Arabier zanzouru@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 14:12

Hoi,

Als je neusriem geen gaatjes meer over heeft en je hebt geen gaatjestang kan de schoonmaker er ook een paar bijmaken voor je. Er moeten er wel aardig wat bij. Je paardje heeft er nu last van.
Verder is er nog een hoop te verbeteren, dus dat is een leuke uitdaging voor je he. Samen groeien :(:) Je bent in ieder geval vriendelijk voor je paard, en serieus bezig want anders open je geen topic met tips.
Wil je verder met dressuur rijden? Buiten lessen om kan je op youtube ook vaak clinics vinden van bekende ruiters waarin ze uitleggen hoe ze trainen. En laten dan zien wat ze doen enzo. Is leerzaam omdat je gaat begrijpen en zien wat onder andere de basis van alles is. Maar nadoen is altijd stukken moeilijker hoor.

Succes met je paardje, je zal wel een hoop moeten poetsen met dat witte vachtje!

davincilover

Re: Arabier zanzouru@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:37

Er is misschien wel veel gezegd over het hoofdstel. Maar heb je nou je neusriem door het bit heen gehaald? Dat lijkt namelijk zeker op de laatste foto. Dit heb ik nog niemand horen zeggen, wel dat hijj laag zit. Maar het is net of hij door de bitringen heen zit.

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 11:25

BaileyMix schreef:
saarie schreef:
Heel leuk paardje, lekker vies dus zo te zien staat ie buiten, das top.

Het rijden vind ik er minder top uit zien. Ik ben geen topruiter maar ik zou je in elk geval zeer dringend willen adviseren om wat aan je hoofdstel te doen. Je neusriem zit voor geen potje zo en dat is heel erg vervelend voor je pony. Dat ding mag wel 5 gaten omhoog (op je bakstuk dus).

Let met rijden op je binnenhand, die is op een deel van de foto's nogal streng. Probeer als je stuurt je hand niet naar je toe te halen maar opzij te doen. Heb je ook les? Het ziet er wel uit of je erg je best doet en hem goed probeert te rijden, dus top daarvoor :)

Oja, tel je foto's nog even snel, je mag er max 15 plaatsen en volgens mij (but correct me if i'm wrong) zit je erover heen. Zou jammer zijn als je topic daarom dicht gaat.

:n Helemaal niet zo top...Natuurlijk is het goed als je paardje lekker buiten staat, maar vóór het rijden mag je best een ebetje aandacht besteden aan de verzorging. Natuurlijk is een beetje vies niet erg, maar probeer wel om het vuil bij de singel etc. weg te halen ;) Want anders gaat dat schuren.

Verder denk ik dat het meeste al gezegd is ;)

Maar hij is geborsteld hoor :) ik heb er het meeste af gedaan, ervoor was het nog erger xd

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 11:26

davincilover schreef:
Er is misschien wel veel gezegd over het hoofdstel. Maar heb je nou je neusriem door het bit heen gehaald? Dat lijkt namelijk zeker op de laatste foto. Dit heb ik nog niemand horen zeggen, wel dat hijj laag zit. Maar het is net of hij door de bitringen heen zit.

neen, hij zit gewoon laag, maar niet door de bitringen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 11:31

ben ik nu de enige die hem wat schraal vindt?
Hij drukt inderdaad zijn rug weg,het is te ingewikkelt om hier even uit te leggen hoe je een paard door de rug moet rijden.
Heb je les?Op deze manier lopen is niet goed voor zijn rug en voor jou ook niet echt comfortabel.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 22:04

Nee hoor geerke. Kijk maar in mijn post op de vorige pagina. En voor mij was er ook 1 iemand die het vluchtig noemde

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:44

davincilover schreef:

Kijk naar de eerste foto, dan zie je da het gewoon haar teugels zijn ;)
En als je een beetje na had gegaan is dat ook logisch.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:58

Je verzorgpaardje ziet er niet helemaal goed uit.
Hij is wat te mager en heeft ook wat te weinig spieren, ook zit hij niet al te mooi in zijn vacht.
Je kunt het beste even kijken of hij ontwormd moet worden en of hij genoeg vitamines/voedingsstoffen binnenkrijgt!
Dan zal hij er veel mooier uit komen te zien!
En praat me niet van vieze schimmels in wintervacht, haha, die van jou ziet er schoner uit dan die van mij, hoor!
Zo'n witte lange vacht is niet schoon te houden als je geen deken opdoet, maar dat maakt niks uit.
Ik vroeg me af waar je woonde ivm les, misschien weet ik iemand?
En voor je hoofdstel hoef je maar één gaatje bij te maken hoor, gewoon op de goede plaats, 2 vingers onder het jukbeen.
Nu kan het pijn doen bij het paard omdat zijn vel tussen de neusriem en het bit kan komen, dat zou zielig zijn!(en kan er ook voor zorgen dat hij z'n hoofd helemaal omhoog doet)
Ik vind jullie een leuke combi, ik denk dat als jullie een beetje les krijgen het heel snel beter zal gaan!

