hey, bij mijn paard was dit vroeger ook zo en ik heb dit opgelost door naast hem te gaan staan (op de plaats waar je opstapt en pak je teugels al in je handen zoals je zou opstappen) maar als hij dan weg stapt hem gewoon mee volgen tot hij stil staat ook je teugels blijven vast houden. staat hij stil (moet min wel 4 sec stilstaan) dan beloon je hem en ga je van hem weg, dus doen alsof je niet meer gaat opstappen. dan probeer je het nog eens, je doet juist hetzelfde en als hij nu stilstaat terwijl je ernaast staat en je teugels vast hebt kan je je voet in je stijgbeugel steken, als hij weer wegloopt dan volg je hem opnieuw tot hij stil staat dan beloon je hem en ga je weer weg. later probeer je het opnieuw en ga je steeds verder en verder tot je helemaal kan opstappen. maar als je er op zit moet hij ALTIJD min 4 sec stilstaan voor hij mag vooruit stappen anders leert hij dat als je zit hij direct mag vertrekken zonder jou toestemming. veel succes!!
Tsjebbe
Geplaatst: 05-02-11 11:14
Heey
mijn fries heeft hier ook een handje van...
maar met veel geduld en de eerste paar keer met iemand erbij die hem vasthoud en als hij blijf staan belonen...
lovemyhorse1
Geplaatst: 05-02-11 13:52
Ik had ook zo'n paard dat altijd aanstapte tijdens het opstijgen. Dat vond zijn vorige amazone geen probleem maar bij mij is het gewoon stilstaan als ik opstijg. Ik heb hem met zijn hoofd in een hoek gezet zodat hij niet weg kon stappen. Hij stond na 3 keer stil en heb er nooit meer last van gehad. Kon naderhand overal opstijgen zonder dat hij weg stapte.