Djoeke (fries) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xIndyraah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 20:54

Knert schreef:
ben niet zo gecharmeerd van je lichtrijdtechniek.. of je zit.. ik weet het niet.
het mag wat actiever. vind het nog veel te braafjes en suffig.
Je rijdt je figuren opzich wel netjes. En je begint pas net weer.
raad je wel zitles aan.

Hmm Jah, vind ik ook, kvind mijn eigen eerlijk gezegd iemand die niet kan rijden.
Ik heb wel een mooie houding zegt veel man, op pepper bv (mijn ander paard) kon ik wel goed stil zitten en door zitten.
Kdenk gwn omdat zij zwaardere stappen enz heeft. dus moet ik daar nog op oefenen.
En ook zij is heel 'sloom' zalk maar zeggen. Ze rijd eigenlijk mooi en actief met constante beendruk.
Maar dat kan ik niet, moet ik nog op oefenen.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 21:02

ik zie nu wat andere ook zien wat betreft je zit/ lichtrijden

het lijk net of je heel veel moeite moet doen er voor, dit komt omdat je weinig lengte hebt in je benen
probeer eens een gaatje of 2 langer, als 2 te lang lijkt probeer dan eerst een week 1 gaatje langer en dan daarna een 2de
je zal hierdoor meer om je paard zitten en dat ziet er gelijk wat fijner uit

nu land je elke keer in het zadel, denk dat dat ook niet goed is voor haar rug

succes volgende keer ;)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 21:07

xIndyraah schreef:
Knert schreef:
als jij het gevoel hebt dat het paard niet met de aandacht bij jou zit, is ie niet bij jou. (ongeacht of ze er echt misbruikt van maakt of niet).
Zet hem maar eens aan het werk. En dan bedoel ik niet gemeen,..maar gewoon aandacht vragen. Vragen = reactie krijgen. Actiever, overgangen, figuren.. rust nemen (aangezien de lang aandacht vragen ook weer een domper kan zijn) en dan weer actie.
Wedden dat ie dan helemaal voor jou wordt?

Geen aandacht is veel gezegd, gwn zo is eventjes afwezig, & ok zal het eens proberen :p

afwezigheid is in mijn ogen niet bij de les.. geen aandacht voor je. Wees blij dat ze er geen misbruik van maakt.. zegt wel wat over je mooie merrie :D .

je geeft aan dat ze zelf wat sloom is, daarom, omdat je weinig actiefs vraagt. het is allemaal net wat te braafjes, te voorspelbaar. Maar goed, ga lekker lessen. Je moet maar zo denken, het begin is er al. Prachtig paard.. die volgens mij wel een braaf karakter heeft.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 21:08

en ja een fries heeft een grote opwaartse gang..

geef je zelf ook de tijd om te wennen. Dwing het niet af, anders ga je verkrampt zitten en dat is veel moeilijker om af te leren.

xIndyraah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 21:09

Jenny_S schreef:
ik zie nu wat andere ook zien wat betreft je zit/ lichtrijden

het lijk net of je heel veel moeite moet doen er voor, dit komt omdat je weinig lengte hebt in je benen
probeer eens een gaatje of 2 langer, als 2 te lang lijkt probeer dan eerst een week 1 gaatje langer en dan daarna een 2de
je zal hierdoor meer om je paard zitten en dat ziet er gelijk wat fijner uit

nu land je elke keer in het zadel, denk dat dat ook niet goed is voor haar rug

succes volgende keer ;)

Gaatje langer?
Hmm, vroeger zat ik nog korter eigenlijk, dan heb ik het gevoel dak een houvast heb, alehja, zo lang kan ik precies niet goed rechtstaan (als ze gaat lopen dan sta ik wat in mijn beugels :s), ik sta er ook wel in eigenlijk omdat ik helemaal niet kan doorzitten of gwn kan zittn zndr te staan :=
maar zal het eens proberen, dankje voor tip
Laatst bijgewerkt door xIndyraah op 05-02-11 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

xIndyraah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 21:13

Knert schreef:
en ja een fries heeft een grote opwaartse gang..

geef je zelf ook de tijd om te wennen. Dwing het niet af, anders ga je verkrampt zitten en dat is veel moeilijker om af te leren.

Hmm ja ze is eigenlijk echt wel té braaf, snap ook niet wrm ik soms nog schrik heb (dak wat stijf zit) wnt voor ik dan eigenlijk op mijn paard bij mijn papa reed (om lang verhaal kort te maken, vriendin van mij had halve stal met hem, en ze wou dat ik er ook op ree want het was tenslotte mijn paard maar dat is een hevige & nadat zij er op had gereden kon ik hem niet stoppen als hij bang was dusja kwam mijn schrik weer) had ik toen met haar gegalopeerd enz, ook wel als een patattezak, maar 2e keer ging beter als 1e.
Kga proberen met zweep dan te rijden. Dan is ze zowizo wat actiever omdat ze het niet met zweepjes heeft + gaatje langer + cap wat jullie zeggen & benen & handen probere stil te houden ^^
Zien wat er dan van komt ^^

Jenny_S

Re: Djoeke (fries) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 21:21

ik zat vroeger ook altijd te kort omdat ik dan steviger zat dacht ik
maar geloof me nu dat ik een paar maanden verder ben zit ik veel steviger
en als je te kort zit rij je op je bovenbenen en daardoor zijn je onderbenen zwak
moet wel eerlijk zeggen dat het even duurt voordat je er profijt van gaat inzien haha
maar gaat goed komen

xIndyraah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 22:06

Jenny_S schreef:
en als je te kort zit rij je op je bovenbenen en daardoor zijn je onderbenen zwak
moet wel eerlijk zeggen dat het even duurt voordat je er profijt van gaat inzien haha
maar gaat goed komen

Hmm ok zal het proberen , dankje voor de tip !!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:13

Handen en benen stiller inderdaad. Probeer ook op je armen te letten, die zijn nu bijna helemaal gestrekt. Probeer een knik in je elleboog te houden.