Edebussy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:27

Leuke combi en er zijn je al heel wat tips van hand gedaan dus daar heb ik weinig aan toe te voegen.

Dat hij niet over zijn ruggetje loopt lijkt me goed zichtbaar op de foto's, maar zoals iemand op de vorige pagina gelijk begon over osteopaat vind ik wat ver gaan. Ik heb zelf een arabier die ernstige rugklachten heeft gehad en dit lijkt er nog lang niet op, daarnaast zou een paard met vreselijke pijn in de rug je er ook niet zo braaf op laten zitten.
Gezien zijn bespiering en zijn leeftijd is hij voor dat jij hem ging rijden, ook niet, weinig of niet op de juiste wijze gereden en zal dat de reden zijn dat hij zijn rug niet gebruikt of heeft leren gebruiken, dus met goede lessen is daar wel wat aan te doen.
(ik ga er van uit dat je zadel verder goed past en dit probleem dus niet in de hand heeft gewerkt)
Verder zou ik zeggen leer veel van elkaar met gezond verstand en geniet lekker van elkaar.

Heel veel succes, en veel plezier samen toegewenst!
groetjes
Elise

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:40

T is wel een showman volgens mij zeg :+ Staartje dr steeds op :D
Rijden ziet er iig wel vriendelijk uit en das een goeie basis :j verder is wdb t meeste wel gezegd denk ik...

Wat je kan doen om er wat meer bespiering op te krijgen is gaan longeren als je daar ervaring mee hebt. Mijn ervaring is dat t nog wel is lastig kan zijn om de achterhand een beetje fatsoenlijk bespierd te krijgen bij een AV... Les nemen is iig een hele goeie, instructeur kan je ook helpen met oefeningen om er wat meer spieren op te krijgen :)
Succes iig en vooral veel plezier!

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:16

Meisje is 13.
Rijd misschien nog niet zo lang.
En heeft dan al helemaal geen verstand van over rug lopen enz.
Gewoon les zoeken dan komt alles prima voor elkaar dat weet ik zeker.
Jullie zijn leuk samen.

lollypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:55

Probeer rechter in je zadel te gaan zitten en je hakken uit te drukken,
dit gaat het makkelijkste als je je beugels een aantal gaatjes langer doet.
Probeer je geen pianohandjes te hebben.
verder ziet het er leuk uit.

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 17:44

MirandaFuego schreef:
Je verzorgpaardje ziet er niet helemaal goed uit.
Hij is wat te mager en heeft ook wat te weinig spieren, ook zit hij niet al te mooi in zijn vacht.
Je kunt het beste even kijken of hij ontwormd moet worden en of hij genoeg vitamines/voedingsstoffen binnenkrijgt!
Dan zal hij er veel mooier uit komen te zien!
En praat me niet van vieze schimmels in wintervacht, haha, die van jou ziet er schoner uit dan die van mij, hoor!
Zo'n witte lange vacht is niet schoon te houden als je geen deken opdoet, maar dat maakt niks uit.
Ik vroeg me af waar je woonde ivm les, misschien weet ik iemand?
En voor je hoofdstel hoef je maar één gaatje bij te maken hoor, gewoon op de goede plaats, 2 vingers onder het jukbeen.
Nu kan het pijn doen bij het paard omdat zijn vel tussen de neusriem en het bit kan komen, dat zou zielig zijn!(en kan er ook voor zorgen dat hij z'n hoofd helemaal omhoog doet)
Ik vind jullie een leuke combi, ik denk dat als jullie een beetje les krijgen het heel snel beter zal gaan!

Te mager vind ik hem persoonlijk igg niet , ik stond naast hem en ik en mijn vriendinnen zijden tegen elkaar dat hij echt veel bijgekomen was en dat hij een goed buikje gekregen had, ik vind hem goed zo igg , maar ja ... :)

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 17:46

amyz schreef:
T is wel een showman volgens mij zeg :+ Staartje dr steeds op :D
Rijden ziet er iig wel vriendelijk uit en das een goeie basis :j verder is wdb t meeste wel gezegd denk ik...

Wat je kan doen om er wat meer bespiering op te krijgen is gaan longeren als je daar ervaring mee hebt. Mijn ervaring is dat t nog wel is lastig kan zijn om de achterhand een beetje fatsoenlijk bespierd te krijgen bij een AV... Les nemen is iig een hele goeie, instructeur kan je ook helpen met oefeningen om er wat meer spieren op te krijgen :)
Succes iig en vooral veel plezier!

zal ik doen , en bedankt :)

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 17:50

Edebussy schreef:
Leuke combi en er zijn je al heel wat tips van hand gedaan dus daar heb ik weinig aan toe te voegen.

