maar, ik vind je echt veels en veels te streng met je hand

probeer wat vriendelijker te worden met je hand, niet trekken of je hand contant gesloten houden, maar ontspan deze ook eens. verder, je schouders en rug zien er erg gespannen uit...
doe je veel moeite om rechtop te zitten?
probeer je schouders, rug en handen vaker te ontspannen, de spanning breng je nu over op je paard en daarvan gaat ze zeker niet ontspannen lopen

probeer je tenen naar binnen te draaien en je hakken naar buiten, want je benen horen recht te zijn en niet naar buiten af te steken

je beugels mogen langer, je schouders, bil en benen vormen nu geen rechte lijn.
probeer je zweep naar beneden te houden en niet naar achter te laten wijzen, elke keer als je nu inbuigt zul je haar raken met je zweep, en dat lijkt me niet de bedoeling

probeer vooruit te blijven kijken

ik snap dat je een mooi paard hebt, maar als je vooruit kijkt kun je zien waar je heen gaat, en als je naar beneden kijkt niet

verder mag ze van mij sterker worden in de achterhand, rij veel overgangen achter elkaar en je zult zien dat ze al meer op de achterhand komt, daardoor haar bewegingen dragend worden en niet stuwend, waardoor ze uiteindelijk ook los zal laten in haar hals en kaken...
want dat doet ze nu nog niet

Ik hoop dat je hier wat mee kan!!