Mijn nieuwe paardje!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ivankaDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 18:40

Tody schreef:
Kijk eens naar het verschil in je houding tussen de eerste foto's en deze laatste twee. Probeer balans te zoeken op je beugels, zonder je voeten naar voren weg te steken. Als je dan ook nog je bovenbeen iets naar binnen draait zodat je voeten weer parallel aan je pony komen ben je al een heel eind. Ik zou niet wachten met het iets langer maken van je beugels. Als jij in balans zit kan je pony ook beter in balans lopen.

Bij de laatste foto's kun je aan haar mond zien dat er nog genoeg druk op de teugels staat. Ze is dus niet te los van voren. Maak daar gebruik van om haar nog meer ruimte te geven. Ze mag geen balans zoeken op je handen. Hoeveel kun je al schakelen in draf en galop? Dat is een eerste oefening om het evenwicht iets meer op de achterhand te krijgen. En dan dus zoveel mogelijk op je zit en zo min mogelijk op de teugels. Succes!

Ps. Ook absoluut mijn complimenten!

Ja daar ben ik nu heel hard mee aan het werk, dat ze echt op mijn zit luisterd en licht in de mond word.
Met het schakellen gaat het ook heel goed. dat doen we ook heel erg veel tijdens het rijden :D

woppiedoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 10:33

Leuke combinatie.
Je zadel mag een stuk verder naar achter, je zadel ligt nu op de schoft en dat is niet goed voor je pony haar rug.
Je ziet ook dat je been regelmatig tegen de schouder aan ligt.

Veel succes verder.

ashleylucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 10:36

Leuk paardje zeg <3

Ik denk dat je je teugls wel wat korter mag pakken en je handen meer gaan dragen boven de manen.
Nu krijg ik meer het idee dat jij steunt op de teugels.
Veel succes nog met ur.

_Liselot

Re: Mijn nieuwe paardje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 11:39

Indd, een leuke combinatie. Wat mij wel opviel is dat je op veel foto's je handen erg breed hebt. Daardoor zet je haar sneller vast en heb je minder ruimte. Zoals hierboven ook staat mag je je handen wat meer dragend houden.

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 12:00

Ik ga mee met het bericht hierboven. Doordat jij je handen ver uit elkaar zet ga je steunen op je teugel. Probeer ze naast elkaar boven de manenkam te houden. Zal wel wennen zijn, want dan heb je een stuk minder steun aan de teugel, maar je paardje zal hierdoor een makkelijkere en ontspannender houding aannemen.
Ik vind het echt een super leuk beestje en denk dat je in de dressuurring wel punten zal scoren.

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 15:30

Wow, natuurlijk moet ik je eerst, zoals iedereen :P , zeggen dat je een onwijs mooie pony hebt, en dat jij er ook goed op zit!

Wat mijn commentaar zou zijn, en dat is persoonlijk, is dat ik met zo'n jonge onervaren pony mijn aandacht eerst zou leggen op het voorwaarts maken, het ontspannen, en het goed gebruiken van de spieren, ipv het nageeflijk en 'mooi' rijden. Op de foto's is duidelijk te zien dat je pony aanleg heeft voor het dressuren. Als ik jou was, zou ik nu eerst de aandacht vestigen op ontspanning en meer zekerheid voor jou en je pony!

Succes! :D .

ponieszlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 17:05

Mooi paardje hoor!
Nog wat tips:
-vooruit kijken
-diep in je zadel zitten
-beugels een gaatje langer doen
-onderbeen goed naar achteren houden, dit zal vanzelf beter gaan als je dieper zit en je beugels wat langer hebt.

Lekker de ontspanning op zoeken en veel figuren en overgangen rijden :j
Veel succes! :)

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 17:16

Leuke pony! :)
Zorg dat je in de galop je benen mooi lang houdt. Verder inderdaad regelmatig het neusje eruit rijden, zodat ze niet achter de teugel kruipt.
Veel succes verder. Dit gaat zeker goed komen! :)

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 17:48

hey,

ik vind het best wel goed..ze loopt soms wat achter de loodlijn maar daar was je al mee bezig.
ik vind trouwens dat j voor 3 jaar rijervaring erg netjes zit ;) kan altijd wel wat beter maar denk dat zoiets ook wel eens gezegd mag ;)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 17:53

