problemen met de linker galop en aan de teugel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 21:10

Elsjuuh schreef:
hoe bedoel je schouder voor rechts?
hij valt wel erg naar binnen

als hij naar rechts valt dan is hij rechtsachter niet sterk genoeg, om links te galloperen, daar heeft hij dat been voor nodig om op te landen, overgangen rijden dus.

Elsjuuh

Re: problemen met de linker galop en aan de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 21:45

oke bedankt daar was ik ook al mee bezig

Vionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 12:55

Hallo, ik had hetzelfde probleem met mijn pony.
Alleen dan aan de rechter kant. Ik ben er wel een jaar mee bezig geweest om het goed te krijgen.
Ik heb heel veel geprobeerd, stelling naar buiten, over een balkje en dan aan galloperen etc. etc.
Toen op een dag ik weet niet hoe ik er bij ben gekomen, maar ik gaf haar een langere teugel, sprong aan en ze deed het goed ik deed dit nog een aantal keer en toen deed ze het weer goed.
Natuurlijk was dit niet de oplossing maar het ging de betere kant op, toen heb ik de teugels er gewoon aangehouden en toen vond mevrouw het nodig om te bokken bij het aangaloperen.
Dat is nu ook over en het is heel maf maar de rechter galop is nu veel fijner en beter als de linker galop.

Je moet bij jezelf ook nagaan of jij iets anders doet dan anders wat jij niet doet in de rechtergalop
Veel succes nog ;)

edit; wat ik vergeet te zeggen was dat ik op de rechterhand mijn binnenhand (de rechterarm; de sterkste) steeds de teugel onbedoeld vast hield en dat ik meer naar binnen ging hangen waardoor zij d'r balans niet had.