Galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xNadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:54

eventjes zonder beugels is goed voor je evenwicht, als iemand het paard longeerd. kan jij je aan een longeersingel oid vasthouden. dat is goed voor je evenwicht, heeft mij goed geholpen met doorzitten etc

en ontspan je dan, als je gespannen bent ga je verkrampen, daardoor heb je minder evenwicht en val je er dus sneller af

taartje33

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 21:53

Doorzitten is ook niet mijn sterkste punt. :+
Gelukkig willen de paardjes waar ik op rij binnen no time aangalopperen.
Maarja, als beginner heb ik dat gedaan door bij elke galoppas tegen me zelf te zeggen:
achterover, lage hakken.
Dat werkt wel.
Als je gespannen zit helpt het ook om liedjes te zingen. :+

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 18:52

Elanor schreef:
Antje_vip, je moet vooral niet gaan schuiven in je zadel. ;) Zitten, en de beweging opvangen met je bekken en buik. :)

naja, ik bedoelde ook meer meebewegen, niet schuiven natuurlijk. Maar het is voor mij wel 'zo'n soort beweging ;)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:20

een KWPN'er is niet het makelijktste paard om te (leren) galopeeren want toen ik anderhalfjaar geleden mijn KWPN'er kreeg was het ook even aanpassen dus misschien kun je beter op een ander paard lere galopeeren ?

samantha374

Re: Galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:36

ik zag een keer in een tijdschrift staan, dat je eerst moet proberen in de verlichte zit( springzit) te galoperen, zodat je het ritme gevoel krijgt. En daarna doen wat al mijn voorggangers al zeiden