Dat hij niet over zijn ruggetje loopt lijkt me goed zichtbaar op de foto's, maar zoals iemand op de vorige pagina gelijk begon over osteopaat vind ik wat ver gaan. Ik heb zelf een arabier die ernstige rugklachten heeft gehad en dit lijkt er nog lang niet op, daarnaast zou een paard met vreselijke pijn in de rug je er ook niet zo braaf op laten zitten.
Gezien zijn bespiering en zijn leeftijd is hij voor dat jij hem ging rijden, ook niet, weinig of niet op de juiste wijze gereden en zal dat de reden zijn dat hij zijn rug niet gebruikt of heeft leren gebruiken, dus met goede lessen is daar wel wat aan te doen.
(ik ga er van uit dat je zadel verder goed past en dit probleem dus niet in de hand heeft gewerkt)
Verder zou ik zeggen leer veel van elkaar met gezond verstand en geniet lekker van elkaar.

Heel veel succes, en veel plezier samen toegewenst!
groetjes
Elise

bedankt ! en idd ik rijd hem nog maar pas van deze zomer ... :)

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 18:04

leuke combi hoor.

hoodstel zit inderdaad niet goed, maar dat weet je nu wel volgens mij.
hij had volgens mij ook wel wat beter geborsteld mogen worden?
mager is hij wel, botjes zie je erg duidelijk uitsteken, veel vetjes/spieren zie ik ook niet op derug terug.
je hebt je handen inderdaad af en toe streng zoals je zelf zegt, dit vnd ik vooral zichtbaar als hij zijn koppie erop zet. komt het niet uit reactie daarop? ik vind het dan wel begrijpelijk.

Les nemen is zeker geen overbodige luxe.
Succes veder! jullie zien er leuk uit samen.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 19:59

ambeeeer schreef:
Te mager vind ik hem persoonlijk igg niet , ik stond naast hem en ik en mijn vriendinnen zijden tegen elkaar dat hij echt veel bijgekomen was en dat hij een goed buikje gekregen had, ik vind hem goed zo igg , maar ja ... :)

Een buikje kan hij ook krijgen van wormen, zijn algehele aanblik met zeer arme spieren en armoedige vacht betekend dat er iets niet lekker is(of was), dat zal een dierenarts ook zeker beamen bij de aanblik van dit paardje.
Zoveel spierverlies krijg je niet zomaar, de spieren worden pas aangetast als alle reserves op zijn, dit heeft weinig te maken met training en des te meer met voeding en gezondheid.
Als hij al is bijgekomen hoop ik dat dat zo doorgaat, zeker als hij de zomer de wei opgaat zal hij dan wel opknappen.(als hij verder gezond is en goed wordt ontwormd)
Ik denk dat als je over een tijdje deze foto's terugziet je zelf ook ziet wat ik bedoel. :j

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 20:47

jaa , hij is een tyd geleden wel goed ziek geweest , want dit was weer de 1ste keer dat ik weer met hem reed :)

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 23:51

scheepie schreef:
Wat een leuk diertje en jullie hebben er samen plezier in ;) .

Je zit erg in een stoelzit, je beugels kunnen wel gaatje langer, ook al ga je springen, zit nu erg kort.
Je binnenhand is op sommige foto's wat streng. Je teugels gaf jezelf al aan.
Houd hem lekker zacht in zijn mondje ;) .
Heb je les met hem, anders zou ik lekker lesje pakken. Lekker aan de ontspanning en lengtebuiging werken ;) .
Arabieren zijn heel fijne paardjes om mee te werken en heel puur en eerlijk.

Je hoofdstel zit beetje raar, keelriem te strak en neusriem te laag.

hier ben ik het echt wel mee eens. je moet echt les gaan nemen.
want het lijkt soms ook zo of die heel erge stelling naar binnen heeft? maar dat zou momentopname kunnen zijn:).

en dat hoofdstel zit idd niet zo goed..

MMMB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:13

probeer wat ontspannender te zitten en de rest zeg je zelf al.
de beugels mogen wel wat langer.

het hoofdstel zit niet zoals het hoort! de keelriem zit te strak en neus moet hoger,
dit zit niet fijn voor je pony en kan eventueel het rijden beïnvloeden.

verder ziet het er leuk uit!

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 16:57

de neusriem is aangepast (:

matyee95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:41

Wat een leuk arabiertje!
En ik zie dat je nog jong bent.
en ook aangezien je lengte rijdt je hem heeeel erg goed!!!

1 opmerking: de neusriem mag wat hoger en de sperriem mag ook wel iets hoger :)

Verder super leuk!

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 19:06

matyee95 schreef:
Wat een leuk arabiertje!
En ik zie dat je nog jong bent.
en ook aangezien je lengte rijdt je hem heeeel erg goed!!!

1 opmerking: de neusriem mag wat hoger en de sperriem mag ook wel iets hoger :)

Verder super leuk!

Bedankt ! en de neusriem heb ik al gaatjes by gemaakt :)

pietaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:48

leuke pony ik zou als ik jou was wel beter hindernismatriaal gebruiken en over de neusriem is al genoeg gezegt

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 20:44

wat kilotjes eraan zou goed kunnen ja haha! maar wel leuk beesie :9