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:44

Opzich zit het er niets slecht uit...ik weet hoe moeilijk het is om op een fries licht te rijden, en al helemaal doorzitten...
Maar waarom heb je sporen aan??

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:50

misshien ook een cap opdoen?
[url]Rijden zonder cap levens gevaarlijk![/url]

Ja_nine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:52

Ziet er erg leuk uit!
Denk alleen goed om je houding en dan met name je benen.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:15

Het zal vast al gezegt zijn maar let op je handen want die gaan nu mee omhoog zodra je gaat staan hierdoor loopt je paard denk ik ook niet helemaal lekker in zijn eigen tempo

xIndyraah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 19:59

_Hackney_ schreef:
Opzich zit het er niets slecht uit...ik weet hoe moeilijk het is om op een fries licht te rijden, en al helemaal doorzitten...
Maar waarom heb je sporen aan??

M'n lesgeefster zei dat ik dat moest aandoen. Ze reageert niet op mijn benen omdat ik zo goed als niets beenspieren heb. Maar zodra het beter weer wordt ga ik sporten om beenspieren te krijgen zodat ze eraf kunnen. maar denk dat ik het in vorige reacties heb uitgelegd :p

xIndyraah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 20:00

Jenny_S schreef:
maar gaat goed komen

Kheb er vndg nog eens opgezeten, wel uitgestapt & heb mijn beugels een gaatje langer gezet, zit wel beter :p
Weet het nu wel niet met draf. We zullen wel zien ^^
Ze boog nu ook heel goed rond mijn 2benen :D (rechts en links)
hihi , kbn wel blij ^^

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 08:23

xIndyraah schreef:
Jenny_S schreef:
maar gaat goed komen

Kheb er vndg nog eens opgezeten, wel uitgestapt & heb mijn beugels een gaatje langer gezet, zit wel beter :p
Weet het nu wel niet met draf. We zullen wel zien ^^
Ze boog nu ook heel goed rond mijn 2benen :D (rechts en links)
hihi , kbn wel blij ^^

nou super

met draf zal het in het begin nog instabiel zijn, maar na een paar keer worden je onderbenen sterker en zal dat wiebelige afnemen

Bieke78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 09:30

Even off topic.... is dit Djoeke die bij Vicky op de wei stond?

Groetjes,
Bieke

xIndyraah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 17:36

Bieke78 schreef:
Even off topic.... is dit Djoeke die bij Vicky op de wei stond?

Groetjes,
Bieke

Jaa wrm ?
groejtes

Bieke78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 07:40

Zomaar.... ik dacht al dat ik ze herkende ; )

punkielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 12:50

Ik heb wel wat tips voor je,

Ik zie duidelijk op het filmpje dat je erg bezig bent met het 'aan de teugel' rijden. Wanneer jij vraagt aan jou paard (teugels zijn misschien iets te kort) zie je dat jou paard daar op reageerd en een beetje naar beneden wil, geef juist dán toe. En ga dan niet juist extra vragen om hem helemaal naar beneden te krijgen. Dus je vraagt, je ziet/merkt dat jou paard daarop reageerd en direct toegeven. En zo honderd keer opnieuw, en wanneer je paard netjes rond naar beneden loopt niet meer vragen, slechts af en toe wanneer zij/hij neigt naar boven te komen.

Probeer wat stiller te zitten, maar dat is al vaaker verteld:P

Sucses ermee:D

whatEVA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 13:32

Ik zou idd geen sporen meer aandoen, maar gebruik maken van een zweepje. In het filmpje lijkt het net alsof je haar vooruit duwt, haar draf lijkt heel zwaar, alsof ze bijna gaat stappen. Dus misschien wat actiever draven.... Maar het ziet er allemaal prima uit en wat een prachtig beest!

xIndyraah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 21:59

punkielover schreef:
Ik heb wel wat tips voor je,

Ik zie duidelijk op het filmpje dat je erg bezig bent met het 'aan de teugel' rijden. Wanneer jij vraagt aan jou paard (teugels zijn misschien iets te kort) zie je dat jou paard daar op reageerd en een beetje naar beneden wil, geef juist dán toe. En ga dan niet juist extra vragen om hem helemaal naar beneden te krijgen. Dus je vraagt, je ziet/merkt dat jou paard daarop reageerd en direct toegeven. En zo honderd keer opnieuw, en wanneer je paard netjes rond naar beneden loopt niet meer vragen, slechts af en toe wanneer zij/hij neigt naar boven te komen.

Probeer wat stiller te zitten, maar dat is al vaaker verteld:P

Sucses ermee:D

Oh eigenlijk ben ik helemaal niet bezig om haar 'aan de teugel' te rijden hoor :p
mss lijkt dat zo omdat ik ze wat kort neem, maar zal ze wat langer laten ^^
& dankje

xIndyraah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 22:00

whatEVA schreef:
Ik zou idd geen sporen meer aandoen, maar gebruik maken van een zweepje. In het filmpje lijkt het net alsof je haar vooruit duwt, haar draf lijkt heel zwaar, alsof ze bijna gaat stappen. Dus misschien wat actiever draven.... Maar het ziet er allemaal prima uit en wat een prachtig beest!

Ja kprobeer ze wat actiever te maken maar lukt niet zo goed :p
toen was ze wat moe & het is een luie :p

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 23:47

volgensmij ligt het zadel niet echt goed..
de rest is al gezegt.

Ik zou het toch even checken als ik jou was, want volgensmij ligt die echt voor geen meter op z'n rug. Even grof gezegt ;)