Bubbles voor het eerst HAW

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Grietjee_

Re: Bubbles voor het eerst HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:14

Heb niet echt commentaar voor je, houd me niet zo bezig met dat dressuurmatige, maar je boomloze zadel viel me meteen op! :D
Ik rijd zelf ook boomloos :D

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 18:19

Amaryllis: Ook jij bedankt voor je commentaar, tips en uitleg. Ook weer erg duidelijk en ik zal er ook zeker mee aan de slag gaan. Heb vandaag weer gereden en probeer er zoveel mogelijk aan te denken om rechtop te zitten, schouders naar achter, handen iets ophoog en rechtop. En op de momenten dat ze gewoon rustig en ontspannen loopt gaat het goed, maar wanneer zij gespannen gaat lopen val ik weer terug in m'n oude houding. 't Is iets waar ik hard aan moet werken maar we komen er wel :)

_Grietjee_: Ja m'n boomloze zadel bevalt prima. Ideaal omdat ze nog iets groeit en veel spieren gaat opbouwen. Zodra ze wat meer bespiering heeft is het wel de bedoeling om een zadel op maat te laten maken, maar met dit zadel gaat het voorlopig nog prima :)

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:59

Haai Maris.
Allereerst, super dat je toch een HAW gemaakt hebt. En zie je?
Ze eten je niet op ;)

Nu kan je pas zien hoe je vooruit gegaan bent met Bubb in een korte tijd. Toppie meissie.

Tsja,m je houding.... Ik ken het probleem.
Je weet heel goed wat er veranderen moet, alleen is het zoveel makkelijker gezegt, dan gedaan.

Ga lekker verder met lessen en dan zien we hopelijk snel weer een HAW komen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:01

Wat een mooie combinatie zijn jullie zeg !

Heel gaaf ook zo in dat blauw :j

Ik ben erg benieuwd naar nieuwe foto's , je wat voorovergebogen houding is nu het meest storend maar als je hier met les goed mee bezig bent , kan zo maar ineens het kwartje vallen en ga je ineens met sprongen vooruit :)

Het is ook wel logisch dat je wat verder achterin het zadel gaat zitten als het zadel wat te ver naar voren ligt , dat geeft alleen maar aan dat het met je ruiter-gevoel wel goed zit want je zoekt dan zelf de juiste plek op de rug op waar je in balans boven je paard zit. Maarja , dan zit je kont in het zadel wat tever naar achteren , waardoor het allemaal niet helemaal meer klopt en je weer gaat compenseren door je bovenlichaam wat naar voren te brengen :P

Ben erg benieuwd hoe het er uit ziet als je zadel gewoon netjes op de goede plek ligt en je zelf je bekken wat meer kantelt en wat meer op je kont gaat zitten , in het midden van het zadel , lijken me mooie plaatjes die je dan krijgt :j

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 21:25

Wat een leuk paard heb je!

Ik sluit me aan bij het commentaar van Passionato.

Op de foto's ziet het eruit alsof er een valse knik is en geen ruggebruik.
Naar mijn mening kun je beter rijden zoals op de foto waar je aan geeft dat ze te diep loopt. Zo rek je de rug lekker op. Let erop dat dan wel het neusje eruit blijft, dus niet het 'rollkur model'

De oefeningen passionato aan geeft voor op stal werken heel fijn. Mijn paard heeft kissing spines, waardoor hij ook graag in dezelfde houding loopt als jouw paardje en die oefeningen maken een wereld van verschil. Meestal vinden ze de oefeningen niet zo leuk, maar met af en toe een snoepje als beloning moet het lukken!

Succes ermee en ik ben benieuwd naar je volgende topic!

marceltje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:47

Leuk paard heb je super.
Probeer alleen nog meer recht op te zitten.
Hij valt namelijk wat op de voor hand. Zodra jij
goed diep acherover gaat zitten komt hij ook vanzelf wat
meer bergop.

Sucses

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 01:29

Mooi paard.

Ik vind als ik eerlijk mag zijn het rijden er niet zo fijn uitzien.
Paard loopt constant met ze mond open en neemt geen goede buiging aan.

Ik zou hem zelf wat lager instellen zodat hij zijn hals wat meer laat vallen.

Longeer je hem weleens met bijzet?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:52

Zoo met dat vorige topic echt een reuze vooruitgang! Als je zo doorgaat in die korte tijd moet het helemaal goed komen :d

Rijtechnisch is alles wel gezegt denk ik.... Denk wel dat een (goed op maat gemaakt) zadel je wel gaat helpen om zelf een beter balans te vinden en dat helpt je paard ook weer. Wellicht word dat dan straks het laatste puzzelstukje. Maar goed bezig :)

gonnyvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:54

het eenigste wat ik kan zeggen is al genoemd
en echt schouders meer naar achteren..

leuk paard heb je! ;)

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 20:58

Kim: Inderdaad, ze eten me niet op :) Gelukkig heb ik veel aan de tips hier en ben ik daar ook zeker mee aan de slag gegaan.

Pmarena: Dankje voor je reactie. Wellicht dat m'n houding ook komt doordat het zadel te ver naar voren ligt zoals je zegt.

Karlijn1985: Dankjewel. Ik probeer inderdaad het neusje gewoon eruit te rijden, maar van zichzelf krult ze al niet heel extreem op als ze naar beneden loopt. Er was tijdens het rijden die dag wat spanning waardoor waarschijnlijk de valse knik en slecht ruggebruik. Merk nu dag er elke dag wat meer ontspanning in komt en hoop dat het totaal-plaatje er dan ook beter uit ziet.

Orienta: Ik longeer ongeveer 1 keer in de 2 weken met peso, meestal lang en laag in gesteld en op 't einde eventjes wat hoger. Maar vind vooral het ruggebruik en achterhandgebruik belangrijk tijdens het logeren, en rijden, en als dat nu eerst wat dieper moet dan moet dat maar. Het oprichten komt later.

Toydoll: De reden dat ik geen op maat gemaakt zadel heb is omdat ik daar momenteel geen geld voor heb. Heb speciaal voor boomloos gekozen omdat het zich aanpast en het dus in principe altijd wel past :j Toevalig was het die dag wat naar voren geschoven. Door de wind had ik zelf meer spanning waardoor mijn houding misschien ook wel zo was, ik vind het zelf nog heel moeilijk om de ontspanning bij mezelf te vinden. Maar stukje bij beetje komen we er wel :)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:19

Jinte schreef:
Toydoll: De reden dat ik geen op maat gemaakt zadel heb is omdat ik daar momenteel geen geld voor heb. Heb speciaal voor boomloos gekozen omdat het zich aanpast en het dus in principe altijd wel past :j

Snap ik, zo heb ik ook een tijdje met boomloos gereden.
Maar een (en dan weer: Goed opmaat gemaakt)zadel geeft jezelf in je zit toch meer steun waardoor jezelf beter in balans bent wat je bij dressuur wel nodig hebt. Meeste mensen zitten toch te wiebelig zonder zadel of met een boomloos om dan als ' rots in de branding' er qua balans voor je paard te zijn, wat die wel nodig heeft, zeker in de ontwikkelingsfase.

Maar, absoluut beter boomloos dan goedkoop boomzadel. Daarom ook wellicht het ' laatste puzzelstukje'

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 22:24

Ja inderdaad. Ben momenteel ook hard aan het sparen om een zadel op maat te laten maken, maar gaat nog niet zo hard. En het zou heel goed 't laatste puzzelstukje kunnen zijn :j