iklieftponys schreef:ik las een keer ergens een zinnetje, ging het op mijn eigen paardje toepassen en die kende het toen heel snel:
(denk er eens over na voordat je commentaar geeft aub)
"wil je; dan mag je. wil je niet; dan moet je".
(het houdt in:
als hij wil rennen, dan moet ie ook rennen (en flink laten rennen) tot hij moe is, als ie dan wil stoppen MOET hij doorgaan, tot dat hij echt niet meer kan. geloof me: na een paar keer laten ze het wel uit hun hoofd om zelf te gaan. dan wachten ze netjes tot dat jij zegt dat het mag.)
Dat klopt ook niet, ik heb er ook een die altijd maar harder wil en laat haar gaan ze blijft gaan tot ze er dood bij neer valt,
Het gaat puur om leiderschap en je eigen techniek, als mijn paard hard wil dan laat ik dat niet gebeuren dan blijf ik dus alleen stappen en zet haar wel in een zijgang zodat ze moet verzamelen en daar word ze weer rustig van dat gebeurd niet met behulp van mijn bit maar echt op de zit en de teugel hulp, want hoe harder ik aan het hoofd gaat trekken hoe sterker en harder ze ze willen.
Dus nooit wil je dan mag je en wil je niet dan moet je, dat is erg menselijk bedacht maar verplaats je eens meer in het paard , waarom wil hij hard?