Stugge mond-> iets aan te doen of scherper bit/hardere hand?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:38

Ik begrijp niet dat je overweegt een paard te kopen terwijl je nu al aangeeft dat zijn 'harde mond' je totaal niet ligt... Ik zou maar gewoon verder kijken naar een paard waar je gewoon wel lekker op kunt rijden. :)

Er zijn inderdaad hengsten van wie bekend is dat nakomelingen soms wat minder makkelijk in de mond zijn, ligt vaak ook aan de hoofd-hals aanzet of aan de bouw van de achterhand/lendenen/manier van bewegen van het achterbeen.

Geryon

Re: Stugge mond-> iets aan te doen of scherper bit/hardere hand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 14:42

@ Henkjan: De mannelijke ruiter die erop reed, rijdt hem op hetzelfde bit als mij, maar hij vind hem niet erg sterk, maar wel wat stug ja (had het gevraagt) dus het ligt ook voor een deel aan mij(n kracht).

@ Lante: Ik weet ook niet waarom ik het overweeg.. Ik ga ook zeker wel naar andere paardjes kijken maar ik ga ook nog een paar keer op dit paard rijden, misschien dat het beter gaat. Ik had geen idee of het 'erfelijk' kon zijn, maar ik dacht ik zet het er maar bij, misschien dat het kan, of het moet gewoon toeval zijn..

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:45

Tja, wel eens van verkoperspraatjes gehoord ;) al is het voor iedereen verschillend, die mensen willen dat paard natuurlijk graag verkopen.

Bloem24

Re: Stugge mond-> iets aan te doen of scherper bit/hardere hand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:47

TS ook paarden hebben hun dag niet.. Doen wat je eigen gevoel zegt, je kunt een paard niet voor mekaar rijden na gelijk de 1e ontmoeting.

Volgens mij heb ik er een jaar over gedaan voor mn paard eindelijk liep zoals ik wilde.

Ga echt op je eigen gevoel af, als je dit paard geweldig vind waarom niet? Dat rijden komt wel goed hoor.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 14:55

Henkjan schreef:
Tja, wel eens van verkoperspraatjes gehoord ;) al is het voor iedereen verschillend, die mensen willen dat paard natuurlijk graag verkopen.

Ja daar heb ik uiteraard van gehoord, maar dit zijn mijn instructeurs en tevens kennisen/vrienden van ons en hij verkoopt echt niet zomaar een paard aan mij, want zelf hoopt hij ook dat ik heel ver kom, onder zijn hoede als het ware..

@ JoycexLynn12: Ja dat is ook wel zo. Het is ook niet zo dat ik het zeg omdat hij ik niet voor mekaar kreeg, want op het einde lukte dat wel goed, maar het ging mij puur om de reactie op mijn hand.