manier proberen het paard voorwaarts te krijgen. Stel dat je met de lange zweep op de schouder mikt, dan zal het paard nooit gaan lopen, omdat je hem dan eigenlijk tegen houdt. Dus altijd van achter naar voren werken, dat is ook zo als je erop zit..
lovemario schreef:oke, dus als je een paard slaat, flink wat been geeft, duidelijke stemhulpen ben je niet consequent genoeg?
wat wil jedan? het paard helemaal verrot slaan totdat ie eindelijk een stap verzet?
Citaat:con·se·quent bn, bw 1 (van handelingen) uit het voorafgaande logisch voortvloeiend 2 (van personen) handelend overeenkomstig denkwijze, toezegging of genomen beslissing
aeolusnr1 schreef:Er klopt idd iets niet in je verhaal, je zegt longeren is geen probleem.
Maar als je los rijdt en die man/vrouw die normaal longeert die staat in het midden, dan zou je paard eigenlijk net hetzelfde moeten reageren als aan de longe, doet hij dit niet , dan is het longeren niet echt goed aangebracht, het paard zou eigenlijk moeten denken ik wordt nu gelongeert en alles is zoals het zou moeten zijn aan de longe. Met of zonder lijn eigenlijk zou dit geen verschil mogen maken.
In de piste is dit idd iets moeilijker, ik zou dus eerst dit opnieuw bevestigd zien in een "round-penn" ronde piste, longeerbak.