Wat een leuke pony zeg!! En voor iemand die pas 3 jaar rijd vind ik het er echt heel erg netjes uit zien.
Je zegt dat je er aan werkt dat je het neusje er meer uit wilt krijgen, zorg er dan voor dat je hem daar ook de kans voor geeft, dus iets lager met je handen en wat minder streng. Het lijkt alsof je hem wat optrekt maar dit kan ook aan mij liggen. Laat hem dus je hand meer opzoeken.

adaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:00

woow, leuke pony!
je rijd erg goed... al helemaal voor iemand die nog maar 3 jaar rijd.
ik rij nu 6 jaar. maar bij jou ziet het er veel netter uit.
kan ook komen omdat ik 6 jaar alleen maar op een manege rijd...
dus 1x in de week.

xDebra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 19:35

Leuke pony heb je zeg! Je pony zal iets meer van achter uit moeten komen en jij moet meer vanachter uit rijden dus naar je hand toe rijden. Verder heb ik het idee dat je zadel niet helemaal lekker ligt. Zal ik zeker even na laten kijken. Komt vast wel goed!

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:43

Ze is op 5 jarige leeftijd ingereden? en ze is nu 5? hoelang is ze dan nu onder het zadel?
Je ponie loopt wle erg mooi vindt ik maar pas op dat je niet aan die teugels gaat hangen en dat je echt op je billen gaat zitten:) probeer is je beugels 1 gaatje langer om te kijken of je daardoor beter op je kont blijft zitten..

Volgens mij ga jij best ver met haar komen!:)

horseszfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 21:37

Wat grappig, ik heet zelf Amy.
Maar wat tips.
Ik zou beginnnen met proberen je schouders wat rechter te doen, en goed over je pony heenkijken.
Je hebt gauw de neiging om te veel naar beneden te kijken.
Voor de rest heb je best wel een nette houding.:D
Leuke pony ook.

Succes met je allereerste pony

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 22:11

Vind dat het er erg netjes uitziet als je pas zo kort rijdt _/-\o_

Probeer zelf niet nar beneden te kijken en probeer je pony's hoofd niet te diep erin te laten zakken.
Succes, en jullie komen er wel!!!

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 22:15

woppiedoppie schreef:
Leuke combinatie.
Je zadel mag een stuk verder naar achter, je zadel ligt nu op de schoft en dat is niet goed voor je pony haar rug.
Je ziet ook dat je been regelmatig tegen de schouder aan ligt.

Veel succes verder.

Helemaal mee eens, je zadel mag echt een heel stuk naar achteren. De schouder van je pony moet vrij liggen, op de foto's zie je heel goed dat haar zadel daar nu over heen valt.
Verder ziet het er goed uit! Maar met het zadel op de juiste plaats kan ze nog beter gaan lopen..

pompidou2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 22:18

Mijn complimenten, vind dat je voor die 3 jaar al erg netjes rijd! En wat een leuk beestje zeg! Verder heb je al veel tips gehad en denk ik dat jullie er wel komen samen!
Op het dressuurzadel zit je volgens mij fijner.. Zie daarin wel verschil in je zit en houding als je kijkt naar eerste foto's en de laatste.

madie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:30

wouw! ben jaloers op jou mooie houding!
als je haar misschien iets meer op de loodlijn laat lopen, wat los laat en naar voren rijd krijg je misschien wat meer achterhand.
je kan namelijk wel zien dat ze erg p de voorhand leunt en daar jou hand voor gebruikt.
maar jullie zijn naturlijk allebij jong. haha! heel veel plezier met je mooie paardje hoor! :D

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:24

leuke combi,

voor die korte tijd dat je rijd vind ik het er zéér netjes uitzien,
je hebt naar mijn idee je handen te breed staan, iets meer bij elkaar zou beter zijn,
de ene x vind ik dat je handen wat hoog zijn en andere x geen knik in de ellebogen,

verder zoals eerder gezegd, paard iets meer met het neusje naar voren laten en op de laatste hand loopt ze echt te veel op de voorhand.

verder ga zo door,
en veel plezier met je beestje :D

Ja_nine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:53

Leuk paardje. Het ziet er ook netjes uit, maar de aanleuning is denk ik wel een aandachtspuntje.

MeganDiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:24

Leuke pony !!

:j

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 03:04

Gefeliciteerd met een droom die uitkomt, veel plezier!

strawberrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 12:26

Wat een prachtig beestje heb je zeg :D
offtopic- ik woon ook in apeldoorn ;)

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 12:30

Ziet er goed uit, Mooi beestje heb je :)

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 12:32

Wat een gaaf beestje!!!
Verder loopt ze inderdaad wat te diep en op de voorhand.