Bijrijder, rijd geen dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marietje62

Re: Bijrijder, rijd geen dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 19:42

Ik denk ook dat het paard het aanvoelt; zie dat ook bij 2 dochters die soms op hetzelfde paard rijden.
Maar ik kan me ook voorstellen dat wanneer de bijrijder slecht rijdt dat dit gevolgen heeft voor het paard en hoe het paard door jou te rijden is.

Yaaraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 19:17

Cchanny schreef:
Consort schreef:
Hoeft helemaal geen probleem te zijn hoor. Ik ken een paard dat op Z2-niveau dressuur liep met zijn ene amazone en de andere amazone reed 3 x per week buiten aan een losse teugel of rondjes door de bak met losse teugel. Paard had hierdoor juist lekker afwisseling, bleef koel in zijn koppie en wist precies bij welke amazone hij waar aan toe was.

Inderdaad,
Zou het ook niet erg vinden, tenzij het paard er nukkig van word, en bij jou ook naar links gaat als jij dat niet wilt.
Dan moet je er misschien wat van zeggen dat ze het neit zijn gang moet laten gaan, maar dat met losse teugels geen probleem is.

Mee eens, afwisselen is alleenmaar goed. ;)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 19:31

Ook al wil je hetzelfde trainen, dan zal iemand anders dat toch weer op z'n eigen manier doen.
Je kunt wel afspraken maken over wat je ongeveer wil, want helemaal niets doen is ook niet altijd goed, zeker als het paard geen rekening meer houdt met de berijder.
Maar het paard weet precies wie erop zit hoor, daar zijn ze slim genoeg voor!
Zolang hij geen erge spierpijn of andere ongemakken overhoudt aan het rijden kun je het prima combineren.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 19:33

Ik zou persoonlijk een andere bijrijder nemen, iemand van het zelfde niveau als jou of
hoger. Ik zou willen dat mijn paard altijd goed gereden word, en niet losjes gereden word
en zelf mag bepalen welke kant hij opgaat.. pff.. echt niet.

Yaaraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 19:36

Melanie_B schreef:
Ik zou persoonlijk een andere bijrijder nemen, iemand van het zelfde niveau als jou of
hoger. Ik zou willen dat mijn paard altijd goed gereden word, en niet losjes gereden word
en zelf mag bepalen welke kant hij opgaat.. pff.. echt niet.

Dat vind ik dus niet. :o
maar, het is niet normaal dat hij zelf mag bepalen welke kant hij op gaat is wel raar.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 19:38

De verzorgmeiden van mijn pony's rijden aan een lang teugeltje, springen, crossen en spelen met mijn pony's.

Zelf doe ik ook leuke dingen, maar ligt de nadruk wel op dressuur. Gaat prima, pony's weten met wie ze te maken hebben hoor :).

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:49

Het kan niet zo'n kwaad hoor TS. :)
Is juist wel fijn voor het paard! Maar als je er niet gelukkig mee bent, gewoon even afspraken met je bijrijder maken. Want dat ie zelf uit maakt waar ie heen gaat (het paard) vind ik ook wel iets te ver gaan :=