Vraagje: Paard wil alleen maar galloperen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Re: Vraagje: Paard wil alleen maar galloperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 15:53

Ja verwarrend kan het zeker wel zijn ja, en dat wat je zegt is inderdaad ook wel zo, maar dat is dan wel in langere tijd zeker? Ik weet niet hoe lang TS niet 'dressuurmatig' heeft gereden?

Marieketje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 15:59

Dit is gewoon de leeftijd.
Mijn paard heeft dit ook gehad, zijn makkelijkste gang is de galop en daardoor proberen ze onder het werk uit te komen. Gewoon streng zijn en telkens maar weer terug zetten in de draf. Het is erg vervelend, maar het komt zeker goed. Het is gewoon dat ze het willen uitproberen of ze de makkelijkste weg kunnen nemen.
Succes

Maartje83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 18:31

buiten gaat hij nagevelijk lopen zonder dat je er maar iets voor hoeft te doen en mag hij lekker aan een los teugeltje, maar er wordt geen sterren gekeken!!! ik ben de baas!! maar heb net gereden, en meneer liep de sterren van de hemel!!

echt helemaal supernetjes nagevelijk, geen galopacties uit het niets, niks hoofd in de hoogte
helemaal blij!!!! ze stonden met open mond te kijken bij de bak hoe goed hij liep hihi daar worden we dan altijd wel stiekem btje blij van!! *\o/*

volgens een van mijn stalmaatjes kon het ook gewoon spierpijn geweest zijn.

vera1234

Re: Vraagje: Paard wil alleen maar galloperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 16:36

Als je je paard laat galoperen is dat een teken dat hij wint. Hij gaat er dan op den duur een spelletje van maken. Zorg dus wel dat je laat zien dat jij de baas bent ! Desnoods ga je een les alleen maar stappen en niet draven en galoperen. Als jij wil draven dan moet hij ook draven en pas als jij wil galoperen dan mag hij galoperen!